Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 1 z 112

Autor:  Richie [ 14 říj 2019 11:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Robert píše:
To je možné, nicméně odpověď si lze vyložit i tak, jak jsem psal. Počkal bych pár dní po tom zmíněném termínu opravy izolace a zeptal se případně znova.

Tak máme 14.října a průchod je pořád zavřený a začíná zárustat travou. Provokativně do něho opřeli smeták. tak jsem jim znovu napsal, su zvědav, na co se vymluví teď...

Autor:  michalk [ 08 říj 2019 08:45 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

xxx: Špatně položená otázka. Ani jeden z nich. ČD by klidně na integraci přistoupilo, pro ně by to byl v podstatě bezpracný zisk, pokud by jim bylo umožněno dohodnout se s krajem (který by to však musel být ochoten zaplatit). Kategoricky proti je MD, které ty vlaky objednává a platí. Důvod je ten, že do IDS je ochotno zapojit jen první rychlou vrstvu vlaků, nikoliv ty vyšší - a nezáleží na kategorii vlaku.
Příklad Brno - Břeclav:
- pomalá vrstva (S3) jsou osobáky, objednává kraj.
- 1. rychlá vrstva jsou rychlíky (a spěšňáky, R13), objednává MD, ale umožní zapojení do IDS, tedy spoluobjednávka s krajem.
- 2. rychlá vrstva jsou expresy (Ex3), objednává MD a dogmaticky nemá zájem na zapojení do IDS. Jiný stav je třeba na tady zmíněné relaci Zábřeh - Hranice, kde expresy linky Ex2 jsou de facto 1. rychlá vrstva a tedy MD zapojení do IDS umožnilo. Stejně je to i na Ex6 z Plzně do Stříbra.

Dokud se nezmění tento přístup, nelze očekávat ani teoretické zapojení Ex2 v úseku Praha - Zábřeh, Ex3, Ex4 a budoucí Ex5 v celé trase, Ex6 v úseku Praha - Plzeň, Ex7 v úseku Praha - České Budějovice a R5 (budoucí R15) v úseku Praha - Ústí nad Labem do žádného IDS. Snad jsem na další nezapomněl.
Když se však podíváte na tyto úseky podrobněji, zjistíte, že Brno - Břeclav je jeden z mála úseků, kde by zapojení do IDS mělo nějaký význam, na ostatních úsecích buď žádné IDS mezi dvěma stanicemi není, nebo je to kapacitně prozatím opravdu nevhodné (např. Plzeň - Domažlice či Kolín - Praha), nebo oproti 1. rychlé vrstvě nemá žádný bonus navíc (dnes např. Ústí nad Labem - Děčín, i když tady bych si zapojení za jistých okolností dokázal představit).

Autor:  xxx [ 07 říj 2019 22:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Kdo teda nechce IDS na Ex3? ČD, nebo kraj?

Autor:  Izmaill [ 07 říj 2019 20:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

[/size]Dle zveřejněných smluv se na provozu linky R13 v současnosti podílí pouze MD a JMK. Viz odkaz na stránky MDČR.

Jinak samozřejmě IDS nebude na Ex 3, dokud nebude kraj se chtít spolupodílet. Jenomže když mají odpovědné osoby čas vymýšlet takové ludolfoviny, jako je nástup do vozu se zeleným pruhem v zastávce bez pokladny, když nemám předem koupenou jízdenku, nelze se asi moc divit, že tohle není na pořadu dne. (A to jsem do dnešního dne považoval IDS JMK za docela rozumné IDS vedené a spravované rozumnými lidmi. Tak nic ](*,) )

Autor:  Cracatit [ 07 říj 2019 16:20 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A co se týká R13, na té se, pokud vím, podílejí oba kraje, i Jihomoravský a Olomoucký, přičemž Jmk objednává spěšné vlaky nad rámec rychlíků a snad i ten jeden okrajový pár rychlíků končící/výchozí z Hodonína, takže tady je příspěvek Jmk výraznější, než u ostatních integrovaných rychlíků. Četl jsem to v nějakých starších diskusích a možná i někde jinde, na zdroj info si nevzpomenu.

