Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 5 z 125

Autor:  Mauricio [ 15 dub 2020 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Co myslíš, když má být mezi kolejema a hospodou peron, kterej se tam samozřejmě nevejde (a SUDOP i přes různá jednání stále tvrdošíjně tvrdí, že se ten peron prostě musí posunout přímo pod hospodu)? To máme opěrnou zeď a "zadní" terasu. Plus rozhledový trojúhelník a stavba chodníku (který mimochodem povede odnikud nikam). To máme zadní schodiště se zábradlím a patřičný roh "boční" terasy + vjezd. V podstatě nic extra, asi by to i šlo oželet, nebýt těch zásadních procesních vad.

Autor:  Mouka [ 15 dub 2020 22:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert: To "ubourání" Vechtrovny je pravda, nebo novinářský kec?

Autor:  Robert [ 15 dub 2020 19:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Úžasně debilní titulek: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... -internetu

Autor:  michalk [ 15 dub 2020 15:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Unimobuňky mají být jen dočasné řešení během výstavby nové budovy, která na pohled nevypadá úplně zle.

Autor:  Cracatit [ 15 dub 2020 14:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jojo, místo Vážky budou unimobuňky, to je pokrok, přátelé. sarcastic :mrgreen:

Autor:  Jakub S. [ 15 dub 2020 13:11 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Po ambiciózní vážce máme další vizi, co postavit místo současné nádražní budovy v Králově Poli. Součástí má být i posunutí kuřimského zhlaví ve směru ke Kuřimi a rekonstrukce celé 1. traťové koleje v úseku Maloměřice - Kuřim (navazuje na rekonstrukci 2. traťové koleje mezi lety 2015 a 2016).
https://zdopravy.cz/dalsi-miliardy-do-z ... m-h-46890/

Autor:  Richie [ 15 dub 2020 06:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No ono stejně co jsem slyšel, tak po dokončení realizace se stejně tímto směrem dopravní obslužnost naopak zhorší - kvůli kapacitě hlavasu by S4 údajně stejně jezdila maximálně po 20 minutách se zastavováním R11 a R54 v Zastávce se prý taky nepočítá. Opravte mě, pokud se mýlím.

Takže oproti současnému stavu kdy východ Rosic má 405+406 v intervalu 5+10, západ, střed Rosic a Zastávka mají aspoň tu 405 po 15 minutách). Samozřejmě se počítá s přípojným busem z Tetčic do Rosic a Zastávky, ale ten by logicky stejně jezdil ve stejném intervalu.¨¨

Takže jediné zlepšení pro Rosice by bylo že by se S4 dalo dostat na všechny zastávky v Rosicích (s nebo bez přestupu v Tetčicíchú - samotná zastávka v Rosicích je použitelná zase jenom pro malou část obyvatel, neboť se nachází na jihozápadě na okraji.

Autor:  Mauricio [ 15 dub 2020 00:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

to snad nemá za potřebí nikdo

Což píšu s vědomím, že v dnešní sluníčkářské době s koblihou za zády je možné vše. ANO, opravdu je v tomto státě možné vše. Stát se svým aparátem je nepřítel lidí – byl vždy, bude vždy, ideální stav samozřejmě není, na to je potřeba myslet. Když člověk občas ve slabé chvilce z pohodlnosti podlehne jinému pocitu, přičemž by rád věřil, že to je lepší, vrátí se mu to.

Bojovat proti státu (a ano, ČD, SUDOP, DÚ i SŽ(DC) je stát) je prakticky nemožné, ale než sklopit hlavu a dělat, že nic... Nechat si potírat svá práva a nechat se zmanipulovat SUDOPem a ŠŽ(DC), kteří na osobních jednáních naslibují hory doly a pak "omylem zapomenou" uvést osoby, se kterými týden před tím jednali, jako účastníky řízení? Opravdu? Proč po 11 letech příprav vyšel termín nahlížení do spisu a podání námitek zrovna na období, kdy je vyhlášen nouzový stav prakticky na celém světě (pominu teď skutečnost, zda je vůbec za této situace možné projednání stavebního řízení - například projednání ÚP města Brna bude z tohoto důvodu nejspíše zrušeno)? Do toho spisu nebylo fakticky možné nahlédnout, aniž by člověk neporušil zákon - k tomu mě stát vědomě nutí? Budiž. To je irelevantní a velice osobní názor. Faktem ale je, že všechny 4 námitky jsou už z logiky věci zcela jistě oprávněné, ať už bude rozhodnuto jakkoliv.

