Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 6 z 114

Autor:  Izidor [ 01 říj 2019 15:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zas a znova se projevuje k čemu jsou ty paskvilní kraje...

Autor:  ds [ 01 říj 2019 14:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

přes Poseidon je Lesná-židenice za 13 korun, to mi jako tragédie nepřijde...

Autor:  kazlik [ 01 říj 2019 14:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xxx: Teoreticky ještě lze si koupit jízdenku zónově až za Brno (tipuju za 6 či 8) a to, že vystoupíš dřív, s tím nikdo nic nenadělá, pokud tedy vlak pokračuje z Brna dál

Autor:  miropiro [ 01 říj 2019 14:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xxx píše:
Jen jsem se chtěl ujistit.

No a když pojedu do Pardubic RJ, tak mě úsek Lesná - Židenice vyjde na 20 korun místo stávajících 4?

No ano, protože na nich bude platit tarif IDS a nikoliv ČD. Obejít to asi nepůjde.
Robert píše:
Vždyť je to totéž, jako tomu bylo u autobusů. Tam taky skončily kilometrické tarify a nijak vás to netrápilo a netrápí.

No to je, otázkou ale je, jak moc byly tehdy kilometrické tarify výhodnější. U ČD při vlastnictví škrabkarty to vyjde fakt lépe.

Autor:  xxx [ 01 říj 2019 14:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jo vlastně, na doplatkovou jsem zapomněl. Ono je to sice na tu jednu zastávku dost, ale na druhou stranu je to stejně jako nezlevněná u ČD...

Autor:  peno [ 01 říj 2019 14:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jara255: Myslím, že jsi to nepochopil spíš ty. Doporučuji znovu přečíst ten článek. Vlaky nevypravuje kraj, on je jen objednává u konkrétního dopravce. Co se změnilo je způsob financování. Protože to samo o sobě je komplikované, odkážu na článek Brutto, nebo netto? Právní pohled na smlouvy státu a krajů s dopravci, který tu problematiku vysvětluje. Ve zkratce, v brutto systému jdou kraji veškeré příjmy z jízdného, bez ohledu na to, v jakém tarifu byly realizovány. To je základní podstata brutto smluv. A v některých krajích s brutto smlouvami budou i nadále tarify ČD platit. Jinými slovy, je to jen a pouze rozhodnutí kraje komplikovat lidem život neuznáváním tarifu ČD v Os a Sp v rámci kraje.
A ještě jedna věc. Vlaky Brno – Bohumín nebude Jančura jezdit na své riziko, ale základě objednávky od Ministerstva dopravy a potažmo tedy státu. A jestli se nemýlím, tak na stejnou brutto smlouvu, jako Os a Sp v JMK.

Richie: To leccos objasňuje, ale některé otázky i tak zůstávají.

XXX: V tom vyjádření Kordisu se píše i něco o úsekových jízdenkách, ale i nejlevnější úseková je za 10 a je otázka, jestli v rámci Brna ve vlacích nějaké úseky budou. Obávám se, že spíš ne. I tak by ale měla platit minimálně jízdenka za 16. Ale i to je docela dost na těch pár kilometrů vlakem.

Autor:  xxx [ 01 říj 2019 13:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jen jsem se chtěl ujistit.

No a když pojedu do Pardubic RJ, tak mě úsek Lesná - Židenice vyjde na 20 korun místo stávajících 4?

Autor:  ds [ 01 říj 2019 13:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xxx: stačí si projít to vysvětlení od Kordisu. Pokud je to jedna cesta, tak to lze bez problémů na tarif ČD, tedy i v relaci Brno,Lesná-Židenice-Praha.

Autor:  xxx [ 01 říj 2019 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mě zajímá jenom jedna věc. Když pojedu z Lesné do Pardubic s ČD, budu moct jet na jednu jízdenku jako dosud, nebo si budu muset koupit na tu jednu zastávku předraženou jízdenku za 20 korun?

Autor:  Robert [ 01 říj 2019 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vždyť je to totéž, jako tomu bylo u autobusů. Tam taky skončily kilometrické tarify a nijak vás to netrápilo a netrápí.

Autor:  jara255 [ 01 říj 2019 12:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno: "...Naopak, prasárnou je podle mě neuznávání jízdenek dopravce v části jejich vlaků a/nebo tras. Nevím čemu vadil dvojí tarif ve vlacích..."