Autor:  Cracatit [ 07 říj 2019 16:17 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Já ten koncept rozdělení dálkovky a lokálních cestujících v úseku Brno - Břeclav neobhajuji, jen říkám, že na EX3 neparticipuje kraj na rozdíl od ostatních linek, proto žádná IDSka.

Autor:  xxx [ 07 říj 2019 11:22 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

peno píše:
Což ale neznamená, že jim to musíme usnadnit integrací ;-)

Jasně. Házejme našim zákazníkům klacky pod nohy, ať jim to cestování pořádně zkomplikujeme! To je opravdu skvělý prozákaznický přístup.

Autor:  Richie [ 07 říj 2019 10:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Rok? To není reálný, ne?

Autor:  miropiro [ 07 říj 2019 10:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Příští rok začne po dlouholetých průtazích modernizace trati z Brna do Zastávky

Autor:  xcav8 [ 07 říj 2019 10:04 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Včerejší momentka ze Židlochovic.

Autor:  Mouka [ 07 říj 2019 08:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

ČD musí pro Jihomoravský kraj nalepit na vlak zelený pruh. Kvůli jízdenkám. Část pokladen skončí

Autor:  Izmaill [ 06 říj 2019 21:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Samozřejmě, že došlo k záměně Ex 1 za Ex 3, uznávám svou chybu a omlouvám se.

K lince Ex 2: Mezi Olomoucí a Hranicemi (Lipníkem) nepředpokládám, že dojde k většímu nárůstu přepravených cestujících - téměř každý, kdo na této lince dnes dojíždí, má jízdné ČD kvůli naprosto příšerné nabídce integrovaných osobních a spěšných vlaků mezi těmito sídly. K nárůstu cestujících mezi Zábřehem (Mohelnicí, Červenkou) a Olomoucí dojít díky integraci samozřejmě může, ale to je zcela logické, když MD zastavovací politiku Ex 2 v tomto úseku pojalo tak, jak ji pojalo. Důležité je ale zmínit, že zvýšená frekvence cestujících na Ex 2 je ráno do Prahy a odpoledne z Prahy, takže kromě pátečního odpoledne si nedokáži představit situaci, kdy by úsekovka nějak zásadně mezi Olomoucí a Zábřehem přeplňovala tyto vlaky.

K lince Ex 3: Modla "Je to dálkový vlak, a proto tam IDS platit nebude a basta, protože §1 (nikdy se to tak nedělalo) a §7 (cestující by toho zneužili)" je prostě a jednoduše špatná cesta. Obzvlášť, když na úsekovku je v těch vlacích kapacita. Toto v žádném případě není podpora veřejné dopravy (která by s téměř nulovými náklady přinesla velký užitek lidem z Břeclavska), ale cesta do pekel.

Nebo chcete říct, že to dělá špatně Plzeňský kraj, který se s MD domluvil a do vnitrostátních Ex z Plzně do Mariánských Lázní můžu vlézt s předplatní jízdenkou IDP, když ty vlaky na to mají kapacitu? A proč si myslíte, že IDP neplatí v expresech z Plzně do Domažlic a v SC vlacích z Jižního Předměstí do Mariánských Lázní? Ano, z důvodu, že tam není pro úsekovku dimenzovaná kapacita souprav. S tímto přístupem k IDS jízdenkám do dálkových vlaků jsem naprosto v pohodě. Konstruktivní, relativně rozumný (byť jsem pro IDS tarif i do Domažlic, ale to by se někde musel vykouzlit do základní soupravy nějaký ten vagonek navíc).

Kdyby Ex 3 zastavovala navíc např. všemi spoji v Letovicích, tam bych IDS tarif z Brna opravdu neprosazoval, právě kvůli přeplněnosti. Což ale opravdu není případ Brno - Břeclav. To je spíše ukázkové házení klacků pod nohy běžným cestujícím na tomto úseku. Přestaňme si, proboha, hrát na nějaké "nadvlaky" a dejme těm běžným dojíždějícím možnost rychlého, častějšího a atraktivního spojení s Brnem, když na to kapacity máme.

