Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 7 z 145

Autor:  Robert [ 16 lis 2022 06:00 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Není zač. Soucítím se tvým pozadím. :-)

Autor:  makosinus [ 15 lis 2022 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Díky za odpověď.

Autor:  Robert [ 13 lis 2022 22:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ano, na S52 jezdí pravidelně. Na S91 taky, spoje do Strážnice nebo Veselí jsou celkem jistota.

Autor:  makosinus [ 13 lis 2022 21:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jezdí někde dosud v kraji v pravidelném provozu 010? Napadá mě linka S52, aspoň ve špičkách, ale jist si tím stopro nejsem. Rád bych se projel, zdokumentoval. :D

Autor:  tr [ 13 říj 2022 13:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pak věřte novinářům... P. Sůra opět vypustil "kachnu" na základě návrhu jízdního řádu aniž by si informaci řádně ověřil.
https://zdopravy.cz/sprava-zeleznic-zac ... ka-129127/
Sice by se měly zahájit přípravné práce, ale výluka v roce 2023 nebude.

Autor:  Mouka [ 10 říj 2022 10:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Konec unikátní vlečky na výstaviště v Brně: vadí rozšíření silnice i výstavbě

Autor:  Mouka [ 06 říj 2022 11:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

VIDEO: Oprava koridoru mezi Brnem a Blanskem finišuje, vlaky vyjedou v prosinci

Autor:  Robert [ 15 zář 2022 11:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jojo, S3/4640. Na S3 se poslední dobou daří, včera nezajištěno několik párů spojů kvůli poruše, na zbylých pendlovalo dvojité Kvatro s vloženým vozem.

Autor:  makosinus [ 15 zář 2022 10:47 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Příbuzný kamaráda obvykle jezdí autem, zrovna dneska měl jet vlakem, a hned toto (bylo to asi v 8.20). Prý ten osobák přijel, už se z toho valil kouř a pak to baflo.

Autor:  Mouka [ 15 zář 2022 10:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Požár osobního vlaku ve Vranovicích

Autor:  P. Haluza [ 12 zář 2022 21:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Hostěrádky-Rešov moc ne, leda by bylo uvažováno o prokladu dostupnosti vlakem a 611, ale nevím, kolik lidí tam tím vlakem jezdí.

Já jsem navrhoval úplně jiné řešení, ale z finančních důvodů je neprůchozí.
Můj návrh spočíval ve využití těch "nových" časů k posunu 611 a zavedení spojů Sokolnice--Šaratice--Slavkov (tedy 611 => 630) podobně jako nyní ve špičce, a to každé 4 hodiny.
Dokonce tam krásně vychází v Šaraticích směrem na Slavkov vazba na linku 611 od Lovčiček (i opačně).
Tím by:
a) se využil autobus, který místo 90 minut stání by po 30 minutách ze Sokolnic odjel
b) se nemusel použít žádný další autobus navíc, vše zajistí dva busy z 610 a jeden z 611
c) se zajistilo důstojné spojení slavkovska se Slavkovem o víkendu, protože jinak to spojení je víc než tragické (1 pár spojů v sobotu ráno a 1 v neděli odpoledne)

Autor:  Ojin [ 12 zář 2022 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ještě k těm Sokolnicím - zavést posilové vlaky a nenavázat na ně žádné autobusy by byla opravdu hloupost, v blízkosti nádraží žije jenom pár set lidí. Za to o kus dál třítisícové město Újezd a celá spádová oblast návazných autobusů 610, 611, 612 může mít tak 15 tisíc obyvatel (dobře, část z nich má taky 109, ale pořád je to celkem dost).
V současnosti na prakticky všechny víkendové vlaky navazuje 610 a 612, na některé taky 611. Přičemž 610 a 611 mají část stejné trasy, takže kdyby jenom 611 navazovala na ty vložené spoje, tak Újezd, Hostěrádky-Rešov a Otnice získají víc spojů v různé časy.
Potom je tady otázka oběhů - třeba na 610 to teď vypadá tak, že v jeden okamžik vyjedou autobusy ze Sokolnic a Dambořic, v Bošovicích si zamávají, za 35 minut mají hotovo a pak skoro hodinu a půl stojí. Byla by fakt nesmysl, aby když o hodinu dřív přijede další vlak od Brna, aby autobus nejel další kolo, ať už stejné nebo jiné linky.

Autor:  jaxcze [ 11 zář 2022 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nahrávka Ibalgina je zde: http://download.janbalak.name/ibalgin-1 ... -ceska.wav
Nahráváno vpředu před prvními dveřmi. Příště zkusím i zbytek jednotky, třeba u kloubu. ale ve výkonu to bylo fakt hlučné. Nahrávka byla primárně pro kolegy do Whatsapp, tak omluvte můj projev :-)

Autor:  mnadenicek [ 11 zář 2022 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Od toho 25.4. do 9.12. tedy vlaky směr Zastávka budou končit ve Střelicích, nabízí se otázka, dají to do elektriky?

Autor:  P. Haluza [ 10 zář 2022 17:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Bus do Sokolnic a vlak do Sokolnic jsou dvě různé věci a nemá spolu de facto nic společného. Občasné Sokolnic vlakem jezdit nebudou, když se k němu nemají jak dostat. Proto mi přijde naprosto nesmyslné tahat vlak z Brna do Sokolnic, když na něj nic navazovat nebude. A ti chrličtí to taky nevytrhnou.

