Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Železnice v IDS http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389 |
Stránka 13 z 145 |
Autor: | anubis84 [ 26 říj 2021 11:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Igor Mauricio píše: Pokud chápu správně, kloubáci mají jezdit mezi Adamovem a Bílovicema. No, já bych se tam bál projet s mikrobusem Ale třeba to vyjde. No na tohle sem taky zvedavej S 934 sem se tam kdysi motal a byl sem taaaaakhle malinkej. A to jezdim už nejakou pětiletku |
Autor: | prototyp401 [ 26 říj 2021 10:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Kdo se bojí, nesmí do lesa v tomto případě doslova. Nicméně stačí když to projede jeden, pak už platí - projel to kolega přede mnou, musím tedy i já. Co se týče kloubů... zajímalo by mě, jestli to je "na míru" DPMB, nebo se zde objeví nějaký netradiční vozy... |
Autor: | Igor Mauricio [ 26 říj 2021 09:37 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Pokud chápu správně, kloubáci mají jezdit mezi Adamovem a Bílovicema. No, já bych se tam bál projet s mikrobusem Ale třeba to vyjde. |
Autor: | Jakub S. [ 26 říj 2021 07:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Jakub S. píše: "Drobná" zajímavost - plány na obnovu drážních vozidel pro spoje objednávané JMK do roku 2030 a drobný výhled dál. Ve zkratce JMK počítá s tím, že jakákoliv nová vozidla bude pořizovat do svého vlastnictví (pořízení zejména v souvislosti se zaváděním výhradního provozu ETCS) a má jít o elektrické jednotky (s bateriemi/bez). Do roku 2030 mají být pořízeny pro linky S4, S41, S6, R56 a S91. Motorová trakce má být i nadále objednávána vč. vozidel. Linka S7 do Vyškova bude spuštěna v závislosti na stavbě "VRTky" nejdříve v roce 2032. Pro jistotu poznamenávám, že ještě nejde o zastupitelstvem schválené materiály, mohou tedy doznat jistých změn, byť to vnímám jako nepravděpodobné. Materiály: koncepce (nejzajímavější), mapa, tabulka pořizovaných vozidel. Soutěž a "tržní konzultace" na zajištění dopravy v JMK od 12/2023 (a později) dostávají reálnější obrysy. https://zdopravy.cz/jihomoravsky-kraj-o ... idu-95146/ Soutěž na dopravce S2+S3+S51+část S9 platí (nové jednotky Regiopanter/Moravia), dále má být soutěžen i dopravce, který pořídí do svého vlastnictví nové elektrické jednotky na Vlárskou dráhu (S6+R56+S61) - nástup dle elektrifikace, předpoklad 12/2027. V případě S4+S41 platí plán na pořízení hybridních jednotek do vlastnictví kraje (nejdříve od 12/2025). Do 12/2025 mají být na S4 nasazovány také nové jednotky Regiopanter/Moravia (úsek Brno - Zastávka). Pro ostatní vlakové linky a zbytek S4+S41 (vše v motorové trakci) má být vybrán dopravce formou přímého zadání, přičemž jsou tam varianty s vozidly s/bez ETCS a hybridní jednotky JMK/onové i ojeté jednotky ve vlastnictví dopravce - tj. dle toho, kolik se povede pořídit nových jednotek. |
Autor: | miropiro [ 18 říj 2021 13:17 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
České dráhy shání až 79 autobusů na výluku mezi Brnem a Blanskem, čeká je provoz i po lesních cestách Nakonec se Sůra dopočítal k vyššímu počtu autobusů. Na webu KORDISu už je ke stažení výlukový jízdní řád, nicméně v něm chybí návrh NAD mezi Adamovem a Lesnou přes Útěchov. |
Autor: | Cracatit [ 12 říj 2021 20:22 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Nejspíš v podstřelování ceny. Kdo dá míň, vyhraje, bez ohledu na reálné náklady. Aspoň tak tu narážku chápu já... |
Autor: | Matej M. [ 11 říj 2021 17:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
V čom vidíš slabinu výberok, ak teda, ako tvrdíš, sa opravdovým podnikateľom do toho nechce? ;)) |
Autor: | Jezour [ 10 říj 2021 22:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
