Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 12 z 128

Autor:  viktor1 [ 05 pro 2019 16:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ojin píše:
... Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.


A už jsou od 1.12. zase služebními čísly - tedy 5., 9., 11. a 13. kolej biggrin

Autor:  Zlaťák [ 05 pro 2019 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tomáš N. píše:
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?

Protože to čísluje nějaký inteligent. Onekdá jsem takhle bloudil v Kuřimi. Člověk čeká, že to logicky bude číslované od výpravní budovy. Ale ono by to bylo asi moc jednoduché. Tak v tom cestujícím uděláme pořádnej bordel, aby si to při spěchání na vlak užili. Už k tomu chybí jen stavy, kdy je v hale napsáno, že vlak je na x. koleji, ale z rozhlasu se ozývá, že vlak je připraven k odjezdu z y. koleje. To se pak člověk s kolem nebo kočárkem může doslova postolicovat.

Autor:  Richie [ 05 pro 2019 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Proč nepoužiješ IDOS?

Autor:  Mauricio [ 05 pro 2019 13:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To jsou problémy. Mne mnohem víc trápí potřeba rozdělit tratě, které v KJŘ zabíral moc místa, na dvě (snad ne více) jednotlivých tratí. Díky tomu se změnilo číslování, no, to vem čert, ale abych teď hledal spojení z Prahy do Břeclavi na 5 různých tratích a 40 různých stranách...

Autor:  mnadenicek [ 05 pro 2019 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Přesně tak, říkat se tomu bude nástupiště 1 nebo 2 a tak dále. Ale ve smyslu nové metodiky SŽDC to budou nástupní hrany (ostrovní nástupiště bude pro cestující fungovat jako 2 nástupiště). A mám neblahé tušeí že se jde od budovy ven a včetně kusých kolejí - takže nástupiště u budovy by bylo nástupištěm 4 nbeo 5 (pokud by byla vzata v úvahu nová hrana naproti poště)
Do teď bylo běžné, že kolej č.1 a 2 byly tratové a na stranu koleje č.1 byla lichá skupina (koleje č.3, 5 ,7..) a na druhou sudá (2, 4, 6..). Brno bylo výjimkou řekl bych, ale hezkou.
Bu´d bych měnil na nový systém celonárodní s těma pošahanýma nástupníma hranama nebo to nechal, jak jsou lidi zvyklí.

Autor:  xxx [ 05 pro 2019 09:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pokud vím, tak pro cestující budou číslovány nástupní hrany.

Autor:  Ojin [ 05 pro 2019 09:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Není, ale měnit to ze zažitého (pro cestujícího přehledného) systému na systém pro většinu lidí spíš matoucí mi přijde jako hodně velký přešlap. Rád bych znal zdůvodnění ze strany toho, kdo tuto změnu navrhl. Je to o to paradoxnější, když naopak kusé koleje se přejmenovaly ze služebního na sérii po sobě jdoucích čísel.

Autor:  Mouka [ 05 pro 2019 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tomáš N. píše:
Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.


Brno hl.n. není zdaleka první stanicí, kde je toto číslování použito i ve vztahu k cestujícím.

Autor:  miropiro [ 04 pro 2019 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

eriksson1505 píše:
Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.

Anebo můžu dojet do Prahy či do Vídně a letět na Heathrow odtama. To bych spíše udělal než přesuny po Londýně.

Jinak myšlenka vést dálkovinu mimo hlavní je hezká, ale když ony ty Židenice jsou mizérie. Pomohlo by to ve špičce, ale večer mi to přijde už otrávné. A k dolnímu zatím nevede tramvaj.

Autor:  eriksson1505 [ 04 pro 2019 23:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Proboha, začínám mít pocit, že spíš než Šalingrad začíná být Brno Paskvilgrad. Pochopím odklon kvůli nehodě, počasí, ale z důvodu, že mi v danou chvíli kapacitně nestačí nádraží? Jak říká Mexa a mnadenicek, prostě buď naplno nebo vůbec. Nějaké operativní odklony a dva vlaky denně, co se zrovna nevešly na hlavní, to je systém jak noha. Osobně bych na Dolní nechal jezdit EC a Railjety. Prostě nezaintgerované vlaky, které zpravidla pokračují za hranice. Tyto vlaky by stavěly i v Židenicích, kde by byl na ně z S2 a S3 poměrně komfortní přestup (tím myslím bez dalekých přesunů, nikoli zázemím Židenic). Že by se tím zhoršilo spojení např. Třebíče s Bratislavou je oproti tomu chaosu, co by mohl vzniknout, zcela marginální problém. Ostatně třeba v letecké dopravě nikoho nepřekvapí, že když letím z hlediska světového významu provinčního Brna do New Yorku s přestupem v Londýně, tak že se musím přesunout ze Stanstedu na Heathrow.

Autor:  Tomáš N. [ 04 pro 2019 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mouka píše:
Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.

Chápu, že v tom je asi nějaký systém, ale běžného cestujícího asi nenapadne hledat 3. kolej hned na 1. nástupišti a bude ji očekávat někde dál. Tak snad aspoň bude orientace přehledná.

Autor:  xcav8 [ 04 pro 2019 17:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Díky moc.

Autor:  Mouka [ 04 pro 2019 16:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xcav8: Stačí PDF v příloze?