Autor:  Matej M. [ 06 říj 2019 20:39 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Základnou otázkou je asi sa opýtať, či skutočne takto štruktúrovaný systém financovania chceme. Je to na dlhšiu polemiku, za hranice internetovej diskusie, ale neodpustil som si. :)

Čo sa týka uznávania dokladov, malo by platiť všeobecné pravidlo, že cestujúcemu by mala byť ponúknutá aj takáto alternatíva, pravda, ak to prevádzkové záležitosti (napr. nárazovo vysoký počet cestujúcich na tak krátky úsek na tak dlhej linke) umožňujú. Keďže toto nie je pásmová (jediná) obsluha, tak vystáva obligátna otázka financovania: koho je to cestujúci? Je toto rámec verejného záujmu? A pod.
Každopádne, myslím si, žeby malo byť prirodzenou snahou všetkých subjektov vytvárať službu čo najviac user-friendly. Snáď ani nemusím vymenovávať niekoľko (desiatok) švajčiarskych príkladov policy, kde to ide a funguje to...

Autor:  peno [ 06 říj 2019 19:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Izmail, Cracatit: R13 je komplet celá objednávaná Ministerstvem dopravy, právě kvůli Panterům. Od příštího GVD také končí tato poněkud schizofrenní situace, kdy ministerstvo objednávalo spěšné vlaky a všechny vlaky na této lince již budou rychlíky.
Jak poznamenal Michalk, Ex1 do Brna vůbec nejezdí a tudíž je pro něj IDS JMK zcela irelevantní. Jedná se o vlaky z Prahy do Bohumína a pak případně dál buď do Návsí a na Slovensko nebo do Polska. Ministerstvo dopravy je objednává jenom z Ostravy po slovenské resp. polské hranice. Mezi Prahou a Ostravou jsou provozovány na komerční riziko ČD. Je to opět tak trochu schizofrenní situace, která snad nemá obdoby nikde na světě, nebo minimálně nikde v Evropě a je to čistě důsledek té divoké liberalizace, která na trase z Prahy do Ostravy proběhla.
Ano, je zjevné, že tu došlo k popletení Ex1 a Ex3. A já jsem nikdy neřekl, že to má něco společného s tím, z jaké kapsy se to platí. To je zcela irelevantní. Jsou to prostě dálkové mezinárodní vlaky a proto tam IDS nemá co dělat. To je celé. A jsem rád, že MD a ČD s mým názorem souhlasí a k linkám Ex až doposud přistupovalo jako k něčemu víc, než k linkám R. Bohužel od ledna se to změní a v Ex2 (ale ne v Ex1, to aby těch zmatků nebylo málo) mezi Zábřehem a Hranicemi bude platit IDSOK. Je to smutné, ale uvidíme jak to bude fungovat. Sám tomu v takto plných vlacích, jako je právě Ex2, nedávám moc velkou budoucnost.

Autor:  michalk [ 06 říj 2019 19:10 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Zakopaný pes bude v tom, že do linek R (narozdíl od Ex3) je nějakým způsobem zainteresován (patrně i finančně) kraj, takže IDS v linkách R platí.

Izmaill: Jen drobnost, Ex1 je Praha - Ostrava - Slovensko (která navíc je ve smlouvě jen v úseku Ostrava - státní hranice), Praha - Břeclav (která je relevantní pro JMK) je Ex3. Chvilku mi trvalo, než jsem se v tom dalším textu pak zorientoval :-( .

Autor:  Izmaill [ 06 říj 2019 18:57 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ano, nic z toho nerozporuji. Jen mi přijde zvláštní tvrdit, že peníze na linku Ex 1 (kde IDS Brno - Břeclav neplatí) jdou z jiného balíku, než na linky R9, R12 a R19 (kde IDS platí), a proto nelze na Ex 1 mít IDS tarif. Nic víc :wink:

Autor:  Cracatit [ 06 říj 2019 17:32 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

@Izmail: Pokud je mi známo, tak osobní vlaky a SP na Hodonín objednává kraj nad rámec objednávky MD (Nábřeží). Pokud srovnáme rychlíky, pak je smlouva k R13 a až pak je velká smlouva na EX.