ČAD BK už bus dopravu i s některými lidmi převelelo hlavně na firmu Agrostroj Pelhřimov (majitel Agrostroje i ČADu je tatáž osoba, brněnský velmi šikovný a schopný miliardář pan Stoklásek) a pro IDS si už udržuje úmyslně jen MHD Adamov a Blansko. Řidiči už jsou u nových zaměstnavatelů (nejen ICOM, jak je mylně uváděno). Pan Stoklásek je podle mě opravdový podnikatel, takže ta "výběrka na cenu" opravdu nemá zapotřebí a já ho plně chápu a naprosto rozumím, jaký postoj zaujal. |
Autor: | Jakub S. [ 07 říj 2021 16:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Zajímavě rozkouskované... Brno - Adamov: pracovní dny ve špičkách 3 klouby, nepracovní dny 4 klouby a o víkendových výlukách (10x zavření silnice mezi bývalou LDN a Adamovem) navíc 4 minibusy. Brno - Adamov - Blansko: pracovní dny 12 vozů, v nepracovní dny 2 vozy (pouze úsek Blansko - Adamov). Dále po jednom záložním voze v Brně a Blansku. Brno - Blansko přes Lipůvku: pracovní dny 51 vozů (!), v soboty 28 a o nedělích 33. V pracovní dny tedy bude zajišťovat náhradní dopravu za S2+R19 celkem 66 vozů (z toho 3 kloubové). To je je slušný počet. Jsem zvědav, zda se do části s kloubáky a minibusy přihlásí víc jak jeden zájemce a taky, jestli bude bojovat ČAD - přeci jen vozů má(měl) dost, jen s řidiči to asi může být problém. |
Autor: | Robert [ 07 říj 2021 14:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Vypsáno VŘ na NAD Brno-Blansko. https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/459014 https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/459015 https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam ... zka/459017 |
Autor: | Igor Mauricio [ 07 říj 2021 13:10 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Vy v tom vlaku budete bydlet, ze potrebujete toliko veci? |
Autor: | Alanis [ 07 říj 2021 13:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
K čemu automaty na kafe ve vlaku? K čemu zásuvky? K čemu klimatizace? K čemu placení kartou? K čemu nízkopodlažní vstup? K čemu záchod? K čemu sedačky? K čemu dveře? K čemu motor? Holt pokrok, zvyšování komfortu, to je to co žene lidstvo dopředu. Automaty na kafe ve vlacích budou, o tom nepochybuji, jen někde je to dřív a někde později. Prostě k tomu musíme dozrát. To že strojvedoucí nemají k dispozici na mašině ani záchod, umyvadlo, nebo alespoň funkční ledničku a mikrovlnku, to je kapitola sama o sobě. |
Autor: | pepola [ 06 říj 2021 22:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
xcav8 píše: Znám případ, kdy strojvůdce zastavil vlak někde v polích když ho přepadla náhlá břišní bolest. Kamarád, bývalý fíra, cvrkal za jízdy z pravých dveří. Jenže přišla zatáčka vlevo, a málem opustil lokomotivu. Fyziku neošálíš. Jezdil NEXáky u Carga... |
Autor: | Cracatit [ 06 říj 2021 19:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Vy máte ale problémy, řešit tady celej den ve vlákně jen haj*zly ve vlaku. |
Autor: | xxx [ 06 říj 2021 18:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Samozřejmě, že většina lidí nemá problém to 15 minut vydržet. Ale to nic nemění na tom, že v InterPanteru je těch toalet málo. V praxi to vypadá tak, že jdeš přes půlku soupravy k záchodu, který je obsazený a zřejmě další půlhodinu ještě bude. Pak jdeš přes celou soupravu k druhému záchodu, kde zjistíš to stejné. Takhle si komfortní cestování v dálkovém vlaku nepředstavuju. |
Autor: | M [ 06 říj 2021 17:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
xxx: nic takového jsem nenapsal, přečti si to pořádne, myslím, že wc je ve vozech dost a stačí to, nic bych nerušil, jen říkám, když má někdo problém vydržet 15 minut ve vlaku, kde je x toalet, co má dělat řidič nebo strojvůdce, který nemá žádný wc a musí vydržet hodiny. Trošku rozmazlenost cestujících ne s takovýma názorama a ještě kávomaty a podobné nesmysly a za nedlouho to budete chtít i v MHD ne? Boha jeho. |
Autor: | xxx [ 06 říj 2021 17:36 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
