Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 2 z 112

Autor:  peno [ 05 říj 2019 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A taky by tím nikdo nejel, protože z Budapešti do Hamburku každý normální člověk raději poletí letadlem a když už pojede vlakem, tak přes Vídeň. Takže ano, úseková frekvence je pro tyto vlaky důležitá, protože bez ní by neexistovali. Ale musí se najít nějaký rozumný kompromis a tím rozhodně není cpát do nich regionální frekvenci mezi Brnem a Břeclaví.

Autor:  xxx [ 05 říj 2019 20:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No a co kdyby to jelo z Budapešti až do Hamburku bez zastavení? To by byl ideální stav, ne? Žádné nerovnoměrnosti v poptávce v různých úsecích, žádné zdržování, žádní otravní "ídéeskaři"...

Autor:  peno [ 05 říj 2019 20:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Michalk: Ona se tam bohužel musí často v první řadě vejít frekvence Praha – Pardubice, kvůli které se pak často nevejde právě ta mnohem důležitější frekvence do Brna, o mezinárodní nemluvě. Vídám to pokaždé, kdy cestuji ať už vlaky na Brno nebo Na Ostravu resp. Valašsko. A zatímco soukromý dopravci to nějakým způsobem řeší, ČD a potažmo MD jako objednatel to neřeší, resp. ani snad řešit nechtějí.
A že někde výjimky existují? A co má být. Mohu uvést hromady případů, kdy je tomu jinak. Ale hlavně, Vídeň – St. Pölten snese spíš srovnání s tou mnou zmíněnou relaci mezi Prahou a Pardubicemi, jak co do vzdálenosti, tak do důležitosti obou sídel. Ne už bohužel do cestovní rychlosti, ale to spíš dokazuje, jak moc zaostalá česká železnice je :-( A jestli je dobře, že to tam takto funguje? Na to mám tedy opět opačný názor, zejména s uvážením, že tam jsou i zrychlené regionální vlaky, které to dávají stejně rychle, jako ty dálkové.
Nemám nic proti integraci okrajových vlaků, jako tomu je mezi Brnem a Letovicemi u prvního ranního RailJetu a posledního večerního Metropolitanu (který by ostatně mohl být klidně integrován až do Břeclavi, spolu s posledními dvěma RailJety). Ale kompletně všechny vlaky opravdu ne.
Ostatně uvidíme od 1. 1. 2020 jak (ne)bude fungovat integrace Valašských expresů mezi Zábřehem a Hranicemi v Olomouckém kraji. Osobně očekávám, že tento experiment utnou MD a/nebo ČD velmi záhy, až zjistí, k jak velkému nárůstu cestujících tam došlo. I když, bohužel, musím taky uznat, že mezi Olomoucí a Hranicemi je to jediný rozumný způsob cestování, protože Os tam opravdu nikdo nepojede. To ale mezi Brnem a Břeclaví rozhodně neplatí.

Autor:  xxx [ 05 říj 2019 17:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Konečně rozumný názor. :applause:

Autor:  michalk [ 05 říj 2019 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
Ale oni tím lidé jezdí. A to lidé, pro které jsou ty vlaky určeny, tedy dálkoví a mezinárodní cestující. Opravdu nevidím důvod proč do dálkových mezinárodních vlaků hnát lokální frekvenci, která tam opravdu nepatří. Všude na světě se nějakým způsobem místní frekvenci z takovýchto vlaků snaží vyhnat, ať už je to jiným tarifem, příplatky, povinnými místenkami (jejichž příznivcem však rozhodně nejsem), nebo třeba omezením nástupu, výstupu či přímo zrušením zastavování. Proč myslíte, že EC a rj od Břeclavi už léta nezastavují v Hohenau? Ano, právě kvůli omezení regionální frekvence v těchto vlacích. Proč by to u nás mělo být jinak, než ve zbytku světa?

Jeden velký nesmysl. Po několikáté: Pokud se do EC vlaku musí vlézt frekvence Brno - Praha, o čemž snad nikdo nepochybuje, tak se do toho samého vlaku vleze i frekvence Břeclav - Brno.
V Hohenau se nestaví proto, že samotné město (jestli to teda vůbec město je) nemá ani 3 tisíce obyvatel. Dříve se tam stálo kvůli tomu, že to byla pohraniční přechodová stanice.
A ještě do třetice: Pro jízdu mezí Vídní a St. Pölten stačí jízdenka VOR (IDS Vídeň a Dolního Rakouska), která platí ve všech vlacích, tedy i rj, rjx, nebo dokonce i v ICE (např.) z Hamburku. A je to dobře, protože nikdo kloudný nepojede do Vídně "spěšňákem" přes hodinu, když může jet za polovinu času railjetem.