Autor:  Falkon [ 10 zář 2022 16:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jediná nevýhoda tkví v tom, že stále nejsou schopni/ochotni udělat ten půlhodinový interval na jižní větvi S3 (myšleno o sobotách a nedělích; případně v „sedlech“ pracovních dní) až do Vranovic. Chápu, že odbočka do Židlochovic je v Hrušovanech, ale do Žabčic a Vranovic jezdí pořád ještě dost lidí (já jsem jedním z takových; asi ale málo křičíme nebo nevím). Dost na tom, že po zelekrifikování Židlochovic „zrušili“ ten celodenní půlhodinový takt (nyní jen do cca. 9 a pak až od 15 hodin; ve směru od Brna o hoďku dřív, jestli se nemýlím, nebo dokonce o hoďku a půl); ještě loni, pokud si dobře vzpomínám, byla ta půlhoďka „garantovaná“ až do osmi do večera, ale teď už 19.40 od Brna směr Hustopeče nejezdí (pokud se nepletu, pak z toho spoje se dalo v Hrušovanech přestoupit na vlak, co jel právě na Hustopeče a ten od Brna zajížděl do Židlochovic, kdyžtak mě opravte, pokud to bylo jinak).

Autor:  Cracatit [ 10 zář 2022 16:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No, tak on by ze Sokolnic jezdil bus častěji, jezdívala 40 v kloubech, ale když mimo město nechtějí některé obce platit víc, než je krajský základ, tak prostě smola a navíc hlavní směr na koridoru to prostě není, na rozdíl třeba od takového Blanska nebo Rajhradu.

Autor:  P. Haluza [ 10 zář 2022 12:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Sokolnice o víkendu po hodině budou největší šílenost, jakou kdy mohl vymyslet. A to proto, že s návaznými autobusy se pravděpodobně nestane vůbec nic. :mrgreen:

Autor:  Cracatit [ 10 zář 2022 09:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Díky za poznatky, nedostupné Střelice - Zastávka se očekávalo, takže díky za upřesnění. Chtělo by to nějakýho hybrida, třeba na baterky, co by dojel pod trolejí z Brna do Zastávky a mohl nerušeně pokračovat dál, nemuselo by se škrtat a vymýšlet hovadiny s lomeným spojem nebo motorem pod drátama a pak by taky nevadila malá kapacita z hlavního do Heršpic.

Autor:  miropiro [ 10 zář 2022 06:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ojin píše:
Před pár dny vyšel aktualizovaný návrh jízdního řádu a vychází z něho několik zajímavých změn
S2 o víkendech po půl hodině až do Rájce-Jestřebí (v původním návrhu jenom do Blanska)
S3 o víkendech po půl hodině do Tišnova (nyní vložené spoje jedou jen do Kuřimi)

Za povšimnutí asi taky stojí poznámka u trati 240: Střelice - Zastávka u Brna: 25.IV. - 9.XII. kapacita dráhy nedostupná.

S2 a S3 lze hodnotit jako velmi dobrý posun v zajištění obslužnosti o víkendu. Trať 240 by měla příští rok procházet rekonstrukcí a elektrifikací, proto asi ta poznámka.

Autor:  Ojin [ 09 zář 2022 23:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Před pár dny vyšel aktualizovaný návrh jízdního řádu a vychází z něho několik zajímavých změn, souvisejících se zaváděním nových jednotek (podobné změny se objevily v rámcových jízdních řádech, které byly součástí zakázky k novým vlakům)

    S2 o víkendech po půl hodině až do Rájce-Jestřebí (v původním návrhu jenom do Blanska)
    S2 o víkendech po hodině do Sokolnic-Telnic (předpokládám, že to umožní mj. efektivnější oběhy návazných autobusů)
    S2 v sedlech pracovních dnů po půlhodině do Chrlic (rychlý obrat)
    S3 o víkendech po půl hodině do Tišnova (nyní vložené spoje jedou jen do Kuřimi)

Další novinky byly už v předchozím návrhu:
    2 páry ranních vlaků Brno - Šlapanice, jeden z nich jezdí už teď od září
    změny poloh vlaků na trati Boskovice - Velké Opatovice (méně ve špičkách, víc rovnoměrně během dne)
    ranní vlak v pracovní dny Rakšice - Hrušovany nad Jevišovkou (dosud tímto směrem ráno nic nejezdilo) + 1 ranní vlak navíc z Hrušovan do Brna

Za povšimnutí asi taky stojí poznámka u trati 240: Střelice - Zastávka u Brna: 25.IV. - 9.XII. kapacita dráhy nedostupná.

Autor:  pepola [ 09 zář 2022 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mouka píše:

Vaňkové se to přece jen povedlo... :roll:

Autor:  Cracatit [ 09 zář 2022 12:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Řeknu to jinak, uvnitř je dost nízká hladina hluku, ale to kvičení od motorů a měničů je prostě ve vysokých tónech, které působí na člověka poměrně nepříjemně, ne že by byl uvnitř vysoký hluk jako takový.

Autor:  Robert [ 09 zář 2022 11:59 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Já jsem seděl zhruba uprostřed mezi posledními a předposledními dveřmi (směr od Tišnova) a neslyšel jsem po celou cestu v podstatě nic. Tak tichým vlakem jsem snad nikdy nejel.

Autor:  Cracatit [ 09 zář 2022 11:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vlasta: Kamarád seděl pod schodama ke strojvedoucímu ve směru jízdy na Kuřim a nahrával na telefon zvuk z průběhu jízdy, to kvičení bylo docela výrazné, jestli jde o motor nebo měniče, na tom asi nezáleží, obojí je potřeba k jízdě. Každopádně to působí hlučněji, než Panteři pro regionální linky z Plzně.

Stránka 7 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/