Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Železnice v IDS http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389 |
Stránka 7 z 145 |
Autor: | Robert [ 16 lis 2022 06:00 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Není zač. Soucítím se tvým pozadím. |
Autor: | makosinus [ 15 lis 2022 23:04 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Díky za odpověď. |
Autor: | Robert [ 13 lis 2022 22:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Ano, na S52 jezdí pravidelně. Na S91 taky, spoje do Strážnice nebo Veselí jsou celkem jistota. |
Autor: | makosinus [ 13 lis 2022 21:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Jezdí někde dosud v kraji v pravidelném provozu 010? Napadá mě linka S52, aspoň ve špičkách, ale jist si tím stopro nejsem. Rád bych se projel, zdokumentoval. |
Autor: | tr [ 13 říj 2022 13:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Pak věřte novinářům... P. Sůra opět vypustil "kachnu" na základě návrhu jízdního řádu aniž by si informaci řádně ověřil. https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zac ... ka-129127/ Sice by se měly zahájit přípravné práce, ale výluka v roce 2023 nebude. |
Autor: | Mouka [ 10 říj 2022 10:45 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Konec unikátní vlečky na výstaviště v Brně: vadí rozšíření silnice i výstavbě |
Autor: | Mouka [ 06 říj 2022 11:52 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
VIDEO: Oprava koridoru mezi Brnem a Blanskem finišuje, vlaky vyjedou v prosinci |
Autor: | Robert [ 15 zář 2022 11:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Jojo, S3/4640. Na S3 se poslední dobou daří, včera nezajištěno několik párů spojů kvůli poruše, na zbylých pendlovalo dvojité Kvatro s vloženým vozem. |
Autor: | makosinus [ 15 zář 2022 10:47 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Příbuzný kamaráda obvykle jezdí autem, zrovna dneska měl jet vlakem, a hned toto (bylo to asi v 8.20). Prý ten osobák přijel, už se z toho valil kouř a pak to baflo. |
Autor: | Mouka [ 15 zář 2022 10:01 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Požár osobního vlaku ve Vranovicích |
Autor: | P. Haluza [ 12 zář 2022 21:14 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Hostěrádky-Rešov moc ne, leda by bylo uvažováno o prokladu dostupnosti vlakem a 611, ale nevím, kolik lidí tam tím vlakem jezdí. Já jsem navrhoval úplně jiné řešení, ale z finančních důvodů je neprůchozí. Můj návrh spočíval ve využití těch "nových" časů k posunu 611 a zavedení spojů Sokolnice--Šaratice--Slavkov (tedy 611 => 630) podobně jako nyní ve špičce, a to každé 4 hodiny. Dokonce tam krásně vychází v Šaraticích směrem na Slavkov vazba na linku 611 od Lovčiček (i opačně). Tím by: a) se využil autobus, který místo 90 minut stání by po 30 minutách ze Sokolnic odjel b) se nemusel použít žádný další autobus navíc, vše zajistí dva busy z 610 a jeden z 611 c) se zajistilo důstojné spojení slavkovska se Slavkovem o víkendu, protože jinak to spojení je víc než tragické (1 pár spojů v sobotu ráno a 1 v neděli odpoledne) |
Autor: | Ojin [ 12 zář 2022 20:49 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Ještě k těm Sokolnicím - zavést posilové vlaky a nenavázat na ně žádné autobusy by byla opravdu hloupost, v blízkosti nádraží žije jenom pár set lidí. Za to o kus dál třítisícové město Újezd a celá spádová oblast návazných autobusů 610, 611, 612 může mít tak 15 tisíc obyvatel (dobře, část z nich má taky 109, ale pořád je to celkem dost). V současnosti na prakticky všechny víkendové vlaky navazuje 610 a 612, na některé taky 611. Přičemž 610 a 611 mají část stejné trasy, takže kdyby jenom 611 navazovala na ty vložené spoje, tak Újezd, Hostěrádky-Rešov a Otnice získají víc spojů v různé časy. Potom je tady otázka oběhů - třeba na 610 to teď vypadá tak, že v jeden okamžik vyjedou autobusy ze Sokolnic a Dambořic, v Bošovicích si zamávají, za 35 minut mají hotovo a pak skoro hodinu a půl stojí. Byla by fakt nesmysl, aby když o hodinu dřív přijede další vlak od Brna, aby autobus nejel další kolo, ať už stejné nebo jiné linky. |
Autor: | jaxcze [ 11 zář 2022 18:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Nahrávka Ibalgina je zde: http://download.janbalak.name/ibalgin-1 ... -ceska.wav Nahráváno vpředu před prvními dveřmi. Příště zkusím i zbytek jednotky, třeba u kloubu. ale ve výkonu to bylo fakt hlučné. Nahrávka byla primárně pro kolegy do Whatsapp, tak omluvte můj projev |
Autor: | mnadenicek [ 11 zář 2022 09:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Od toho 25.4. do 9.12. tedy vlaky směr Zastávka budou končit ve Střelicích, nabízí se otázka, dají to do elektriky? |
Autor: | P. Haluza [ 10 zář 2022 17:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Bus do Sokolnic a vlak do Sokolnic jsou dvě různé věci a nemá spolu de facto nic společného. Občasné Sokolnic vlakem jezdit nebudou, když se k němu nemají jak dostat. Proto mi přijde naprosto nesmyslné tahat vlak z Brna do Sokolnic, když na něj nic navazovat nebude. A ti chrličtí to taky nevytrhnou. |
