Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 6 z 145

Autor:  Mouka [ 16 led 2023 14:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cestujícímu se nedařilo otevřít dveře vlaku, z jedoucí soupravy pak vypadl

Autor:  Vario1523 [ 12 led 2023 09:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Konečně se cestující dočkají i čtyřvozových krajských vlaků :dancing: Teším se na projížďku do Hustopečí či Křižanova biggrin

Jihomoravský kraj začne příští týden nasazovat poprvé i čtyřvozové jednotky Moravia

Autor:  Mouka [ 04 led 2023 11:24 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kvůli poškozenému mostu v Brně budou jezdit vlaky do Zastávky z dolního nádraží

Autor:  jara255 [ 22 pro 2022 12:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V Brně se výrazně omezí provoz vlaků, stavbaři poškodili železniční most

Autor:  Falkon [ 20 pro 2022 00:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

bugear: No… bez urážky, ale to běžného cestujícho tak nějak úplně nezajímá. Chápu, když se mimo území JMK některé koncové úseky integrují jen jedním druhem dopravy (M. Budějovice*, UhH**,…), ale když se řekne „vlaky tam nově budou integrovány“ měl by mít cestující možnost vybrat si, pokud mu třeba dřív (i kdyby jen o 5 minut) pojede R9 a on nechce vystoupit nikde po cestě, ale až v Tišnově/KrPoli nebo na hlaváku, nemusel by řešit, jestli do toho spoje vůbec může nastoupit. Mám tím na mysli: když se prokážu jízdenkou platnou na dané zóny, kterou v tom případě předpokládám cestující má a průvodčí mu řekne, že to v tomto vlaku neplatí, asi je něco špatně.

*Moravské Budějovice se nakonec nějakým způsobem podařilo zaintegrovat valkově i autobusově
**Hradiště a blízké okolí je však integrovány vlaky plně, tedy osobáky I RYCHLÍKY… (a taky je to mimo hranice JMK)

Autor:  bugear [ 19 pro 2022 22:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No zpackaná, v případě rychlíků do toho vstupuje ještě MD coby objednatel a teď je otázkou, kdo a v jakém poměru hradí protarifovací ztrátu vzniklou integrací S3 a jak by ty částky vypadaly, kdyby se integrovala i R9.

Autor:  Falkon [ 16 pro 2022 17:40 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mimochodem, všimli jste si někdo, jak „zpackaná“ je ta integrace Křižanova? Pokud vím, slibovalo se, že od nového grafikonu tam nově bude prodloužen tarif IDS JMK (samozřejmě pouze vlaky). Ale není to pravda… jaksi se zapomnělo, že ve stanici Křižanov nezastavuje jen linka S3. Takže ty spoje linky R9, které v té stanici staví, jedou v úseku Křižanov-Tišnov (a opačně) NEINTEGROVANĚ… zajímavé.

Autor:  Mouka [ 16 pro 2022 14:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Retro na kolejích: po koridoru u Brna za miliardy vozí lidi staří Plecháči a Esa

Autor:  makosinus [ 08 pro 2022 15:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dneska se daří… #-o

Na jižní Moravě vykolejily dva vlaky. Zemřel člověk, provoz stále stojí
https://www.idnes.cz/brno/zpravy/brno-m ... zpravy_tbr

Autor:  Cracatit [ 05 pro 2022 17:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Heršpice se překopávaly už před delší dobou, myčka se otevírala asi v 2008/2009, přesný rok si nepamatuju, jen vím, že je k tomu hromada fotek i na Tramvajklubu.

Autor:  Mouka [ 05 pro 2022 09:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

tr: Heršpice se předělávaly někdy před víc než 10 lety. Stavěla se myčka, rušil se přejezd, modřické zhlaví se předělalo. Takže bude další přestavba?

Autor:  Cracatit [ 03 pro 2022 01:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ony snad Heršpice zaniknou? Osobně bych je nechal překopat i s tím novým záměrem, protože dřív, jak v roce 2050 se prostě do Šalingradu alias Wien-nord nekopne.