Autor:  Mauricio [ 14 dub 2020 23:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Čekal jsem, kdy se to objeví i tady :roll: Kdyby stavební úřad dělal své věci tak, jak má, tak se nemusí čekat 10 (ne-li více) let. Takže jen ve zkratce citace s námitek, které, světe div se, DÚ nějak pozapomněl vyvěsit, byť má zákonnou povinnost, a sám na ně odkazuje ve veřejné vyhlášce, která je k disozici například v níže odkazovaném článku na jakési pofidérním deníku.

...odvolání.
Rozhodnutí, jímž stavební úřad vydal stavební povolení, shledávám nezákonným, neboť
1) stavební úřad nedostál své povinnosti vymezit řádně okruh stavbou dráhy přímo dotčených účastníků, čímž došlo k poškození práv odvolatele
2) stavební úřad porušil právo na spravedlivý proces, když svým postupem v době mimořádných opatření neumožnil odvolateli realizovat jeho právo na seznámení se s podklady před jeho vydáním,
3) stavební úřad nesprávně právně posoudil naplnění podmínek ustanovení § 184a odst. 3 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řadu, ve zněni pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), příslušná část odůvodnění rozhodnutí je stižena nepřezkoumatelností pro nedostatek důvodů.


Pokud toto smete stavební úřad ze stolu, pak nezbývá jiné možnosti, než "správní žaloba" - a pak se do země nekopne dalších 10 let. Příspěvky lidí, kteří o situaci nic neví, nebudu je jmenovat, mne už celkem nebaví. Za poslední tři dny jsem jich viděl už tolik, že už ani nemám chuť nějak na celou situaci reagovat, vede mě k tomu jen určitá morální šotopovinnost.

Modernizace dráhy ano, ale ne takto arogantním, hanebným a protizákonným způsobem, který stavební úřad vědomě předvádí. Nechat si s**t na hlavu státním orgánem a snášet nespravedlnost a bezpráví s potřením vlastních práv, to snad nemá za potřebí nikdo. Problémem je neschopnost stavebního úřadu vykonat svoji práci pořádně, nikoliv naše snaha bránit vlastní práva.

Na závěr jedna citace - král český a císař římský v nejlepším české filmu od nejlepšího českého režiséra pravil vévodovi bavorskému: "Ale děje se tak vždy po cestách pravých, pane vévodo, cizím statkem jsem se neobohacoval nikdy, násilím jsem nezískal ničeho…"

Dále se nebudu vyjadřovat. Bylo již napsáno dost, na odkazu níže se vede vášnivá diskuze a píše tam i jeden z "námitkářů", takže se tam můžete podívat a třeba se i něčeho přiučíte. Myslím, že netřeba pořád všude opakovat již řečené.

Autor:  tr [ 14 dub 2020 23:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Vzhledem k tomu, oč tam jde, tak doufám, že to dopadne přesně naopak.


??! To jako že se má nechat železnice (veřejná doprava) chátrat ve stávajícím stavu a postupně díky tomu zaniknout... ? V tomto století v motorové trakci? Stavědla, signalisti, zabezpečení po telefonu? Jste alespoň částečně obeznámen s projektovou dokumentací této stavby?

Autor:  Ondra K. [ 14 dub 2020 19:51 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Podle veřejně dostupných informací se jedná o čtyři osoby, které měly oprávněný nárok být účastníky stavebního řízení, ale drážní úřad je do seznamu účastníků řízení nezahrnul. Tohle drážní úřad nemůže vyřešit jinak než zrušením nepravomocného SP a zahájením nového stavebního řízení.

Autor:  Robert [ 14 dub 2020 19:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vzhledem k tomu, oč tam jde, tak doufám, že to dopadne přesně naopak.

Autor:  Cracatit [ 14 dub 2020 19:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zatím prý jen čtyři fyzické osoby a navíc až do stavebního povolení, tak snad to stavební úřad smete ze stolu s pořádnou argumentací, už jsme se načekali celkem dost.

Autor:  Mouka [ 14 dub 2020 14:19 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Nekonečný příběh: Proti povolení pro trať Brno – Střelice přišla čtyři odvolání

Autor:  Mouka [ 24 bře 2020 12:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Deset let čekání končí. Drážní úřad vydal stavební povolení na elektrizaci trati Brno – Střelice

Autor:  Cracatit [ 06 bře 2020 19:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Já bych se moc nevzrušoval. Kordis je pošle někam na lampárnu a stav se nezmění, max. nějaká minuta sem nebo tam.

Autor:  michalk [ 06 bře 2020 14:36 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V článku je docela solidně pomotáno páté přes deváté. Ve špičce se vůbec nic nezměnilo, vranovičtí přišli o celých pět párů spojů v dopoledním sedle (redukce z 34 na 29 párů v pracovní den). Jestli je kvůli tomu nutný takový srdcervoucí článek, nechť si přebere každý po svém.
Pravidelný takt 30 minut do Vranovic byl ve špičkách už od roku 2003, nějaký skorotakt (téměř přesný hodinový interval ve špičce doplněný dalším vlakem, jak se zrovna vlezl) však už minimálně od roku 1995. Ale to se můžem bavit opravdu jen o špičkách pracovních dní (5-7 do Brna a 14-17 z Brna). Celodenní interval 30 minut (v PD) je, jak jak už bylo zmíněno, od roku 2009. Rok předtím byl jen do Hrušovan, tedy něco, co aspoň trochu připomíná dnešní stav.

Autor:  Robert [ 06 bře 2020 13:43 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ten článek si nezasluhuje komentář, to je úplný nesmysl.

Autor:  Martan [ 06 bře 2020 13:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Richie píše:
Ve Vranovicích a okolí bojují za zachování spojů. Petici podepsalo šest set lidí
Zase totálně amatérská novinařina - až do 9:18 to jezdí po půl hodině...

Navíc 30 minutový takt je na S3 po Vranovice od r. 2009 tj. 11 let, nikoliv uváděných 20.

Autor:  Richie [ 06 bře 2020 09:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ve Vranovicích a okolí bojují za zachování spojů. Petici podepsalo šest set lidí
Zase totálně amatérská novinařina - až do 9:18 to jezdí po půl hodině...

Autor:  Mouka [ 05 bře 2020 13:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Poplach na hlavním nádraží: žena spadla pod vlak, utrpěla středně těžká zranění

Autor:  penca [ 03 bře 2020 01:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
Pánové, Robert zmínil, že fíra návěst volno vůbec neviděl, tudíž tato obhajoba pochybením výpravčího, která tu byla a za kterou snad ten výpravčí také bude potrestán, v případě fíry neobstojí.


Peno, když už si chcés hrát sa soudce Lynche, měl bys alespoň čerpat informace z oficiálních zdrojů a ne od agentury JPP. Citace ze závěrečné zprávy DI: "...O skutečnosti, že by věděl o tom, že na návěstidle Lc4 svítila jistou dobu návěst „Volno“, se strojvedoucí vlaku Os 4708 nezmínil ve svých podáních vysvětlení pro PČR dne 5. 3. 2019, ani v zápisu se zaměstnancem dne 7. 3. 2019 (zde přímo uvedl, že „na návěstidlo se sem tam podíval… ale návěst si nevybavuje, pouze si podvědomě myslel, že měl postaveno na volno“). Ani v podání vysvětlení pro DI dne 17. 5. 2019 nepotvrdil, že by změnu návěstního znaku zaznamenal..."

Fíra prostě po pravdě řekl, že si myslel, že viděl volno (které tam opravdu cca půl minuty bylo) a ty tady z toho dovozuješ, že "fíra volno vůbec neviděl". Kdyby tehdy asertivně vypověděl, že si je 100% jistý, že viděl volno, tak to na něj nejspíš nikdo nehodí. Fakt nechápu tu Tvoji touhu za každou cenu někoho pranýřovat.

Autor:  Robert [ 01 bře 2020 01:18 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pardon, nějak mi nedošlo, že myslíš řidiče silničního vozidla.
Tak jinak. Opravdu si myslíš, že by řidiči (fírové) z povolání měli být za každou hovadinu sundáváni z mašiny? Pominu-li, že se žádná katastrofa nestala.

Autor:  peno [ 01 bře 2020 00:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ehm… cože? Asi nechápu tvé myšlenkové pochody. Ale pokud to myslíš tak, že by měl být po nehodě na přejezdu, kterou zjevně způsobil řidič motorového vozidla, sundán fíra z mašiny, tak k tomu tedy nevidím žádný důvod, ale bohužel bývá smutným pravidlem, že pak ten fíra sám v mnoha případech na mašinu nevleze, někdy jen dočasně, ale jsou i případy, kdy fíra po takové nehodě skončil úplně :cry:

Autor:  Robert [ 01 bře 2020 00:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A ti z prvniho tveho odstavce zpusobili katastrofu z odstavce druheho?

Stránka 5 z 125 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/