No příspěvek od M vyzněl skoro jako "když to vydrží strojvedoucí, tak to musí vydržet i cestující"... |
Autor: | xcav8 [ 06 říj 2021 17:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
xxx píše: Takže WC ve vlacích bychom měli zrušit? To nikdo netvrdí. |
Autor: | xxx [ 06 říj 2021 17:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Takže WC ve vlacích bychom měli zrušit? |
Autor: | xcav8 [ 06 říj 2021 16:34 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
M píše: ...A co teprve ti řidiči a stojvůdci co jedou bez toalety daleko delší dobu než chudáci cestující......prej kávovar to je fakt na palicu... Znám případ, kdy strojvůdce zastavil vlak někde v polích když ho přepadla náhlá břišní bolest. |
Autor: | M [ 06 říj 2021 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
...A co teprve ti řidiči a stojvůdci co jedou bez toalety daleko delší dobu než chudáci cestující......prej kávovar to je fakt na palicu... |
Autor: | xxx [ 06 říj 2021 16:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Neustále brblat... No, jsou tu i tací, kteří kritizují nevyměnění funkčního panelu na šalině, otočený přístřešek na zastávce, přístřešek pod mostem a já nevím co všechno... Jak jsem psal, pro regionálku je ten počet toalet dostačující, bez automatu se to taky dá vydržet (byť je to třeba na Západě už standard), ale průser je, když se takové vozidlo objeví na rychlíku. Jel tím někdo dvě hodiny? Já několikrát. A je to fakt "zážitek". Věčně obsazené toalety, které jsou pouze dvě na pětivozovou soupravu, na celou soupravu jeden automat a ještě k tomu na konci, teplé jídlo žádné, a to ani bagety, a pořád se kolem vás někdo prodírá ke dveřím, kterých je u rychlíkové varianty žalostně málo. Pro srovnání: 5vozová souprava béček má 10 toalet a někdy i vozík s občerstvením (tuším třeba na rychlících přes Havlbrod), což je u pantera nemyslitelné. Takže znovu opakuji. Na regionálku dobrý, lepší než honeckery, ale hlavně ať se to neobjevuje na rychlících, a už vůbec ne ve variantě s méně dveřmi! |
Autor: | Robert [ 06 říj 2021 12:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Já jsem s názory, že toalety jsou ve VHD irelevantní, nebo že toalety jsou na nádražích, tak proč je mít ve vlaku, nepřišel. Jen na ně reaguju. Bavím se tak o tom, že kdo chce, tak má možnost si v drtivé většině stanic občerstvení zakoupit. A že bez něj vydrží rozhodně líp, jak bez té toalety. Samozřejmě za předpokladu, že se nejedná o člověka na hranici mezi životem a smrtí z vyhladovění, ale těchto cestujících jsem zatím moc nepotkal. |
Autor: | Ondrah98 [ 06 říj 2021 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Alanis píše: Ondrah98: V MHD je konzumace zakázána, takže asi nemá moc logiku tam umisťovat automaty na jídlo a pití Tak samozřejmě, ale šlo mi o tu argumentační nesourodost pokud přistoupíme na názor, že cesta regionálním vlakem a MHD trvá tak nějak časově stejně. Nedává pak smysl jednu věc tímto argumentem obhajovat a druhou naopak odmítat. Respektive tvrdit, že počet toalet je vzhledem k času cestování, který je srovnatelný s MHD, irelevantní. Ale dožadovat se automatu na občerstvení ve vlaku, který jede stejnou dobu jako MHD, když v MHD stejně jíst nesmím, takže tam žádný automat není... Ano samozřejmě že v tom vlaku automat být klidně může, samozřejmě může zvýšit komfort cestování (stejně tak jako jej ovšem snížit), ale šlo mi opravdu o to, že ta argumentace si v podstatě odporovala. To je vše.
|
Autor: | Alanis [ 06 říj 2021 12:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Robert: a proč to furt stavíš do pozice, WC nebo automat na kafe? Nikdo nechce odstranit z vlaků WC a nahradit to koutkem s baristou, který ručně připravuje jen ty nejlepší kávová zrna. |
Stránka 13 z 145 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |