Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 5 z 145

Autor:  Robert [ 23 bře 2023 13:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Na S52 bude brzy stačit jedno vozidlo, v SN dvě. I když po dle mě je to o 100 % víc, než je třeba.

Autor:  Karosa B732 [ 23 bře 2023 13:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A jaká přesně je potřeba vozů na S52? Úplně jich není 20, aby to kraj ekonomicky zruinovalo. A S8 i S91 opravdu obsolentní nejsou. Celá příhraniční jižní Morava žije z turismu, který je podél těchto linek. A podle mě je prostě trapný tady takhle pochybně šetřit, zatímco v Německu nebo Polsku se dávno zarostlé lokálky bez provozu reaktivují, pokud mají jen trochu turistický potenciál.

Pravdou ale je, že ještě neznáme nominální rozdíl nabídkových cen a služeb. Doufám, že ho uvidíme, protože mě vážně mimořádně zajímá.

Autor:  ds [ 23 bře 2023 12:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert: no ono to platí i pro tu S8, stačí se podívat na polohu většiny těch nádraží vůči obcím a na to, že v podstatě všude jede souběžně autobus.
B732: Tratě v MSK s plánovanými hybridními jednotkami mají poněkud jiné využití, než lokálky, které by celoročně bez problémů nahradil autobus a využijí se v podstatě jen jednou do roka na vinobraní / burčákový pochod... Prostě modernizace páteřních S2/S3 a tady ty turistické muzejní železnice odnikud nikam se absolutně nedají srovnávat.

Autor:  Robert [ 23 bře 2023 12:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Vypsat VŘ na S52 s novými vozy by mi přišlo rozumné jen za předpokladu, že by ta vozidla byla silniční.

Autor:  Karosa B732 [ 23 bře 2023 12:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert: No já bych toho dopravce hlavně nevybíral tímto způsobem, ale vypsal normální výběrko s transparentními kritérii, který se nezakládá v devadesátkovým myšlení dovozu co nejvíce ojetin ze západu. Přijde mi absurdní koncepčně skočit výměnou panťáků za moravie na S2 z roku 1960 do roku 2020, ale výměnou motoráků skočit z roku 1980 do roku 2000 s tím, že ten rok 2000 tam bude i v roce 2033. To jsou devadesátky, to je Bulharsko. To nemají být hlavní turistický tratě jižní moravy v roce 2030, fakt ne.

Autor:  PvvS [ 23 bře 2023 11:46 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Když kraj porovnával nabídky, tak dopravci museli mít minimálně požadavky na vozidla a kilometry. Že ČD nemaj v ojetinách co nabídnout je druhá věc.

Autor:  Robert [ 23 bře 2023 11:34 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A čí nabídku bys tedy vyloučil, pokud požadavek na nové vlaky nebyl?

Autor:  Karosa B732 [ 23 bře 2023 11:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jestli by byly levnější je spekulace, to nikdo neví. Co ale každý ví je, že porovnávání dvou nerovných nabídek je absurdní. V otevřeném výběrovém řízení by museli transparentně stanovit jasné podmínky, jaká vozidla jsou požadována. Je to asi jako vypsat výběrko na 20 trolejbusů a posuzovat nabídku Škody s novými 26 Tr a nabídku DP Jihlava na 21Tr s půl milionem km na kontě. Která asi bude levnější?

Mimo to je zakonzervovat na dalších 10 let ojetý diesely na S8, když třeba v MSK budou už od příštího roku lítat hybridy, opravdu zelená politika udržitelného rozvoje jako hrom. Doufám, že je ta smlouva aspoň vypověditelná a je možný zkrácení.

Autor:  Robert [ 23 bře 2023 11:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A nutil někdo ČD nabízet nové vozy? Byly by ČD levnější, i kdyby nabídly starší?

Autor:  Karosa B732 [ 23 bře 2023 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ale je to stejně skvělý, když se cenově porovnává nabídka dopravce se staršími vozy a nabídka dopravce s komplet novými vozy. Kontrolní otázka, soudruzi: Která z těch nabídek asi bude levnější?

Autor:  Jiricek [ 23 bře 2023 07:38 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jakub S. píše:
Tak jsem zvědav, s jakou vozbou se vytáhne... Pokud si to pamatuju dobře, podmínkou nebyly ani nové ani nízkopodlažní vozy.


