Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2929 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 118  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 16:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 761
Od: 16 bře 2013 21:03
Bydliště: Bystrc, Černého
A bude ta nová kolej využita pro pravidelné vlaky?
Jinak jsem se díval na nové označení (tedy usuzuji, když je to na nových cedulích) kolejí a moc nechápu, proč např. kolej u 1. nástupiště je označena jako 3. a koleje u 2. nástupiště jako 1 a 2. U 3. nastupiště jsou koleje 4 a 6. a u 4. nástupiště je kolej 8 (pokud jsem viděl dobře). Proč se nepřečíslovaly?
Navíc část zastřešení 1. nástupiště zůstala nedotčená, ale to doufám ještě udělají.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 15:58 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
Ta kolej 11 teda nebude sloužit pro osobní dopravu?

Oklonit vlaky ne, ono je potřeba nezahušťovat obecně provoz. Je krásný, že vlaky někde jezdí už po 1/4hodině jak šaliny, ale ne vždy to jde. Výhoda vlaku je, že posílení kapacity jde prodloužením vlaku, né jen přidáním druhýho. Délka vlaku právě je to, co dělá vlaky efektivními.

Jinak souhlas s tím, couž tu padlo. Dolní nádraží buď pravidelně nebo vůbec (či při opravdu mimořádné mimořádnosti)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 15:36 

Příspěvky: 565
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Vario1523: Kolej č. 11 opravdu přibyla, ale není u ní (oficiálně) nástupiště...
Ohledně spojů mimo hlavák v případě mimořádností: jak píše mnadenicek, SŽDC na to upozorňovala, KORDIS byl proti.
Na druhou stranu jeho postoj docela chápu, protože aby to mělo nějaký efekt, tak by se musely preventivně odklonit všechny vlaky v době špičky linky R8 do Krpole a všechny špičkové vlaky (ty co zahušťují na interval 15 minut) linky S3 přes dolní. Co by to znamenalo, doplňte si sami...
Jen namátkou situace: teď mi ujela S3, další jede za cca 15 minut, ale z dolního. Hmm, to nestíhám, takže stejně mi zbude jet za 30 minut dalším z hlaváku.

Jen tak mimochodem, před několika lety, než došlo k rozlomení R18/R12, byla potřeba pro tyhle linky 1 nástupištní hrana, dnes 2. Kdyby nedošlo k soutěži na R8 a byla dále provozně propojena s linkou R9, byly by potřeba 2 hrany namísto budoucích 3. Nevhodným provozním konceptem jsme přišli o 2 hrany v období kolem celé hodiny. Děkovné dopisy posílejte na MD.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 14:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1368
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
MartinV píše:
Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet.


A tohle je ta lepší varianta - příjezd. :mrgreen:

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 14:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 54
Od: 27 pro 2011 22:32
Bydliště: Blansko
S tím dolním nádražím nevím, buď ať se používá naplno, se vším všudy, včetně linky 61, nebo ať se nepoužívá vůbec. Jako to že tam občas něco zajede, většina nejspíš neplánovaně kvůli plnému hlavnímu nádraží, to je trochu o ničem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 14:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 290
Od: 05 lis 2007 18:35
Bydliště: Bystrc
Zaznělo tady nebo někde v médiích, že nám na hlavním nádraží přibyla jedna kusá kolej? Vznikla v prostoru bývalých pošťáckých kolejí a je označena číslem 11. Nyní máme tedy k dispozici průjezdní koleje 1-6 a kusé koleje 11-15.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 13:50 

Příspěvky: 132
Od: 24 lis 2017 11:40
https://zdopravy.cz/az-620-vlaku-denne- ... cit-38299/

Ta poslední věta je krásná:

„SŽDC se na dodatečných jednáních k jízdnímu řádu snažila s objednateli dopravy a dopravci najít rozumný kompromis a upozorňovala na skutečnost, že při zpoždění vlaků může z technologických důvodů dojít na hlavním nádraží v Brně k velmi složité dopravní situaci. Druhá strana však tyto připomínky neakceptovala a vyslovila požadavek, aby se tyto situace řešily operativně,“


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 12:59 

Příspěvky: 1285
Od: 18 led 2009 10:06
MartinV píše:
Richie možná chtěl říct to, že pokud je předpoklad překročení kapacity, bylo by lepší ty vlaky rovnou naplánovat na jiná nádraží tak, aby k těm mimořádnostem vůbec nedocházelo.
Pokud má nádraží nějakou kapacitu, je tam blbost naplánovat více vlaků, než kolik dokáže nádraží pojmout.

Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet. Budu pak třeba moct použít MHD v rámci vlakového lístku, abych se dostal do oblasti, kam jsem chtěl přijet? Nebo případně tam přejet vlakem?

Přesně tak, zajístí pak ND mezi Dolním a Hlavním?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 12:26 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6179
Od: 21 pro 2005 17:01
4983 a 1757 jsou naplánovány na Dolní.
Grafikon se nějak nakreslí, pokud by jelo teoreticky všechno včas, tak to vyjezdíš, ale v reálném provozu to tak bohužel není.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 11:32 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6147
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Richie možná chtěl říct to, že pokud je předpoklad překročení kapacity, bylo by lepší ty vlaky rovnou naplánovat na jiná nádraží tak, aby k těm mimořádnostem vůbec nedocházelo.
Pokud má nádraží nějakou kapacitu, je tam blbost naplánovat více vlaků, než kolik dokáže nádraží pojmout.