Autor:  tr [ 03 pro 2022 01:05 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Přesně tak. Na papíře to sice vypadá jednoduše, ale v praxi je to nereálné. Resp. za cenu tak velkých investičních nákladů (legislativa prostě mnohé neumožňuje dělat snadno...), že už by bylo pomalu jednodušší přidat druhou TK na Odb. Státní silnice - Brno-HH – k stávající koleji 603. Což je jiná stavba – viz dále. V obvodu odstavného nádraží by se musel komplet vyměnit svršek, postavit nové trakční vedení (je tam zjednodušená sestava bez nosného lana atd.), předělat zabezpečovací zařízení, osadit návěstidla, zřídit nové kabelové trasy... a směrem k Dolnímu asi udělat komplet nové zhlaví. Dnešním normám by nevyhovovalo asi ani odvodnění. Uvažovaná alternativní trasa by navíc procházela středem odstavného nádraží, čímž by ho paralizovala. Muselo by se tak řešit kde jinde odstavovat, udržovat, čistit … soupravy. Papírový proces by si vyžádal tolik kroků… i když by to snad nevyžadovalo územko ani vliv na ŽP, tak ekonomické posouzení návratnosti (naprosto neprůchodné!), soutěž na projektanty, mnohastupňové připomínkování… projekt, realizace….

Zdvoukolejnění toho krátkého úseku se neudělalo v rámci elektrizace protože je to jiná stavba. Stavba „Elektrizace trati vč. PEU Brno - Zastávka u Brna“ začíná u vjezdových návěstidel od Střelic. Proto zde mimo jiné končí veškeré úpravy spodku a nový svršek cca v km 151,4. Celé Heršpice včetně traťové spojky měly (stále někdy v budoucnu mají být…) součást stavby „Modernizace ŽU Brno“. To se jak známo zadrhlo a odsunulo na … někdy. Byť přípravné práce stále probíhají. Při stavbě elektrizace do Střelic byl nakonec velký problém jak vůbec v rámci jiné stavby alespoň elektrizovat tu jedinou kolej aniž by se sáhlo na svršek… et cetera. Na odbočce jsou původní výhybky na dřevěných pražcích. Nákladní spojka jak známo zatím nebyla elektrizována vůbec. I přesto že nákladní vlaky od Dolního do Čepra by jako jediné mohly alespoň částečně využívat dokončenou elektrizaci do Střelic udržovanou už přes rok pod napětím… Něco málo tam jezdí v noci přes Hlavní.

Ano… je to Kocourkov. Ale zákon to tak vyžaduje. Na závěr ještě připomínám, že na koleji 600 není trakční vedení, takže v dohledné době by stejně byla pro vlaky od Zastávky nepoužitelná. Výstavba nového hlavního nádraží je vládou (městem, krajem…) schválená. Byť s termínem nejistím… Nikdo proto neschválí ani korunu do dočasné stavby, která je v rozporu s platným investičním záměrem.

Autor:  jara255 [ 01 pro 2022 05:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jak se říká, papír snese všechno, ale pánové, oba dva jste mimo. Uvažovaný nákres je mimo realitu z následujících důvodů:
1. Odstavné nádraží je na hraně své kapacity a je nemyslitelné, že posuny, ke kterým zde dochází, budou narušovány vlakovou cestou a vyčleněnou kolejí pro tento účel.
2. Čemu se snaží provoz ve stanici vyhnout je, aby vlak stanicí projel křížem, protože v danou chvíli je zablokován provoz na dotyčném zhlaví, což je tento případ.
Z Heršpic do Brna vedou tři traťové koleje, přes most nad Svratkou jsou čtyři. Víc kolejí nepřidáte, přes to nejede vlak. Jediné úzké hrdlo je jednokolejka v Heršpicích na Střelickém zhlaví. Proč se tam neudělala druhá kolej, když se rekonstruovaly Heršpice, nevím.