Autor: | Falkon [ 10 zář 2022 16:26 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Jediná nevýhoda tkví v tom, že stále nejsou schopni/ochotni udělat ten půlhodinový interval na jižní větvi S3 (myšleno o sobotách a nedělích; případně v „sedlech“ pracovních dní) až do Vranovic. Chápu, že odbočka do Židlochovic je v Hrušovanech, ale do Žabčic a Vranovic jezdí pořád ještě dost lidí (já jsem jedním z takových; asi ale málo křičíme nebo nevím). Dost na tom, že po zelekrifikování Židlochovic „zrušili“ ten celodenní půlhodinový takt (nyní jen do cca. 9 a pak až od 15 hodin; ve směru od Brna o hoďku dřív, jestli se nemýlím, nebo dokonce o hoďku a půl); ještě loni, pokud si dobře vzpomínám, byla ta půlhoďka „garantovaná“ až do osmi do večera, ale teď už 19.40 od Brna směr Hustopeče nejezdí (pokud se nepletu, pak z toho spoje se dalo v Hrušovanech přestoupit na vlak, co jel právě na Hustopeče a ten od Brna zajížděl do Židlochovic, kdyžtak mě opravte, pokud to bylo jinak). |
Autor: | Cracatit [ 10 zář 2022 16:24 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
No, tak on by ze Sokolnic jezdil bus častěji, jezdívala 40 v kloubech, ale když mimo město nechtějí některé obce platit víc, než je krajský základ, tak prostě smola a navíc hlavní směr na koridoru to prostě není, na rozdíl třeba od takového Blanska nebo Rajhradu. |
Autor: | P. Haluza [ 10 zář 2022 12:19 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Sokolnice o víkendu po hodině budou největší šílenost, jakou kdy mohl vymyslet. A to proto, že s návaznými autobusy se pravděpodobně nestane vůbec nic. |
Autor: | Cracatit [ 10 zář 2022 09:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Díky za poznatky, nedostupné Střelice - Zastávka se očekávalo, takže díky za upřesnění. Chtělo by to nějakýho hybrida, třeba na baterky, co by dojel pod trolejí z Brna do Zastávky a mohl nerušeně pokračovat dál, nemuselo by se škrtat a vymýšlet hovadiny s lomeným spojem nebo motorem pod drátama a pak by taky nevadila malá kapacita z hlavního do Heršpic. |
Autor: | miropiro [ 10 zář 2022 06:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Ojin píše: Před pár dny vyšel aktualizovaný návrh jízdního řádu a vychází z něho několik zajímavých změn S2 o víkendech po půl hodině až do Rájce-Jestřebí (v původním návrhu jenom do Blanska) S3 o víkendech po půl hodině do Tišnova (nyní vložené spoje jedou jen do Kuřimi) Za povšimnutí asi taky stojí poznámka u trati 240: Střelice - Zastávka u Brna: 25.IV. - 9.XII. kapacita dráhy nedostupná. S2 a S3 lze hodnotit jako velmi dobrý posun v zajištění obslužnosti o víkendu. Trať 240 by měla příští rok procházet rekonstrukcí a elektrifikací, proto asi ta poznámka. |
Autor: | Ojin [ 09 zář 2022 23:02 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Před pár dny vyšel aktualizovaný návrh jízdního řádu a vychází z něho několik zajímavých změn, souvisejících se zaváděním nových jednotek (podobné změny se objevily v rámcových jízdních řádech, které byly součástí zakázky k novým vlakům)
S2 o víkendech po hodině do Sokolnic-Telnic (předpokládám, že to umožní mj. efektivnější oběhy návazných autobusů) S2 v sedlech pracovních dnů po půlhodině do Chrlic (rychlý obrat) S3 o víkendech po půl hodině do Tišnova (nyní vložené spoje jedou jen do Kuřimi) Další novinky byly už v předchozím návrhu:
změny poloh vlaků na trati Boskovice - Velké Opatovice (méně ve špičkách, víc rovnoměrně během dne) ranní vlak v pracovní dny Rakšice - Hrušovany nad Jevišovkou (dosud tímto směrem ráno nic nejezdilo) + 1 ranní vlak navíc z Hrušovan do Brna Za povšimnutí asi taky stojí poznámka u trati 240: Střelice - Zastávka u Brna: 25.IV. - 9.XII. kapacita dráhy nedostupná. |
Autor: | pepola [ 09 zář 2022 13:13 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Mouka píše: Vaňkové se to přece jen povedlo... |
Autor: | Cracatit [ 09 zář 2022 12:35 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Řeknu to jinak, uvnitř je dost nízká hladina hluku, ale to kvičení od motorů a měničů je prostě ve vysokých tónech, které působí na člověka poměrně nepříjemně, ne že by byl uvnitř vysoký hluk jako takový. |
Autor: | Robert [ 09 zář 2022 11:59 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Já jsem seděl zhruba uprostřed mezi posledními a předposledními dveřmi (směr od Tišnova) a neslyšel jsem po celou cestu v podstatě nic. Tak tichým vlakem jsem snad nikdy nejel. |
Autor: | Cracatit [ 09 zář 2022 11:18 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Vlasta: Kamarád seděl pod schodama ke strojvedoucímu ve směru jízdy na Kuřim a nahrával na telefon zvuk z průběhu jízdy, to kvičení bylo docela výrazné, jestli jde o motor nebo měniče, na tom asi nezáleží, obojí je potřeba k jízdě. Každopádně to působí hlučněji, než Panteři pro regionální linky z Plzně. |
Stránka 7 z 145 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |