Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 12 z 119

Autor:  Robert [ 23 zář 2019 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

ČD najaly vietnamského hlasatele zastávek? Jedu právě v 842018 a při příjezdu na hrušovanské nádraží se ozvalo Hrúsovaný nad Jévisovkóu Sanóv. Ostatní názvy to hlásí normálně.

Autor:  Mouka [ 19 zář 2019 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

„Ten diktát ze strany Jihomoravského kraje je nehorázný!“ řekl Antonín Leitgeb na jednání Výboru ZAP OSŽ. „Mobilní nebo stacionární personál musíme obsazovat tak, jak si to kraj žádá,“ odvětila ředitelka ZAP Ing. Kubíková

Autor:  Cracatit [ 16 srp 2019 19:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Buďme realisti, zatím se ani nekoplo do 240 na Jihlavu, která je v téhle jihozápadní oblasti hlavní, takže uvěřím, až se zrealizují Tetčice vzdor tomu kok*tovi z Vody z Tetčic.
Osobně tipuju, že bude buď novostavba Bránice - Znojmo, nebo obchvat Hrušovan nad Jevišovkou, jestli dvojkolejně, to je asi celkem jedno, ona ani pak ta trať nezíská nějaký strategický význam, nicméně pro nákladní vlaky z Brna na Vídeň by se mohla hodit, když sklonově není příliš náročná.
Větší použitelnosti by pak ještě pomohlo víc kolejových spojek v Heršpicích, aby šlo plynule přejet s větší kapacitou z 250 na 244, tuším, že v současném stavu to s vzájemnou propustností není žádná sláva.

Autor:  peno [ 16 srp 2019 01:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Článek jsem přečetl a ne jednou, ale až na tu první větičku od mluvčí SŽDC, kterou upřímně, nemohu brát zcela vážně, tam u každé varianty čtu jen o možnosti elektrizace, ne o tom, že bude provedena.

A buďme upřímní, žádná varianta, ani ta přes koridor, nedokáže zcela konkurovat současným autobusům s jízdní dobou 70-75 (normální spoje) resp. 52 minut (expresy), kdy už jenom z Brna do Vranova je to u zastávkových Os přes 20 minut. Podobnou jízdní dobu čekám i u trati z Vranovic na Hrušovany a z Hrušovan do Znojma a jsme u Os na něco přes 60 minut, jenže jen za ideálních podmínek, kdy bude celá trať elektrifikovaná, dvoukolejná a postavená resp. modernizovaná na nějakou rozumnou rychlost, což u lokální trati, kterou tato pořád bude, není až tak možné očekávat. Proto bych reálnou jízdní dobu u zastávkových vlaků očekával také u těch 70 minut jako mají autobusy a u případných Sp okolo 50 minut, o moc víc se to stejně zkrátit nedá. Něco víc by se dalo nahnat, pokud by se trať z Vranovic do Hrušovan napojila na VRT, ale než u nás bude VRT, tak moji vnuci už budou mít svá vlastní vnoučata, takže raději počítejme s tím, co je reálné dnes.
Oproti tomu u 240, 244 a 246 je možností pro zkrácení dost, i když se z té trati neudělá vyloženě koridor. Už dnes se dá z Brna do Hrušovan za ideálních podmínek dostat k 80 minutám. Něco minut se ještě získá po modernizaci 240. No a pokud by se 244 a 246 elektrifikovaly a zdvoukolejnily a udělala se spojka mimo Hrušovany, případně novostavba z Bránic do Znojma, tak se můžeme i tady dostat na oněch 70 minut u Os a cca. 50 minut u Sp. A k tomu ještě s bonusem, že možná ulevíme koridoru. Ale právě proto je potřeba udělat tu studii, aby se prověřilo jak moc a jestli vůbec je to reálné a jestli by se to finančně vyplatilo.

Autor:  goldfinger [ 15 srp 2019 19:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kdybysis pozorně přečetl článek, tak zjistíš, že nová či modernizovaná trať má být elektrifikovaná. Primárním cílem má být zrychlení JD mezi oběma královskými městy. Proti modernizaci 244 samozřejmě nic nemám, naopak. Ale jako alternativní spojení do hlavního města kdysi sloužila trať přes Hevlín a Lávu nad Dyjí a její obnova je v nedohlednu.
Studie snad kromě jiného odpoví na otázku, jaké JD je možné dosáhnout přes 244 a přes 250. Na první dojem tipuju, že 244 to vyhrát nemůže, vede moc velkou oklikou a směrové poměry moc možností k výraznému zrychlení nenabízejí. To platí zejména o úseku od Střelic do Moravských Bránic.Loni jsem jel ze znojemského vinobraní posledním flamendrákem a byl to fakt nechutný vopruz.

Autor:  peno [ 15 srp 2019 18:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Všechny ty varianty počítají s nějakou formou modernizace a možná i elektrizace 244 a 246, čímž by taková trať mohla být atraktivní i pro nákladní dopravu z Brna do Vídně a kdo ví, možná i pro dálkové vlaky z Prahy do Vídně, což by 250 rozhodně pomohlo. Ano, 250 možná (zatím) není tak přecpaná jako koridor mezi Českou Třebovou a Prahou, ale cpát na koridor další regionální vlaky (a nikde jsem nečetl, zda elektrické nebo dieselové, což je také podstatné vědět), když je možné je vést i jinudy, mi připadá poněkud krátkozraké. Rychlé spojení Brna se Znojmem jde jistě zajistit i bez nutnosti cpát ty vlaky na 250. Ano, nebyla by taková rekonstrukce asi nejlevnější a vyžadovalo by to i nějaké novostavby, ale šlo by to a bylo by to podle mě rozumnější řešení, než zatěžovat koridor dalšími vlaky.

Autor:  goldfinger [ 15 srp 2019 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Do CHKO by nová trať zasáhla akorát kdyby vedla přes Strachotín a Věstonice. Nových Mlýnů by se dotkla, pokud by se trasovalo přes Ivaň, Pasohlávky, Drnholec a napojení někde před Hrušovanami. Moc si nevybavuju, jaký je profil krajiny mezi Vranovicemi a Ivaní, není tam náhodou kopec, který by se muselo překonat tunelem? Problém je, že s tím neuvažuje ani projekt D52, i když Pán Bůh ví, jestli se této dálnice dožijí nynější kojenci. Přímé vlakové spojení s aqualandem by ale nebylo špatné.

Je-li prioritou rychlé spojení prvního a druhého největšího města v JmK, tak je využití 250 poměrně logické. Přes Bránice a Střelice moc možností k dramatickému zvýšení rychlosti není.

Autor:  peno [ 15 srp 2019 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Problém je, že taková stavba by, byť okrajově, zasahovala do CHKO Pálava a Nových Mlýnů a po té, co se děje s D52 se není SŽDC co divit, že hledá méně konfliktní, schůdnější, snadněji prosaditelné a tím i rychleji postavitelné alternativy. Další problém je, že by to rozhodně neulevilo koridoru mezi Brnem a Břeclaví, zatímco jiné navrhované varianty, které by se 250 vyhnuly, by mohly tomuto koridoru naopak ulevit, což je také důležitý argument. A proto si myslím, že je studie, která posoudí výhody i nevýhody každého řešení, na místě.

Autor:  goldfinger [ 15 srp 2019 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Myslí tu studii vážně? Z naznačených variant by asi nejrychlejší spojení vzniklo novostavbou z Vranovic, resp. Pohořelic k Hrušovanům.
https://zdopravy.cz/brno-znojmo-po-nove ... die-32763/

Autor:  Mouka [ 10 črc 2019 08:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Náhradní doprava Hodonín - Holíč

Autor:  Vario1523 [ 23 čer 2019 10:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jižní Morava nakoupí vlaky za šest miliard, zájem má několik firem

Autor:  OP [ 07 čer 2019 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A je to tu: SŽDC: Návrh jízdního řádu pro období od 15. 12. 2019 do 12. 12. 2020

Autor:  Mouka [ 05 čer 2019 11:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Od poloviny července do října by měla proběhnout uzavírka mostu přes Moravu na silnici I/51 mezi Hodonínem a Holíčem. Z tohoto důvodu by měla být zavedena náhradní vlaková doprava.

