Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 6 z 126

Autor:  Mouka [ 24 bře 2020 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Deset let čekání končí. Drážní úřad vydal stavební povolení na elektrizaci trati Brno – Střelice

Autor:  Cracatit [ 06 bře 2020 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Já bych se moc nevzrušoval. Kordis je pošle někam na lampárnu a stav se nezmění, max. nějaká minuta sem nebo tam.

Autor:  michalk [ 06 bře 2020 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V článku je docela solidně pomotáno páté přes deváté. Ve špičce se vůbec nic nezměnilo, vranovičtí přišli o celých pět párů spojů v dopoledním sedle (redukce z 34 na 29 párů v pracovní den). Jestli je kvůli tomu nutný takový srdcervoucí článek, nechť si přebere každý po svém.
Pravidelný takt 30 minut do Vranovic byl ve špičkách už od roku 2003, nějaký skorotakt (téměř přesný hodinový interval ve špičce doplněný dalším vlakem, jak se zrovna vlezl) však už minimálně od roku 1995. Ale to se můžem bavit opravdu jen o špičkách pracovních dní (5-7 do Brna a 14-17 z Brna). Celodenní interval 30 minut (v PD) je, jak jak už bylo zmíněno, od roku 2009. Rok předtím byl jen do Hrušovan, tedy něco, co aspoň trochu připomíná dnešní stav.

Autor:  Robert [ 06 bře 2020 13:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ten článek si nezasluhuje komentář, to je úplný nesmysl.

Autor:  Martan [ 06 bře 2020 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Richie píše:
Ve Vranovicích a okolí bojují za zachování spojů. Petici podepsalo šest set lidí
Zase totálně amatérská novinařina - až do 9:18 to jezdí po půl hodině...

Navíc 30 minutový takt je na S3 po Vranovice od r. 2009 tj. 11 let, nikoliv uváděných 20.

Autor:  Richie [ 06 bře 2020 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ve Vranovicích a okolí bojují za zachování spojů. Petici podepsalo šest set lidí
Zase totálně amatérská novinařina - až do 9:18 to jezdí po půl hodině...

Autor:  Mouka [ 05 bře 2020 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Poplach na hlavním nádraží: žena spadla pod vlak, utrpěla středně těžká zranění

Autor:  penca [ 03 bře 2020 01:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
Pánové, Robert zmínil, že fíra návěst volno vůbec neviděl, tudíž tato obhajoba pochybením výpravčího, která tu byla a za kterou snad ten výpravčí také bude potrestán, v případě fíry neobstojí.


Peno, když už si chcés hrát sa soudce Lynche, měl bys alespoň čerpat informace z oficiálních zdrojů a ne od agentury JPP. Citace ze závěrečné zprávy DI: "...O skutečnosti, že by věděl o tom, že na návěstidle Lc4 svítila jistou dobu návěst „Volno“, se strojvedoucí vlaku Os 4708 nezmínil ve svých podáních vysvětlení pro PČR dne 5. 3. 2019, ani v zápisu se zaměstnancem dne 7. 3. 2019 (zde přímo uvedl, že „na návěstidlo se sem tam podíval… ale návěst si nevybavuje, pouze si podvědomě myslel, že měl postaveno na volno“). Ani v podání vysvětlení pro DI dne 17. 5. 2019 nepotvrdil, že by změnu návěstního znaku zaznamenal..."

Fíra prostě po pravdě řekl, že si myslel, že viděl volno (které tam opravdu cca půl minuty bylo) a ty tady z toho dovozuješ, že "fíra volno vůbec neviděl". Kdyby tehdy asertivně vypověděl, že si je 100% jistý, že viděl volno, tak to na něj nejspíš nikdo nehodí. Fakt nechápu tu Tvoji touhu za každou cenu někoho pranýřovat.

Autor:  Robert [ 01 bře 2020 01:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pardon, nějak mi nedošlo, že myslíš řidiče silničního vozidla.
Tak jinak. Opravdu si myslíš, že by řidiči (fírové) z povolání měli být za každou hovadinu sundáváni z mašiny? Pominu-li, že se žádná katastrofa nestala.

Autor:  peno [ 01 bře 2020 00:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ehm… cože? Asi nechápu tvé myšlenkové pochody. Ale pokud to myslíš tak, že by měl být po nehodě na přejezdu, kterou zjevně způsobil řidič motorového vozidla, sundán fíra z mašiny, tak k tomu tedy nevidím žádný důvod, ale bohužel bývá smutným pravidlem, že pak ten fíra sám v mnoha případech na mašinu nevleze, někdy jen dočasně, ale jsou i případy, kdy fíra po takové nehodě skončil úplně :cry:

Autor:  Robert [ 01 bře 2020 00:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A ti z prvniho tveho odstavce zpusobili katastrofu z odstavce druheho?