Autor:  peno [ 05 říj 2019 13:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ale oni tím lidé jezdí. A to lidé, pro které jsou ty vlaky určeny, tedy dálkoví a mezinárodní cestující. Opravdu nevidím důvod proč do dálkových mezinárodních vlaků hnát lokální frekvenci, která tam opravdu nepatří. Všude na světě se nějakým způsobem místní frekvenci z takovýchto vlaků snaží vyhnat, ať už je to jiným tarifem, příplatky, povinnými místenkami (jejichž příznivcem však rozhodně nejsem), nebo třeba omezením nástupu, výstupu či přímo zrušením zastavování. Proč myslíte, že EC a rj od Břeclavi už léta nezastavují v Hohenau? Ano, právě kvůli omezení regionální frekvence v těchto vlacích. Proč by to u nás mělo být jinak, než ve zbytku světa?

Autor:  xxx [ 05 říj 2019 12:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No jo. Oni by tím mohli začít jezdit lidi. To nemůžeme dopustit!

Autor:  miropiro [ 05 říj 2019 11:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
EC/Railjety jsou prostě z jiné kapsičky státního rozpočtu, tak smola, no. Jinak mi to přijde logický, když se nechce, aby v nich jezdila vnitrokrajská frekvence typu Hodonín - Brno/Olomouc - Brno... (uznávám, to druhé je překryv dvou krajů).

Tak hlavně jaká je frekvence vlaků mezi Břeclaví a Brnem, že. Za současného stavu jsou ty vlaky doplňkem, u kterého hrozí, že kdyby byly zaintegrovány, budou problémy s kapacitou. Pokud jen v pracovní dny jezdí mezi Brnem a Břeclaví vlaky integrované jednou za hodinu, tak by pořád byly ty EC vlaky zajímavé i pro lidi, co jimi dnes nejezdí, pač mají IDS předplacenou na trasu Brno - Břeclav. Proč ne, ale to ať jezdí vlaky běžné častěji, třeba i co půl hodinu.

Autor:  michalk [ 05 říj 2019 08:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xxx píše:
Tak zatím nabývám čím dál většího dojmu, že to bude změna k lepšímu. Přece jen to bude zjednodušení pro zákazníky.

Zjednodušení možná (a to ještě jak kde), ale změna k lepšímu těžko. Zrovna včera jsem byl svědkem, jak průvodčí vysvětloval jedné slečně, že ta IN 50, kterou má zakoupenou na další dva roky a používá ji na dojíždění Brno - Blansko, jí od příštího roku bude k ničemu. Ale prý pokud ji vrátí, dostane poměrnou část zpět. Přesto z toho moc nadšená nebyla...
Přitom by v podstatě stačilo, aby se KORDIS s ČD domluvil, aby primárně vydávaly jízdenky IDS, dle TR10 pouze na vyžádání.

Nejvíc na tom budou biti dojíždějící Břeclav - Hodonín, kterým nebude platit jedna jízdenka na všechny vlaky. Dtto Břeclav - Brno, ale tam snad osobáky nikdo nejezdí, takže traťová by mohla stačit (v návrhu GVD na příští rok jsou všechny Sp vlaky v relaci Brno - Hodonín vedeny jako rychlíky), pokud teda půjde vydat.

Odbočka mimo JMK: Podobně to bude mít i Olomoucký kraj, tam je to ještě pikantnější, že na dojíždění z mého rodného Zábřeha do Olomouce bude potřeba rozlišovat, zda se jedná o objednávanou dopravu (Ex2 Praha - Žilina), kde IDS jízdenky platit budou, nebo komerční (Ex1 Praha - Ostrava), kde IDS platit nebude. Vše samozřejmě dopravce ČD.

Autor:  Robert [ 04 říj 2019 22:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nijak, samozřejmě. Nedělám si iluze, že takoví dopravci nejsou.

Autor:  xxx [ 04 říj 2019 22:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak zatím nabývám čím dál většího dojmu, že to bude změna k lepšímu. Přece jen to bude zjednodušení pro zákazníky.