Autor:  michalk [ 04 pro 2019 16:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

MartinV: Jasně, to může nastat. Co je ale lepší? Máme dvě možnosti: Buď jezdit pravidelně z hlaváku a mít interval 15 minut, v případě mimořádnosti 30 minut (protože ta další S3 jela přes dolní - osobně si myslím, že to nastane tak párkrát za rok), nebo mít pravidelně z hlaváku interval 25-5 (protože 10 minut zabere cesta hlavák - dolní, a to jsem možná ještě optimista). Nebavme se prosím o tom, že pro někoho je lepší pozice dolního nádraží - v současné dostupnosti to bude opravdu mizivé procento.

xcav8: Jediný odkaz je na nový JŘ na SŽDC, podle kterého by měly dolní využívat dva vlaky v pracovní dny ve špičce (viz příspěvek Mouky někde dole) a pak tiskovka (nebo jak to nazvat) ohledně ukončení výluky, kterou přechroustal server zdopravy a postnul ji sem mnadenicek (opět někde dole), kde se píše o případných mimořádných odklonech - ty ovšem probíhaly i předtím, jen se o tom nepsalo. Osobně bych počkal, až budou "zveřejněny" pomůcky k GVD. Tam půjde zjistit, za jakých podmínek a jaké vlaky můžou být odkloněny.

mnadenicek a další: 11. kolej nebude sloužit pro osobní dopravu - pouze pro případná odstavení a možná pro nějaké odjezdy/příjezdy do depa v Heršpicích.

Autor:  xcav8 [ 04 pro 2019 16:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mouka: Chtěl jsem poslat konkrétní odkaz.
Nemám teď čas se tím prokousávat.

Autor:  Mouka [ 04 pro 2019 16:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xcav8: Viz jízdní řády a IDOS.

Tomáš N.: To je systém služebního číslování kolejí. Hlavní (průjezdné) koleje jsou 1 a 2, vpravo ve směru staničení jsou koleje sudé, vlevo liché.

Autor:  xcav8 [ 04 pro 2019 16:08 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Můžete mi někdo poslat odkaz, za jakých okolností by mělo dolní nádraží dále pokračovat i po skončení této výluky.
Měj jsem za to, že výluka skončí a šmytec.
Pokud ne, tak možná nakonec dojde na má slova, že budeme mít dvě fungující nádraží v centru.

Autor:  MartinV [ 04 pro 2019 16:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Michalk: a obráceně. Ujela mi S3, další jede za 15 minut, hurá. Tu ale odkloní na dolní nádraží, takže se do cíle stejně dostanu později.

Autor:  Tomáš N. [ 04 pro 2019 16:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A bude ta nová kolej využita pro pravidelné vlaky?
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?
Navíc část zastřešení 1. nástupiště zůstala nedotčená, ale to doufám ještě udělají.

Autor:  mnadenicek [ 04 pro 2019 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ta kolej 11 teda nebude sloužit pro osobní dopravu?

Oklonit vlaky ne, ono je potřeba nezahušťovat obecně provoz. Je krásný, že vlaky někde jezdí už po 1/4hodině jak šaliny, ale ne vždy to jde. Výhoda vlaku je, že posílení kapacity jde prodloužením vlaku, né jen přidáním druhýho. Délka vlaku právě je to, co dělá vlaky efektivními.

Jinak souhlas s tím, couž tu padlo. Dolní nádraží buď pravidelně nebo vůbec (či při opravdu mimořádné mimořádnosti)

Autor:  michalk [ 04 pro 2019 15:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vario1523: Kolej č. 11 opravdu přibyla, ale není u ní (oficiálně) nástupiště...
Ohledně spojů mimo hlavák v případě mimořádností: jak píše mnadenicek, SŽDC na to upozorňovala, KORDIS byl proti.
Na druhou stranu jeho postoj docela chápu, protože aby to mělo nějaký efekt, tak by se musely preventivně odklonit všechny vlaky v době špičky linky R8 do Krpole a všechny špičkové vlaky (ty co zahušťují na interval 15 minut) linky S3 přes dolní. Co by to znamenalo, doplňte si sami...
Jen namátkou situace: teď mi ujela S3, další jede za cca 15 minut, ale z dolního. Hmm, to nestíhám, takže stejně mi zbude jet za 30 minut dalším z hlaváku.

Jen tak mimochodem, před několika lety, než došlo k rozlomení R18/R12, byla potřeba pro tyhle linky 1 nástupištní hrana, dnes 2. Kdyby nedošlo k soutěži na R8 a byla dále provozně propojena s linkou R9, byly by potřeba 2 hrany namísto budoucích 3. Nevhodným provozním konceptem jsme přišli o 2 hrany v období kolem celé hodiny. Děkovné dopisy posílejte na MD.

Autor:  honny [ 04 pro 2019 14:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

MartinV píše:
Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet.


A tohle je ta lepší varianta - příjezd. :mrgreen:

Autor:  Mexa [ 04 pro 2019 14:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

S tím dolním nádražím nevím, buď ať se používá naplno, se vším všudy, včetně linky 61, nebo ať se nepoužívá vůbec. Jako to že tam občas něco zajede, většina nejspíš neplánovaně kvůli plnému hlavnímu nádraží, to je trochu o ničem.

Autor:  Vario1523 [ 04 pro 2019 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zaznělo tady nebo někde v médiích, že nám na hlavním nádraží přibyla jedna kusá kolej? Vznikla v prostoru bývalých pošťáckých kolejí a je označena číslem 11. Nyní máme tedy k dispozici průjezdní koleje 1-6 a kusé koleje 11-15.

Autor:  mnadenicek [ 04 pro 2019 13:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

https://zdopravy.cz/az-620-vlaku-denne- ... cit-38299/

Ta poslední věta je krásná:

„SŽDC se na dodatečných jednáních k jízdnímu řádu snažila s objednateli dopravy a dopravci najít rozumný kompromis a upozorňovala na skutečnost, že při zpoždění vlaků může z technologických důvodů dojít na hlavním nádraží v Brně k velmi složité dopravní situaci. Druhá strana však tyto připomínky neakceptovala a vyslovila požadavek, aby se tyto situace řešily operativně,“

Stránka 12 z 128 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/