Diskuzní fórum MHD Brno
http://forum.bmhd.cz:80/

Železnice v IDS
http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389
Stránka 1 z 145

Autor:  bugear [ 12 bře 2024 23:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Z jedné fotky, na které je i MVB52, který hotovost umí, bych toho moc neusuzoval.

Autor:  Zlaťák [ 12 bře 2024 23:23 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

https://www.mikroelektronika.com/cs/pro ... omat-mvc42

Má to místo na defibrilátor, lékárničku,...
Má to dvě tiskárny. Když v jedné dojde papír, začne tisknout druhá.
Má to záložní baterku (10 minut).

Autor:  Ondra K. [ 12 bře 2024 20:09 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Mám za to, že součástí toho automatu je defibrilátor.

Autor:  MartinV [ 12 bře 2024 11:07 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tento automat vypadá o dost větší, než validátor používaný DPMB. Copak skvělého bude umět navíc, když to platba v hotovosti není?

Autor:  Vario1523 [ 12 bře 2024 10:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

No to je teda "nádhera" ten automat. Je zvláštní, že v zadávacích podmínkách na nákup vlaků byly požadovány automaty, které by uměly přijímat i hotovost (bankovky i mince). Asi došlo ke změně plánů.

Autor:  k.vojta [ 12 bře 2024 10:27 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V nástupním prostoru se zeleným pruhem bude tento automat od Mikroelektroniky (tzn. v krátké jednotce jeden a ve dlouhé dva). Jednotky na to mají už z výroby přípravu. GTW Arrivy je budou mít taky. Cestující s hotovostí mají ale smůlu.
Příloha:
20231121_123144.jpg

Autor:  Robert [ 08 bře 2024 13:55 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

V každé Moravii by měl být automat na lupeně. Bez toho by to ani nešlo.

Autor:  MartinV [ 08 bře 2024 13:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

A zůstanou tedy sekce se zeleným pruhem, kde si člověk bude moct ve vlaku koupit jízdenku? Ty tímto ztratí smysl. Případně dát tam automat na jízdenky.

Autor:  miropiro [ 08 bře 2024 12:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ve vlacích Moravia na jihu Moravy nebudou průvodčí
Elektrické jednotky Moravia v majetku Jihomoravského kraje budou od konce roku bez vlakvedoucích, tedy průvodčích. V rámci výběru provozovatele krajských vlaků jeho vedení plánuje, že dopravce soupravy obsadí jen strojvedoucím. Soutěž na deset let vyhrály České dráhy, bez průvodčích začnou jezdit od prosince s novým jízdním řádem.

Autor:  miropiro [ 07 bře 2024 08:30 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

České dráhy uhájily provoz elektrických jednotek Moravia, získaly smlouvu na 10 let

Autor:  JaNevjemUs [ 07 pro 2023 01:21 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Náhodou lanovka mezi Lesnou a Obřany by nebyla vůbec špatná. Vzdušnou čarou je vzdálenost tak 500 metrů, ale cesta MHD přes Tomkovo náměstí zabere kolem půl hodiny.

Autor:  Matej M. [ 02 pro 2023 02:42 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Ja si to teda veľmi dobre predstaviť neviem.

Porovnaj:
* (potenciálne) prepravné prúdy lanovky;
* ekonomickú úroveň ČR a LU.

Autor:  Karosa B732 [ 01 pro 2023 16:58 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Jako inspiraci velkoryse vlhkého řešení vlhkého snu velmi podobného charakteru z hlediska situování železnice i přístupu k ní doporučuji mrknout se pro zajímavost na řešení před několika lety nově otevřené zastávky Pfaffenthal-Kirchberg v Lucemburku. Moc dobře bych si to v Obřanech dovedl představit :)

Autor:  tr [ 01 pro 2023 13:29 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Označení za „vlhký sen“ není na místě. O potřebě zastávky se ví dlouho. Bylo na to vypracováno už několik projektů. Poslední zamrznul na velkých nákladech, které vyvolaly nové přísnější normy. V daném místě jsou problematické směrové a prostorové poměry. Prostě česky: oblouk o relativně malém poloměru na dvoukolejné trati, vysoký násep a to vše v husté zástavbě. Dnes prakticky nelze postavit nové nástupiště ve vnějším oblouku (aby strojvedoucí neviděl na konec vlaku). Projektant to vyřešil dvěma nástupišti o jedné nástupní hraně – jedním ostrovním s podchodem. To ovšem vyžaduje přeložit oblouk, rozšířit násep, nový most, dlouhé přístupové cesty… a každá nová stavba vyžaduje bezbariérovost, přísnější hlukové limity = nové protihlukovky… Takže ve výsledku extrémně vysoké náklady.