Autor:  peno [ 01 bře 2020 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jak jsem už napsal, ano, upřímně doufám, že fírové, kteří někdy projeli návěst, byli sundáni z mašiny až do vyšetření případu a následně posláni na přezkoušení. Že to není úplně fér k fírům, co nedobrzdili, nepopírám. Ale život prostě není fér.

A k tomu tvému podsuvu, pokud by nějaký řidič nedal přednost vlaku a způsobil katastrofu podobných rozměrů, jako ten fíra na hlaváku, vsadím se, že mnozí zdejší diskutéři budou požadovat málem jeho exemplární popravu. Nebo se snad mýlím?

Autor:  Robert [ 29 úno 2020 23:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A myslis si, ze ti firove, co nekdy projeli navest, pricemz se hovno stalo, byli taky hned stazeni z masiny?
Pozaduj, at vsichni ridici MHD Hodonin, ktere mas po ruce, jsou po kazdem nedani prednosti stazeni z prace. Uvidime, jak uspejes.

Autor:  peno [ 29 úno 2020 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pánové, Robert zmínil, že fíra návěst volno vůbec neviděl, tudíž tato obhajoba pochybením výpravčího, která tu byla a za kterou snad ten výpravčí také bude potrestán, v případě fíry neobstojí. Fíra sám přiznal, že udělal chybu, ale chce dál jezdit. Já si myslím, že by právě kvůli této chybě dál jezdit neměl. Vy si myslíte opak. Budiž, je to vaše právo. Ale já si myslím, že bezpečnost cestujících by měla být nadřazena právu toho fíry na zachování současného zaměstnání, které očividně nezvládl.

Autor:  M [ 29 úno 2020 13:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ještě bych k tomuto dodal, že jsem chodil na železniční učiliště, kde jsme probírali mimo jiné i stavění vlakové cesty, volno na návěstidle už tenkrát šlo dat jen v případě, že je vlaková cesta dobře postavená. to znamená, všechny výhybky ve správném směru se nesměly křížit s jinou vlakovou cestou, jinak ta zelená návěst nešla dát, to proto, aby si výpravčí uvědomil, že něco je špatně. Toto nám v praxi ukazovali na hlavním nádraží v Brně, v Maloměřicích na nákladním nádraží a pak ve Střelicích u Brna jsme si to mohli i vyzkoušet a otestovat si všechny možné špatné i dobré možnosti abysme věděli, že skutečně nelze postavit vlakovou cestu špatně do kolize. Nikdy a nikde nás ale nikdo neučil, že když se postaví vlaková cesta a padne zelená, že to může výpravčí nebo někdo jen tak nečekaně zrušit před tím, než vlak opustí tento kolejový úsek. Třeba ve zprávách na Primě řekli, že jel strojvůdce na červenou a už se vůbec nezmínili o tom, že tam napřed byla zelená, to už by nebyla taková senzace prop média a lidi by se možná mohli zamyslet nad tím, proč se tak stalo. Toto byla hodně nestandardní situace a ten výpravčí, když se rozhodl takto činit, měl nějak strojvůdce více upozornit. Celé to bylo špatně. Konec konců jako vždy když se stane takový nějaký průser.

Mouka mě teď předběhl, nebudu mou zprávu už mazat, ale má pravdu, výpravčí musí strojvůdce upozornit o změně.

Autor:  Mouka [ 29 úno 2020 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

M píše:
Tak on nikdo nepočítá s tím, že když dostane zelenou na návěstidle na železnici, že mu ji za chvíli někdo zruší


Předpis D1, článek 2960 píše:
Pokud je z jakéhokoliv důvodu nutné, aby výpravčí daný rozkaz k odjezdu odvolal, musí
jeho odvolání nejprve strojvedoucímu oznámit
; až poté může vlakovou cestu zrušit. Hrozí-li nebezpečí
z prodlení, smí, ale výpravčí přestavit hlavní návěstidlo do polohy Stůj ihned, závěr vlakové
cesty smí však zrušit až po odvolání rozkazu. Pokud na některém typu zabezpečovacího zařízení
po změně návěsti hlavního návěstidla nastane automaticky rušení závěru vlakové cesty, musí výpravčí
(výhybkář) až do odvolání rozkazu zajistit upamatovávací pomůckou, aby nemohlo dojít
k přestavení příslušných výhybek.
Byl-li rozkaz k odjezdu dán písemným rozkazem, je třeba postupovat stejně jako při zneplatnění
vydaného písemného rozkazu.