Autor:  Izmaill [ 06 říj 2019 16:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Cracatit píše:
Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.


Odkud pochází ta informace, že se Ex 1 (EC/IC/rj) dotují z jiné kapsy, než jiné linky? Minimálně co se týče smluvních vztahů, tak Ex 1 provozují ČD jako většinu dálkových linek v ČR v rámci tzv. "Velké smlouvy" (v GVD 2018/2019 vyjma linek R13 (Brno - Hodonín - Olomouc, samostatná smlouva kvůli InterPanterům pořízeným z fondů EU), R14 (Pardubice - Liberec) a R25 (Most - Plzeň, provozovatel GWTR).

Od GVD 2019/2020 pod "Velkou smlouvou" tolik výkonů zajišťováno nebude, ale stále bude linka Ex 1 (kde se IDS z Brna do Břeclavi neuznává) provozována na základě stejné smlouvy, jako např. i linky R9 (Brno - Tišnov - Praha), R12 (Brno - Nezamyslice - Šumperk) či R19 (Brno - Březová nad Svitavou - Praha, na všech těchto linkách IDS není problém).

Autor:  Cracatit [ 06 říj 2019 15:13 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jasně, má ta dálkovka být pořád neintegrovaná jako dosud, jenom pak asi budou lidi nadávat, proč si třeba do R810 (panter z Hodonína do Brna) nemusí kupovat lístek, zatímco do Railjetu v podobnou dobu musí, přitom ten Railjet jede rychleji, když nestaví v Šakvicích. Bavím se teď o pravidelných dojížděčích s předplaceným čtvrtletníkem nebo podobným druhem jízdenek. Kromě dotování z rozdílných kapes státního rozpočtu v tom fakt jinou relevantní logiku nevidím.

Autor:  Izmaill [ 06 říj 2019 14:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Peno a další: Ukažte mi jediný vlak EC/IC/rj, pro který by byl mezi Brnem a Břeclaví kapacitní problém vzít max. několik desítek cestujících navíc s jízdenkou IDS oproti současnému stavu. Pokud tyto vlaky mají kapacitní problém, tak v úseku mezi Prahou a Brnem, v žádném případě ne mezi Brnem a Břeclaví.

Pokud je jediným argumentem proti uznávání IDS jízdenek na těchto vlacích to, že to jsou dálkové mezinárodní vlaky, kde prostě ti fuj fuj úsekoví cestující být nemají (proboha proč, když kapacita tam pro ně je?), tak jen upozorňuji, že na IDS jízdenku můžete jet v ČR i Pendolinem, nebo např. v Německu vlakem ICE.

Autor:  peno [ 05 říj 2019 21:53 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Což ale neznamená, že jim to musíme usnadnit integrací ;-)

Autor:  xxx [ 05 říj 2019 21:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jednou tam ty vlaky zastavují, tak se nemůžeš divit, že je lidé chtějí využívat.

Autor:  peno [ 05 říj 2019 20:49 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Dvou měst v rámci jednoho regionu. Proto regionální frekvence. A zastavování v Břeclavi je proto, že Břeclav je důležitým přestupním uzlem s mezinárodním přesahem do tří sousedních zemí (kterým zůstane až do vybudování VRT, kdy se tento uzel přesune do Brna). Rozhodně ne proto, aby těmi vlaky cestovali lidé z Břeclavi do Brna.

Autor:  xxx [ 05 říj 2019 20:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tak proč tam ten vlak teda zastavuje? Ať se zruší zastavování v Břeclavi a potom nebude nikoho trápit, že tam do toho lezou lidi. A regionální frekvencí bych to teda nenazýval. Je to prostě rychlé spojení dvou měst.

Autor:  peno [ 05 říj 2019 20:26 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A taky by tím nikdo nejel, protože z Budapešti do Hamburku každý normální člověk raději poletí letadlem a když už pojede vlakem, tak přes Vídeň. Takže ano, úseková frekvence je pro tyto vlaky důležitá, protože bez ní by neexistovali. Ale musí se najít nějaký rozumný kompromis a tím rozhodně není cpát do nich regionální frekvenci mezi Brnem a Břeclaví.

Stránka 1 z 112 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/