Autor:  makosinus [ 04 čer 2019 16:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Video z březnové srážky vlaku s cestujícím v Šakvicích...
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/zen ... l-40285368

Autor:  Mouka [ 27 kvě 2019 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nová obecní trať: SŽDC schválila prodej lokálky obci Hevlín, která uspěla v rozstřelu

Autor:  Ojin [ 21 kvě 2019 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dneska jsem viděl, že u průchodu z odjezdového podchodu hlavasu směrem k Tesku (ten co byl průchozí zhruba do roku 2005 a pak ho zavřeli) nově betonují schody. Když jsem se ptal chlápků, co to tam opravují, jestli to tam pak má být průchozí, tak že prý jo. Bylo by to super.

Autor:  Mouka [ 05 kvě 2019 15:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dnešní fotky z výstavby tratě Hrušovany u Brna - Židlochovice

Autor:  miropiro [ 02 kvě 2019 15:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kraj ustoupil: Vlaky v úseku Čejč – Hodonín rušit nebude

Autor:  Mouka [ 18 dub 2019 07:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Výpravčí přestanou prodávat jízdenky. Kvůli státním slevám

Autor:  Robert [ 04 dub 2019 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Odjezdil jsem mezi Čejčí a Zaječím nejeden den na NAAD. Vždy to v pohodě pobral jeden autobus, v Čejči přestupovalo do 5 ks, nejčastěji nikdo. Úžasný je argument o problémech maminek s kočárky (jako vždy). Do takového šukafonu se určitě nastupuje mnohem líp jak do NP autobusu.

Autor:  Ojin [ 04 dub 2019 11:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Je to škoda, ale 50-70 lidí za den je dost málo, byla to asi otázka času. Ta trať je bohužel dost pomalá - v rovném úseku se mezi Mutěnicema a Hodonínem se jezdí jenom 50, přitom vedle je poměrně slušná silnice (bývalá jednička). Kdyby byla zastávka v Mutěnicích u přejezdu a zrychlila se natolik, aby se stíhal uzel S:00 (X:00) v Hodoníně, tak by s tím nejspíš jezdilo o něco víc lidí, ale asi ne řádově, aby do toho někdo ty love dal. Na cyklostezku nebude, jestli tam má zůstat víkendový provoz.
Mimochodem od prosince se má v Rakousku rušit provoz na trati Gänserndorf - Bad Pirawarth - Obersdorf (https://www.krone.at/1889716), protože tam jezdí "jenom 700 lidí"...

Autor:  Alanis [ 04 dub 2019 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak S52 čeká klasika.

Zkrátí trasu -> méně cestujících -> prodlouží interval -> méně cestujících -> omezí provoz o víkendu -> méně cestujících -> zruší vlak a nahradí autobusy "protože tím vlakem nikdo nejezdí".

Ale bude tam pěkná cyklostezka za několik milard, to zase jó #-o

Autor:  Richie [ 04 dub 2019 11:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To je zase článek s úžasnou informační hodnotou - doplním chybějící informaci - jde o linku S52, ale pak je otázka těch autobusů, jak si to Kordis představuje - jestli extra spoje na 109 v úseku Čejč Hodonín? Těžko říct, tohle článek taky nezmiňuje...

Autor:  Mouka [ 04 dub 2019 10:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vlaky na odpis. Železnici z Čejče do Hodonína nahradí autobusy

Autor:  Mouka [ 01 dub 2019 14:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Opilý strojvedoucí, který usnul v lokomotivě, dostal roční podmínku

Stránka 12 z 119 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/