Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 2 z 108

Autor:  Mouka [ 08 bře 2019 14:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kontrola: Z vlaků, které se srazily v Brně, vytvoří jedenl

Autor:  michalk [ 08 bře 2019 13:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jsou to jen JŘ pro linky z tzv. "velké smouvy", takže tam nejsou i jiné linky, které zajišťují ČD podle jiných smluv. R13 je zajišťována jinou smlouvou, takže její návrh je potřeba hledat u ní.

Autor:  Richie [ 08 bře 2019 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mouka píše:

Takže R13 nebudou jezdit ČD?

Autor:  xxx [ 08 bře 2019 11:54 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A jo, sorry. Nepřečetl jsem si tu první větu. :oops:

Autor:  Robert [ 08 bře 2019 11:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kde to čteš? Jedná se o spoje zajišťované ČD, soukromníci tam nejsou.

Autor:  xxx [ 08 bře 2019 10:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cože? Mezi Brnem a Prahou přestane jezdit RegioJet? :-o

Autor:  Mouka [ 08 bře 2019 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tabulky předpokládaných jízdních řádů vlaků dálkové dopravy 2019-2020

Autor:  goldfinger [ 06 bře 2019 17:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Souhlas. Tohle je jedno z mnoha selhání bývalého vedení města, konkrétně někdejšího náměstka peep show Mrázka. To, že se několik let mluví o nedostatku mostů přes Svitavu, je méně známá dimenze současného problému.
A délka rekonstrukce (navzdory tomu, že se tam opravují i sítě a všecko, je ve srovnání s obdobnou dobou výstavby dalšího mostu přes Dunaj o délce 300 m (visutá konstrukce) výsměchem obyvatelům a návštěvníkům města.
Jasně, v létě bude ještě hůř, ale to není omluva.

Autor:  ds [ 06 bře 2019 15:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xcav: já jen narážel na to, že o opravě toho mostu se už mluví minimálně 10 let. A spojení s výlukou na Hbf, která je všeho všudy na 2 sezóny se prostě mělo předejít, to je všechno. Na druhou stranu, pořád může být hůř, jak uvidíme už v létě :(

Autor:  xcav8 [ 06 bře 2019 15:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mimořádně hloupé by bylo most konečně neopravit.
To, že se to sešlo v nevhodný čas je sice mrzuté, ale pořád bych nechtěl dopadnout jako v Praze, kde se mosty neopravují a potom padají.

Autor:  goldfinger [ 06 bře 2019 14:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Electrek93 píše:
Odložit opravu mostu o další rok kvůli několik hodin trvající mimořádné události? Je to přiměřené?

Jakože by na magistrátu měli křišťálovou kouli a tu včerejší srážku by předpověděli? Na této nehodě se pouze potvrdilo, že rozhodnutí opravovat most na Zábrdovické ausgerechnet ve stejné době, kdy probíhá výluka na HBf., bylo mimořádně krátkozraké a hloupé, bo náhradní dopravu prakticky zavést nelze. Jediné pozitivum souběhu jsou ty pendly ze Šimic.

Autor:  Electrek93 [ 06 bře 2019 11:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Odložit opravu mostu o další rok kvůli několik hodin trvající mimořádné události? Je to přiměřené?

Autor:  ds [ 05 bře 2019 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

www.idsjmk.cz píše:


Žádáme cestující, aby v uvedeném úseku využívali MHD.

Linkami 4, 2 (Hlavní nádraží) směr Obřany a Maloměřický most, Francouzská. Ze zastávky Francouzská cca 10 minut na stanici Židenice, nádraží.

Linka 12 (Hlavní nádraží) směr Juliánov na zastávku Dělnický dům a přestupem na linku 55 a 78.


Tady je vidět, jak "dobrý" nápad byl spojit vlakovou výluku s uzavírkou mostu v Zábrdovicích..

Autor:  Mouka [ 05 bře 2019 10:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V Brně se srazily dva vlaky, 10 lidí je zraněných

Autor:  goldfinger [ 04 bře 2019 00:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Třeba se stane zázrak a postaví se šimická spojka, aspoň jednokolejná, nebo se zdvoukolejní komárovská spojka.

Autor:  bugear [ 03 bře 2019 23:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

goldfinger píše:
https://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-zpravy/priprava-dalsich-staveb.html
Podle této zprávy to vypadá, že SŽDC nebude čekat věčnost na odsun a začne připravovat první úsek přerovky a dokonce i posunutí Śimic k Bubeníčkově. Netroufám si odhadnout, jak dlouho projektové práce potrvají, získání stavebního povolení by zejména v případě Šimic nemělo být problémem. Zdá se, že posunutí k šalině půjde i při zachování HBf. na současném místě.

No zrovna u přerovky to znamená, že se na stávající nádraží/Petrov bude navždy jezdit výletní trasou okolo půlky Brna.