Autor:  goldfinger [ 30 lis 2022 13:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jo, přesně tak. Myslím, že při troše dobré vůle by se z toho 60 km/h vymáčknout dalo. A i kdyby ne, stejně už je to v obvodu stanice, tolik času by se tam neztratilo, rozhodně míň, že když se musí čekat na vyklizení kolizního směru. Kde je vůle, tam je (vlaková) cesta. Tohle by totiž za relativně málo peněz mohlo kapacitě jižního zhlaví hodně pomoct.

Autor:  Mouka [ 30 lis 2022 13:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

goldfinger: Takto?
Když je na Hlavním nova ESA, tak už to jistě předělávat nebude. I kdyby byla možnost tu vlakovou cestu postavit, jaká by přes odstavené nádraží vycházela rychlost? Pochybuju, že by to bylo víc jak 40 km/h.

Autor:  JaKo [ 30 lis 2022 12:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Citace:
Ředitel firmy Kordis Jiří Horský v minulých měsících zmínil, že do budoucna počítají, že vlaky do Zastávky pojedou zhruba jednou za dvě hodiny.


V Deníku si ty zprávy vymýšlejí. A co na to říká paní Vopršálková?!

Jednou za dvě hodiny nebo dvakrát za hodinu, není to jedno?

Autor:  goldfinger [ 30 lis 2022 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Žádné nové koleje by se pokládat nemusely, stačilo by využít ty stávající. Příjezd od SL přes nákladní kolej po mostě na nákladový průtah a z něho odbočit na odstavnou skupinu.Takhle by mohlo být organizován i příjezd od břeclavské štreky, takže by se odstranila kolize ferdinandky/střelické s vlárou/ přerovkou. Koleje tam fyzicky jsou, ale nedá se po nicht takto jet, bo není vlaková cesta.

Autor:  Mouka [ 30 lis 2022 11:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

goldfinger: Máš na mysli výstavbu nové trati, ale píšeš vlaková cesta?

Autor:  goldfinger [ 30 lis 2022 10:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Z HH druhá kolej na stávající HBf. d střelické trati vede, akorát že se při poslední reko neudělala vlaková cesta. Kdyby se chtělo, tak mohl být přesmyk příjezdu od ferdinandky a Střelic pod vlárou/přerovkou plus dvoukolejka od HBf. po Sazenice a kapacita by najednou byla. Ale když ono se nechce, aby se náhodou nezjistilo, že vybájená rola není potřeba. Stejně na ňu nebude krupica.

Autor:  Vario1523 [ 30 lis 2022 10:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Čtyři vlaky za hodinu budou možné až po zprovoznění nového nádraží v Brně. Současná jednokolejka z Heršpic na hlavní víc vlaků nepobere.

Autor:  Richie [ 30 lis 2022 09:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Hmmm, to si tam lidi fakt polepší :D Teď Rosice & Zastávka 405 ve špičce po 15 minutách, východní část Rosic má dokonce i 406 taktéž po 15 ve špičce. Místo toho budou mít vlak s návazným busem po 20... Fakt výhra :D Doufal jsem v 15 minut interval i u té S4....

Autor:  Vario1523 [ 30 lis 2022 09:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To je zcela jistě chyba či nepochopení, mají jezdit tři vlaky za hodinu ve všední dny, dva o víkendech.

Autor:  Mouka [ 30 lis 2022 09:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Železnice mezi Brnem a Třebíčí: upraví zastávky a přidají kolej, práce začaly

Citace:
Ředitel firmy Kordis Jiří Horský v minulých měsících zmínil, že do budoucna počítají, že vlaky do Zastávky pojedou zhruba jednou za dvě hodiny.


To je zas nějaký novinářský blábol, ne? Jaký by dávalo smysl elektrizovat trať, kde se do budoucna plánuje výrazné omezení provozu.

Autor:  Mouka [ 23 lis 2022 14:50 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

S ukončením výluky z Brna do Blanska nasadí České dráhy nové vlaky Moravia

Stránka 6 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/