Peno, evidentně jsi nepochopil princip toho, co se v roce 2020 změní. Železniční osobní dopravu v kraji bude provozovat kraj. Protože nemá vlastní lokomotivy a vagóny, bude ji provozovat prostřednictvím souprav ČD. Jančura o osobní dopravu se bude nejdříve zajímat snad až na rok 2022 (jestli si dobře pamatuji), zatím v roce 2020 bude jezdit rychlíky Brno-Ostrava na své podnikatelské riziko. Kraj proto bude platit ČD za používání jejich souprav a od cestujících bude kraj inkasovat za jízdné. Je proto jasné, že nebude chtít, aby ve vlacích v rámci kraje platil tarif ČD, protože takto zakoupené jízdenky, by šly do kapsy ČD, nikoli kraje.
Pokud by měl ve vlaku platit v rámci kraje tarif ČD, musel by takový vlak být vypravován na náklady ČD nikoli kraje.

Autor:  Robert [ 01 říj 2019 12:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Hledáte v tom podle mě zbytečné problémy. Pokud pojedu mezikrajskou trasu, koupím si lupeň podle svého uvážení (buď TR10 z A do B, nebo IDS z A do X a TR10 do B), tedy jako dosud. A pokud pojedu jen v rámci JMK, tak vždy podle tarifu IDS.

Autor:  Richie [ 01 říj 2019 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vyjádření Kordisu: https://www.idsjmk.cz/#lock31459

Autor:  Richie [ 01 říj 2019 11:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V souvislosti s těmahle změnama se mluvilo i o tom, že by konečně nekontrolovali jízdenky, nevíte o tom někdo něco?

Autor:  Mouka [ 01 říj 2019 11:01 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno: Já to chápu tak, že pokud pojedeš Os Hodonín - Břeclav a EC Břeclav - Brno, tak budeš potřebovat 2 jízdenky, protože se pohybuješ v rámci kraje. Pokud však pojede z Hodonína do Prahy, už je to mezikrajská cesta, takže postačí jedna jízdenka.

ad prodej jízdenek: Já si myslím, že když už to budou mít průvodčí v POP, tak to budou prodávat i v rychlících. Vzhledem k tomu, že během jedné služby střídají osobáky a rychlíky, tak si nedokážu dost dobře představit, jak by se zabránilo prodeji jízdenek IDSJMK v rychlících. Kor když si o to cestující sám požádá a jízdenka v daném vlaku platí.

Autor:  Richie [ 01 říj 2019 10:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Samozřejmě bych očekával, že to bude platit na všech linkách, nejen Sx, ale i Rx... Ale to je holt byrokracie... Jako chaos to bude no.

Autor:  peno [ 01 říj 2019 10:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No, aspoň to se zjevně změní, když krajský tarif bude jediný použitelný. Ale to není důvod pro to, aby ve vlacích i nadále neplatil tarif ČD. Navíc očekávám další chaos, protože předpokládám, že možnost koupit si jízdenky v rámci tarifu IDS JMK bude zase jenom v krajem placených Os a Sp a ne v R placených státem. A jak to bude u vlaků placených a objednávaných sousedními kraji, jako třeba Os Břeclav – Přerov, které, nemýlím-li se, platí Zlínský kraj, to už tedy vůbec netuším. Jinými slovy, možná to nakonec dopadne tak, že v některých vlacích si u průvodčích koupíte jenom jízdenku IDS JMK, u jiných zase jenom jízdenku ČD a u některých dalších obě. No není to nakonec chaos na chaos?

Autor:  Richie [ 01 říj 2019 10:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No, měl jsem na mysli to, že se ve vlacích neprodávají jízdenky IDS JMK. To je výjimka, kterou si tehdá vyřvali pod záminkou "obavy z úniku tržeb"...

Autor:  peno [ 01 říj 2019 10:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Richie: Nevím proč by měl být současný stav prasárna. Naopak, prasárnou je podle mě neuznávání jízdenek dopravce v části jejich vlaků a/nebo tras. Nevím čemu vadil dvojí tarif ve vlacích. Naopak, zrušení jízdenek ČD přinese jen další chaos a hádky s vlakovým personálem, kterému to rozhodně nezávidím. Navíc v prosinci 2020 (snad už konečně) přijde celostátní tarif a ten bude závazný pro všechny dotované spoje, tedy i ty krajské, takže stejně budeme tam, kde jsme teď. Nevím, proč by alespoň na ten rok, než přijde ten celostátní tarif, neměly dál ve vlacích ČD platit jízdenky ČD.

Mouka: Právě že vůbec netuším. Ten článek si totiž navzájem odporuje.
Zdopravy.cz píše:
Mluvčí Jihomoravského kraje Monika Brindzáková potvrdila, že jízdní doklady Českých drah se budou uznávat pouze pro mezikrajské cesty, tedy pro jízdy z Jihomoravského kraje do okolí.

Zdopravy.cz píše:
Největší komplikace čekají cestující při koupi jízdenky kombinující dálkový vlak a osobní vlak v „brutto kraji“. V řadě případů nepůjde jedna jízdenka koupit, neexistuje navíc stále ani kvůli průtahům ministerstva dopravy a schvalováním novely zákona o dráhách státní jednotný tarif. „Pokud bude chtít cestující z nějakého důvodu kombinovat mezikrajské a vnitrokrajské jízdné „brutto krajů“, bude si muset jízdní doklad na vnitrokrajskou cestu koupit přes elektronické odbavovací kanály daného kraje, případně pak až na pokladně či ve vlaku v příslušném kraji,“ upřesnil Joklík

Takže prostě chaos a asi bohužel nezbývá, než čekat jak to bude reálně fungovat.

Autor:  Mouka [ 01 říj 2019 09:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno: Z Hodonína do Prahy to by snad mělo být v pohodě, i když přestupuješ v Břeclavi, nebo to chápu blbě?

Autor:  Richie [ 01 říj 2019 09:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jako chápu zrušení ČD jízdenek v relacích jenom v rámci IDS JMK, to byla nutnost a stávající stav byl prasárna. Ale zrušit jízdenky ČD i při cestě z JMK mimo a naopak, to je ujetý... I když, já už si dávno kupoval zvlášť jízdenku po hranici JMK za IDS tarif a dál za ČD, ČD tarif je prostě předraženej.

Autor:  peno [ 01 říj 2019 09:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tady ještě přímý odkaz na zdrojový článek: Jízdenkový chaos. V některých krajích zapomeňte na doklady Českých drah i jejich e-shop

Za mě je to ze strany krajů poněkud nehoráznost, i když na ni bohužel právo mají. Překvapuje mne ale i odevzdaný postoj ČD na diktát krajů přistoupit. Kdyby vedení ČD bylo co k čemu, tak krajům jasně řeknou, že na takový diktát nepřistoupí, protože poškozuje jejich obchodní zájmy a zájmy jejich zákazníků, tedy cestujících. A ČD páky na kraje mají, protože v celém Česku není dopravce, který by to, co ČD vysoutěžily, byl schopen odjezdit. Takže ČD klidně mohou tuto svou pozici využít. Ale ne, oni prostě přijmou diktát krajů. A já, až po novém roce zase pojedu např. do Prahy, si díky tomu budu muset kupovat dvě jízdenky, jednu z Hodonína do Břeclavi a druhou z Břeclavi do Prahy. A zpátky totéž. A běda mi jestli budu chtít na ten krajský Sp přestoupit už v Brně. Ach jo, to jsme to dopracovali.

Autor:  Mouka [ 01 říj 2019 08:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nová pravidla regionálních spojů na jižní Moravě: jízdenky Českých drah přestanou platit

Autor:  Robert [ 23 zář 2019 12:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

ČD najaly vietnamského hlasatele zastávek? Jedu právě v 842018 a při příjezdu na hrušovanské nádraží se ozvalo Hrúsovaný nad Jévisovkóu Sanóv. Ostatní názvy to hlásí normálně.

Autor:  Mouka [ 19 zář 2019 09:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

„Ten diktát ze strany Jihomoravského kraje je nehorázný!“ řekl Antonín Leitgeb na jednání Výboru ZAP OSŽ. „Mobilní nebo stacionární personál musíme obsazovat tak, jak si to kraj žádá,“ odvětila ředitelka ZAP Ing. Kubíková

Stránka 6 z 114 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/