Autor:  Karosa B732 [ 01 bře 2019 08:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Velmi mne těší, s jakou jistotou už víš, kdo to bude jezdit, ale nevíš základní informace. Krajský tendr na přechodnou dobu cca 3 let do roku 2022, případně s možností mírného prodloužení, vyhrály ČD jako jediný účastník. Během této doby má dopravce povinnost uvést nové krajské jednotky do provozu a také za ně mít připravenu zálohu vlastními vozidly. Na provoz po tomto přechodném období budou vypsána nová výběrová řízení, na jehož základě vzejde nový dopravce/i se smlouvou na, podle plánu, 10 let. Jedna smlouva bude pokrývat provoz krajských jednotek na linkách S2 a S3 + zálohy za krajské jednotky. Druhá zbytek kraje. Požadavky na provozovaná vozidla samozřejmě budou obsahem řízení. A nebýt jednoho zvláštního stréca s problémy, trať už dávno mohla být, všechna potřebná povolení existovala. Každopádně v podmínkách na nové řízení má být též uvedeno, že od okamžiku platnosti nového jízdního řádu po elektrifikaci tratě má být dopravce povinnen na ní provozovat vozidla elektrické trakce. A jelikož ČD vypsali rámcová řízení na nová vozidla, tak bych se rozhodně, tak jako ty, zaujatě neobával o muzejní park. Naopak, s jistotou dispozičních vozidel je, jako obvykle, nejdál. Ať už výběrovými řízeními, tak existujícími staršími vlaky. Protože jak známo, na obrázku ještě nikdo nikam nedojel.

Autor:  Richie [ 01 bře 2019 06:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Bože, to si vážně někdo myslí, že někdy k elektrifikaci a zdvoukolejnění na S4/41 dojde? Mluví se o tom už 20 let asi a pořád nic. ](*,) Pokud jde o ostatní linky - ty vozidla v majetku doprace můžou být jakýkoli (čili může dojít k tomu, že pokud vyhrají ČD, jakože asi určitě, tak tam dál budou moct jezdit se svým muzejníma kouskama?), nebo musí být nový?

Autor:  Karosa B732 [ 28 úno 2019 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tyhle vlaky mají být jen a pouze na linky S2 a S3. V řízení na krajského dopravce bylo napsáno, že všechny ostatní linky, tedy kupříkladu S4/S41 po elektrifikaci a dieselové linky budou obsluhovány vozidly v majetku vítězného dopravce.

Autor:  Mouka [ 28 úno 2019 11:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zatím jen elektrické, ne?

Autor:  Richie [ 28 úno 2019 11:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Citace:
Jednotky by měly tvořit páteř železniční dopravy na jižní Morvě, kraj je chce nasadit na linky S2 a S3 místo až 50 let starých vlaků.

Copak nemají být na všech linkách řady S krajský vlaky? Čili tohle je jedno z mnoha výběrek? Samozřejmě S2 a S3 to potřebujou nejvíc, o tym žádná, ale co pamatuju třeba S91, tam jezdí taky dost muzejní vozy a to neznám všechny linky v kraji....

Autor:  goldfinger [ 28 úno 2019 11:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nedokážu všechny výrobce vyjmenovat, ale odhaduju, že o moc víc jak půl tucet jich stejně nebude. Mně by se teda nejvíc líbily nové Talenty.
https://www.oebb.at/de/neuigkeiten/talent-drei.html

Autor:  Vario1523 [ 28 úno 2019 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nastal posun ve výběrovém řízení na 37 nových elektrických jednotek pro JMK, finální nabídky mají být podány do 10.5.2019 ;-)

Miliardový nákup vlaků pro jižní Moravu: Kraj osloví šest evropských výrobců

Podle všeho se má výběrka účastnit šest výrobců. Jsem vážně zvědavý, jaké stroje nám tu budou jezdit.

Autor:  Mouka [ 21 úno 2019 11:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Záznam z vysílání:
Host Apetýtu: železniční historik Jiří Kotrman

Citace:
V létě uplyne 180 let od zahájení provozu na první trati v Čechách a na Moravě, která spojovala Brno a Vídeň. Bohužel na stejný den připadá první železniční neštěstí u nás.

Autor:  goldfinger [ 19 úno 2019 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

https://www.szdc.cz/pro-media/tiskove-z ... taveb.html
Podle této zprávy to vypadá, že SŽDC nebude čekat věčnost na odsun a začne připravovat první úsek přerovky a dokonce i posunutí Śimic k Bubeníčkově. Netroufám si odhadnout, jak dlouho projektové práce potrvají, získání stavebního povolení by zejména v případě Šimic nemělo být problémem. Zdá se, že posunutí k šalině půjde i při zachování HBf. na současném místě.

Stránka 2 z 108 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/