Samozřejmě, řešitelné to teoreticky je. Je to otázka nákladů a priorit. Třeba jednou vyroste sídliště na stráni mezi Obřanama a Lesnou. Zastávka by šla postavit na konci Hlaváčové. Nebo u vjezdových návěstidel do Maloměřic – na náspu před mostem u tramvajové smyčky, přístup ulicí Krasovou. Tam je ale problém dělení napájecích úseků a i s místem.

Autor:  ds [ 01 pro 2023 12:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

přesně tak, zrovna v Obřanech, případně v Majlontě vlaková zastávka chybí, vlak jezdí kolem každou chvíli a dost by zkrátil jízdní dobu nejen do centra, ale i směr Lesná a Královo Pole.

Autor:  MartinV [ 01 pro 2023 11:25 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Na druhou stranu taková lokální zastávka by mohla dopravu místním obyvatelům nemálo ulehčit. K tomu by myslím železnice měla sloužit; čert vem, jestli byl sen vlhký nebo ne.

Autor:  Mouka [ 30 lis 2023 13:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

To byl spíše vlhký sen paní Liptákové (bývalá starostka Maloměřic a Obřan).

Autor:  Alanis [ 30 lis 2023 11:03 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Na youtube Správy železnic vyšlo video k rekonstrukci železniční stanice Brno-Královo Pole a úseku Kuřim - Maloměřice.

Překvapilo mě, že chybí jakákoliv zmínka o zastávce v Obřanech, měl jsem za to, že se s ní tak nějak počítá.

Autor:  tr [ 02 lis 2023 22:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

vlakofil píše:
Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí?


Ano, ale až cca za rok. 843 napřed musí nahradit v jejich dosavadních dislokacích (na východě Čech) sériové RegioFoxy. 854 je sice jedna z řad na odpis, ale taky to nepůjde tak rychle… Akutně ohrožené jsou hlavně 460, 150.2, 151 a 371. Jediná 371.2 už zdá se dojezdila.

Autor:  vlakofil [ 02 lis 2023 17:31 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí? ETCS se má zřejmě dávat už jen k 954 určených k 842, viz
https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesic ... s-obu-etcs

Autor:  Vario1523 [ 02 lis 2023 13:06 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Pravděpodobně ETCS.

Autor:  urbonaut [ 02 lis 2023 12:16 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Co znamená zkušební provoz do 31.12.24 na řídicích vozech 954?

Autor:  mnadenicek [ 02 čer 2023 12:41 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

Tohle nevyužití rychlosti si myslím, že bývá častý jev. Mě osobně/profesně štve případ jedné nejmenované trati u Krnova, projektované také na 120 km/h (v použitelné délce), dokonce vč. zabezpečovače, ale nejmenovaný kraj tam schválil šukafony (po novu Regiomouse a ano, s provedenou rekonstrukcí) na dalších spoustu et. Když navíc kolikrát vidím, jak nové jednotky schopné tou rychlosti jet jsou pro změnu nasazeny někde, kde dostanou možnost se priotáhnout nad 60-ku "za odměnu", je mně z toho zle. Rozumím důvodům, ale nechápu je:) Zkrátka a dobře něco je špatně. Je mně jasné, že jízdní doby to nevytrhne nějakým brutálním způsobem, ale stejně je to škoda a je to na hlavu..

Autor:  bugear [ 30 kvě 2023 22:44 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

tr píše:
Navíc je ještě k tomu podstatné zmínit, že traťová rychlost 120 na modernizovaných úsecích Boří les – Mikulov, které snad budou pokračovat dál, je vázána na ETCS (proč se tam nesměl instalovat národní zabezpečovač je na samostatnou debatu…).

Boří les-Valtice je naopak jeden z mála úseků, kam se podařilo nasadit kódující AHr ještě před tím, než to bylo zatrhnuto. U Valtice-Mikulov už se opravdu čeká na ETCS.

Autor:  tr [ 30 kvě 2023 22:12 ]
Předmět příspěvku:  Re: Železnice v IDS

PvvS píše:
Ze zdroje JPP se mo doneslo, že prý čtyřvozovky mají docela problém se schválením a přebírkou. A že to nevypadá s nima moc dobře. Může to někdo potvrdit, nebo vyvrátit ?


Problémy sice jsou, jako u každého nového vozidla (čtyřvozovky se odlišují od RegioPanterů o dost výrazněji než krátké), ale není (prý…) to tak horké. Pokud je mi známo, tak TBZ opakovala jen jedna. Do Bratislavy na Východné se vozí na odstavení než je u nás přebere kraj do majetku. Tady jich tolik není kde odstavit a uprostřed ranžíru v Blavě se to i lépe hlídá… V Králově Poli jsou zaskládané dvě koleje v celé délce. Další jsou v Maloměřicích. Termíny sice asi moc rezervu nemají... To ale stejně nemění nic na tom, že „růžový den D, hodina H“… se blíží.

PS: A je asi dost jasné proč to tu nikdo ze zasvěcených nemůže podrobněji komentovat.

Stránka 1 z 145 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/