Arriva převezme část provozu vlaků v Jihomoravském kraji - zde jest částečná odpověď

Autor:  Robert [ 22 bře 2023 22:56 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Minimálně na S52 a S91 to změna k horšímu nebude.
Docela mě zajímá ten ExPP, s čím to pojedou.

Autor:  Jakub S. [ 22 bře 2023 22:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak jsem zvědav, s jakou vozbou se vytáhne... Pokud si to pamatuju dobře, podmínkou nebyly ani nové ani nízkopodlažní vozy.

Autor:  Robert [ 22 bře 2023 21:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Linky S8, S52 a S91 míří k Arrivě.
https://eud.jmk.cz/Gordic/Ginis/App/UDE ... QcDqq_b4Y4

Autor:  goldfinger [ 08 bře 2023 23:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Sice po těch glajzách žádná linka IDS JMK nejezdí, ale stojí za zmínku, že se maká na vlečce do výtopny Červený mlýn v prostoru pod MÚK a směrem k Tescu. Dnes odpo spatřen bagr, několik chlapů a na první pohled bylo vidět nové štěrkování.

Autor:  Robert [ 01 bře 2023 08:35 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

814 frčela po delší době v pondělí na 4909/4912.

Autor:  MtM [ 01 bře 2023 07:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ty dveře jsou u honeckerů taky strašná katastrofa. Každou chvíli nějaký dveře uzamčený kvůli nefunkčnosti anebo je kvůli dveřím, když jsou nefunkční obě dvojice křídel na jedné straně, uzamčen často i celý vůz a souprava je pak defacto 3-vozová nebo i 2-vozová, což asi však u ČD nikoho netrápí. A to teď nepíšu, že v létě jsou ty vozy totální sauna, kde je to mnohdy tak na kolaps, jelikož jediný okna tam jsou výklopný a vzduch proudí kdesi až u stropu jen. Ano , bez klimy tam je kolikrát i přes 40st.

Autor:  Richie [ 01 bře 2023 07:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ony snad jiný vlaky udržujou? Ty původně šedozelený hrůzy taky jsou dosti původní kromě potahů a zabezpečení dveří (kolínko na kolínko (alias dobytčák) a kupéčka)

Autor:  Ondra K. [ 01 bře 2023 00:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Panťáky byly vyřazeny zejména kvůli tomu, že na nich ČD v posledních letech neprováděly předepsanou údržbu.

Autor:  MtM [ 28 úno 2023 22:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tří vozové honeckery jsou na Tišnovce poslední dobou klasika a to i v PD. Tišnovka je celkově pořád odrbávána na úkor trati na Blansko poslední roky. Největší vtip byly regíny na špičkových spojích na Tišnov v PD 2-3 roky zpět. Trať se modernizuje, aby tam pak jezdila Regionova s maximálkou 80, věčně zpožděná, protože ty jízdní doby nestíhala. :D
Vyřazení pantografů bylo asi v podstatě jedno, protože se zde stejně téměř nevyskytovaly až na nějakých pár spojů o víkendu.

Autor:  xxx [ 28 úno 2023 18:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Hlavně, že vyřadili pantografy. Ta béčka jsou fakt pokrok. No a třívozové honeckery ani nekomentuju.

Autor:  Aladin [ 28 úno 2023 17:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
Dnešní Os 4651 v podání 242+3 Honeckery, to je hodně špatný vtip. Jedinou výhodou je, že se nemusíme držet, není kam spadnout.

Si při výpravě asi někdo spletl neděli s pondělím: https://www.zelpage.cz/razeni/23/vlaky/cd-4651

Autor:  Robert [ 28 úno 2023 16:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dnešní Os 4651 v podání 242+3 Honeckery, to je hodně špatný vtip. Jedinou výhodou je, že se nemusíme držet, není kam spadnout.

Autor:  makosinus [ 07 úno 2023 06:52 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Aktuálně srážka vlaku s osobou někde u Hrušovan: https://www.cd.cz/jizdni-rad/omezeni-pr ... ost/44545/

Autor:  Mouka [ 24 led 2023 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dlouhá Moravia teď na Brněnsku nejezdí. Dvě soupravy navíc poničili sprejeři

Stránka 5 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/