Autor:  M [ 29 úno 2020 11:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak on nikdo nepočítá s tím, že když dostane zelenou na návěstidle na železnici, že mu ji za chvíli někdo zruší, to je hodně nestandardní postup. Bohužel se nepodíval znovu, což u železnice asi snad ani neni potřeba, ale po této události asi už bude třeba se na ten semafor koukat do okamžiku než odjede, pokud množno mít i nahrávku na videu aby mu tam někdo nedal červenou těsně za kabinou. Každopádně ten druhý strojvůdce musel vidět kam jede, divný že nedobrzdil, když v tom místě jedou hodně pomalu.
Bohužel jsem jen lidi a člověk chybuje, tak to bohužel je.

Peno: podle tebe by musel každej řidič co někdy projel na červenou přijít o papíry a profesionálové o práci, no to by tu byly uplně prázdné silnice. A že jich spousta zavinilo horší nehody než zde, kde se v podstatě nic nestalo. Motat do tohoto pedofilii je hodně mimo, to je úlet jak hrom.

Autor:  Robert [ 29 úno 2020 08:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Na to brzdeni jsou ovsem dva.

Autor:  peno [ 28 úno 2020 23:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To je možné. Ale takový je holt život, že ten kdo to ubrzdil může dostat papíry zpět dřív, než ten, kdo to neubrzdil. Život prostě není fér.

Autor:  Robert [ 28 úno 2020 21:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jenze se obavam, ze setreni pouheho projeti navestidla bude trvat podstatne kratsi dobu, nez projeti s naslednou srazkou.

Autor:  peno [ 28 úno 2020 19:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tím hůř.

Robert píše:
Prijde ti lepsi nechat ho za jednu chybu mesice i roky doma a pak po nem v pripade, ze bude zprosten obvineni, chtit, aby si v podstate udelal znovu papiry, protoze mu propadnou a ztrati i cast navyku? Resp. by mozna uz delal neco jineho.

Myslete si o mě co chcete, ale ano přijde mi to lepší. Vrátím se ke své analogii s učitelem obviněným z pedofilie, kterému také nikdo nenahradí únik mzdy a poškozenou pověst v případě, že se obvinění ukáže být falešným. Přesto takového učitele nikdo nenechá pracovat s dětmi a je to tak správně, protože jde o bezpečnost těch dětí. Totéž by mělo platit i v tomto případě, kdy jde o bezpečnost železničního provozu. Toť můj názor, za kterým si stojím.

Robert píše:
Mimochodem, jaky rozdil primo v pochybeni by byl, kdyby se vlaky podarilo zastavit10 cm od sebe? Z meho pohledu zadny.

Souhlas. Proto by i takový fíra měl být do ukončení vyšetřování stažen z mašiny a chci věřit, že tomu tak ve většině případů i je, ale mám obavy, že se asi mýlím. Bezpečnost cestujících na železnici není žádná sranda a pokud na ni budeme kašlat omlouváním fírů, kteří udělali chybu, děláme jí medvědí službu.

Autor:  Robert [ 28 úno 2020 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jestli jsem to navíc dobře pochopil, tak sám fíra říkal, že zelenou ani neviděl.

Autor:  colt274 [ 28 úno 2020 19:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Podle mých informací ta zelená proběhla 5 minut před odjezdem vlaku na cca 20 sekund, takže ze strany výpravčího je to snad jen formální provinění...

Autor:  Robert [ 28 úno 2020 18:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Prijde ti lepsi nechat ho za jednu chybu mesice i roky doma a pak po nem v pripade, ze bude zprosten obvineni, chtit, aby si v podstate udelal znovu papiry, protoze mu propadnou a ztrati i cast navyku? Resp. by mozna uz delal neco jineho. Mimochodem, jaky rozdil primo v pochybeni by byl, kdyby se vlaky podarilo zastavit10 cm od sebe? Z meho pohledu zadny.

Autor:  peno [ 28 úno 2020 17:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To je také pravda, nicméně jak se píše v tom článku, pochybení výpravčího nemělo na nehodu zásadní vliv, protože strojvedoucí si měl návěst zkontrolovat ještě jednou. Tím samozřejmě neříkám, že výpravčí je bez viny. Svou část viny na tom nese, ale co vím od lidí z provozu, tak prý takovéto zmatečné situace vznikaly na hlaváku často a fíra s tím přece jenom měl asi počítat. Čímž výpravčího nikterak neomlouvám, taková věc se mu stát neměla, ale stala se a pikat by za to měl nepochybně také.

Stránka 6 z 126 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/