Je super jet vlakem do Brna, který mě ale vyhodí na úplně jiném nádraží, než kam jsem chtěl jet. Budu pak třeba moct použít MHD v rámci vlakového lístku, abych se dostal do oblasti, kam jsem chtěl přijet? Nebo případně tam přejet vlakem?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 11:29 

Příspěvky: 1285
Od: 18 led 2009 10:06
No tak prostě v době nejvyššího počtu spojů preventivně něco pevně posílat na Dolní. Takhle to bude akorát bordel a lidem budou ujíždět spoje, když dojedou do Brna a bude chtět jet dál mimo Brno.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 11:17 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6179
Od: 21 pro 2005 17:01
A jak má asi dopředu konstruktér grafikonu vědět, který den pojede který vlak odklonem?
Zkrátka vlivem zpoždění, či jiné mimořádnosti, už nebude volná nástupištní hrana, tak se výpravčí s dispečerem domluví na odklonu.

Mimořádnosti fakt nejde zapracovat do pravidelného jízdního řádu.

Tím samozřejmě nechci říkat, že to je ideální, ale pokud je zde požadavek na to, aby osobáky jezdily 4x za hodinu, tak je třeba se smířit s tím, že to někdy nastane. Kapacita není nafukovací.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 09:42 

Příspěvky: 1285
Od: 18 led 2009 10:06
To můžou? Nebylo by normálnější to dát do JŘ, aby člověk věděl kam přijede a věděl, jestli pak dojede dál tam kam potřebuje, nebo mu to ujede?

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 04 pro 2019 09:33 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6179
Od: 21 pro 2005 17:01
Opravené hlavní nádraží v Brně je na hranici kapacity. Některé rychlíky zřejmě budou muset jezdit jinam


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 15:55 

Příspěvky: 1155
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zrovna minulý týden jsem jel v pondělí zastávkovým rychlíkem Praha - Třebová - Brno (Interpanter) a vzhledem k sezení v nízkopodlažní dvojce za dveřma oddělujícíma nástupní prostor, skoro opuštěnou čtyřkou a nehranatýma kolama u soupravy to byla velmi pohodová jízda. Preferoval jsem ji oproti obvyklejšímu Railjetu kvůli konečné zastávce na hlavním a ne na dolním, u kterého se blbě parkuje s autem. Jinak jsem zažil obutý Railjet i obutého Pantera a je to dost velký rozdíl, i když nepříjemný hluk to dělá v obou modelech.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 15:31 

Příspěvky: 1285
Od: 18 led 2009 10:06
Tak to má RegioShark ale kosa je tam jak sviňa i tak, ČD vždycky buďto moc topí nebo moc chladí...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 15:29 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 558
Od: 20 říj 2006 16:11
Bydliště: Újezd u Brna
Ono i u Regiopanterů by byly vhodnější oddělené nástupní prostory od salónů. V zimě tam táhne. Takhle jsou to spíš takové vlakové šaliny.

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 14:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1804
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Z velké části ano.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 14:04 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 558
Od: 20 říj 2006 16:11
Bydliště: Újezd u Brna
A není to zase o tom, že interiér je výsledkem zadavatele a to dopravce všech národů Času Dost?

_________________________________
Ze země nic nespadne.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 12:05 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1804
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Robert píše:
Rychlík BM-BV-HO-PR-OL je využívaný spíš pro kratší každodenní cesty, tam mi to nijak nevadí. Na dálkových spojích taky preferuji pohodlnější vysoké.

Na tom se asi shodneme. Přesto bych však na R13, R19 apod. raději viděl něco takovéhoto.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 11:45 

Příspěvky: 1285
Od: 18 led 2009 10:06
Já vím a proto říkám že pohoda :) Mimochodem, od prosince bude tento spoj vedenej logičtěji jako R19.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 11:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6179
Od: 21 pro 2005 17:01
Richie píše:
Přesně tak, v létě jezdívám pravidelně InterPanterem na S2 (přejezd z R19, doufám, že to tak zůstane i příští rok) ze Skalice na hlavas a je to vždycky nádherný tichý svezení, ani vystupovat se mně nechce. Ale to platí pro Pantery obecně. Mám pocit, že pro šotouše a vlakofily prostě jsou Pantery špatný (nechápu proč, doufám že ne jenom proto, že nejsou hlučný, nesmrdí a nepískají při brždění a jsou čístý?), ale běžnej cestující je miluje :)


Zrovna tam jsi vyzkoušel jízdní vlastnosti při rychlosti 160 km/h...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 11:25 

Příspěvky: 4660
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Rychlík BM-BV-HO-PR-OL je využívaný spíš pro kratší každodenní cesty, tam mi to nijak nevadí. Na dálkových spojích taky preferuji pohodlnější vysoké.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 10:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1804
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Ale myslím si, že na delší vzdálenosti jsou naopak vhodnější vysokopodlažní vozy.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 22 lis 2019 10:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1804
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Lepší možná, ale k dokonalosti to má hodně daleko.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2929 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5 ... 118  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 11 pro 2019 03:22
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]