P. Haluza píše:
V IDS JMK to možné není, neboť žádný dopravce nemá zisk z prodaných jízdenek, ale z nasmlouvaných kilometrů. A i kdyby vydal milion lístků pro fiktivní kindoše, musí odvézt Kordisu milionkrát cenu toho lístku.

No a co dopravci, kteří nejezdí v závazku? Co kdyby třeba takovej Jančura vydal měsíčně milion studentských jízdenek na úsek Brno - Praha a nechal si je dorovnat od státu? Jak mu stát dokáže, že podvádí?

Autor:  Mouka [ 04 říj 2019 16:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zajímavé je, že v Plzeňském kraji to šlo, když ještě EC stavěly v Rokycanech.
http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/2016-2017/2016-2017_170.pdf

Autor:  Cracatit [ 04 říj 2019 15:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

EC/Railjety jsou prostě z jiné kapsičky státního rozpočtu, tak smola, no. Jinak mi to přijde logický, když se nechce, aby v nich jezdila vnitrokrajská frekvence typu Hodonín - Brno/Olomouc - Brno... (uznávám, to druhé je překryv dvou krajů).

Autor:  Karosa B732 [ 04 říj 2019 13:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tahle situace názorně ukazuje, že by rozhodně k integraci EC dojít nemělo.

Autor:  Richie [ 04 říj 2019 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Stejně pak ještě budeš v jednom z těch měst na něco přesedat, nebo v obou pravděpodobně. Neleží každýmu začátek i cíl cesty u nádraží... Takže stejně potřebuješ IDS jízdný.

Nicméně tahle situace ukazuje, že by skutečně mělo dojít k integraci EC. netušíte někdo, proč to tak vlastně není stále?

Autor:  Rem [ 04 říj 2019 10:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jeď autem.

Autor:  Mouka [ 04 říj 2019 10:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Napadlo mě, co třeba dojíždění Hodonín - Břeclav? Když si koupím přeplatní IDS, nemůžu jet EC. Když si koupím traťovou ČD, nemůžu jet osobákem. Co s tím?

Autor:  Robert [ 02 říj 2019 21:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Podchod ne, průchod z něj ven. :-)

Autor:  Tin [ 02 říj 2019 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Citace:
Řeší se tam momentálně to, kdo se bude o podchod starat, jak se bude zajišťovat jeho uzavírání. Bohužel to stále ještě není vyřešené, je to ale otázka dnů.


Ten podchod se má zavírat?

Autor:  Robert [ 02 říj 2019 15:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To je možné, nicméně odpověď si lze vyložit i tak, jak jsem psal. Počkal bych pár dní po tom zmíněném termínu opravy izolace a zeptal se případně znova.

Autor:  Richie [ 02 říj 2019 13:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To byla odpověď na otázku, kdy to otevřou...

Autor:  Robert [ 02 říj 2019 13:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ne, oni ti napsali, že vyřešení toho, kdo se bude o průchod starat, je otázkou dnů. Ne zprovoznění.

Autor:  Richie [ 02 říj 2019 12:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Proč tak negativně? Otázkou několika dnů mělo být vyřešení toho, co ti psali, ne zprovoznění. Což se dost možná stalo a zjistilo se poškození izolace.

Na poškození izolace se mně vymlouvali už v létě totiž :-D

Chápeš, mně psali 23.9., tj. před 10 dny, že to bude otázka dnů.. A jsme u týdnů...

Autor:  Robert [ 02 říj 2019 12:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Proč tak negativně? Otázkou několika dnů mělo být vyřešení toho, co ti psali, ne zprovoznění. Což se dost možná stalo a zjistilo se poškození izolace.

Autor:  Richie [ 02 říj 2019 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ojin píše:
K tématu otevření zadního vchodu odjezdového podchodu brněnského hlavního nádraží - odpověď od SŽDC:

Tohle mně tvrdili v srpnu. 23.9. napsali tohle:
Citace:
Řeší se tam momentálně to, kdo se bude o podchod starat, jak se bude zajišťovat jeho uzavírání. Bohužel to stále ještě není vyřešené, je to ale otázka dnů.


Takže je zjevný že to vůbec nemají zájem otevřít, protože to bylo tak dlouho zavřený že už se to stalo standardem a jejich ehslo je "dělalo se to tak 20 let, proč to dělat jinak".

Stránka 2 z 112 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/