Diskuzní fórum MHD Brno http://forum.bmhd.cz:80/ |
|
Železnice v IDS http://forum.bmhd.cz:80/viewtopic.php?f=10&t=389 |
Stránka 1 z 145 |
Autor: | bugear [ 12 bře 2024 23:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Z jedné fotky, na které je i MVB52, který hotovost umí, bych toho moc neusuzoval. |
Autor: | Zlaťák [ 12 bře 2024 23:23 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
https://www.mikroelektronika.com/cs/pro ... omat-mvc42 Má to místo na defibrilátor, lékárničku,... Má to dvě tiskárny. Když v jedné dojde papír, začne tisknout druhá. Má to záložní baterku (10 minut). |
Autor: | Ondra K. [ 12 bře 2024 20:09 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Mám za to, že součástí toho automatu je defibrilátor. |
Autor: | MartinV [ 12 bře 2024 11:07 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Tento automat vypadá o dost větší, než validátor používaný DPMB. Copak skvělého bude umět navíc, když to platba v hotovosti není? |
Autor: | Vario1523 [ 12 bře 2024 10:48 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
No to je teda "nádhera" ten automat. Je zvláštní, že v zadávacích podmínkách na nákup vlaků byly požadovány automaty, které by uměly přijímat i hotovost (bankovky i mince). Asi došlo ke změně plánů. |
Autor: | k.vojta [ 12 bře 2024 10:27 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
V nástupním prostoru se zeleným pruhem bude tento automat od Mikroelektroniky (tzn. v krátké jednotce jeden a ve dlouhé dva). Jednotky na to mají už z výroby přípravu. GTW Arrivy je budou mít taky. Cestující s hotovostí mají ale smůlu. Příloha: 20231121_123144.jpg
|
Autor: | Robert [ 08 bře 2024 13:55 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
V každé Moravii by měl být automat na lupeně. Bez toho by to ani nešlo. |
Autor: | MartinV [ 08 bře 2024 13:33 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
A zůstanou tedy sekce se zeleným pruhem, kde si člověk bude moct ve vlaku koupit jízdenku? Ty tímto ztratí smysl. Případně dát tam automat na jízdenky. |
Autor: | miropiro [ 08 bře 2024 12:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Ve vlacích Moravia na jihu Moravy nebudou průvodčí Elektrické jednotky Moravia v majetku Jihomoravského kraje budou od konce roku bez vlakvedoucích, tedy průvodčích. V rámci výběru provozovatele krajských vlaků jeho vedení plánuje, že dopravce soupravy obsadí jen strojvedoucím. Soutěž na deset let vyhrály České dráhy, bez průvodčích začnou jezdit od prosince s novým jízdním řádem. |
Autor: | miropiro [ 07 bře 2024 08:30 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
České dráhy uhájily provoz elektrických jednotek Moravia, získaly smlouvu na 10 let |
Autor: | JaNevjemUs [ 07 pro 2023 01:21 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Náhodou lanovka mezi Lesnou a Obřany by nebyla vůbec špatná. Vzdušnou čarou je vzdálenost tak 500 metrů, ale cesta MHD přes Tomkovo náměstí zabere kolem půl hodiny. |
Autor: | Matej M. [ 02 pro 2023 02:42 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Ja si to teda veľmi dobre predstaviť neviem. Porovnaj: * (potenciálne) prepravné prúdy lanovky; * ekonomickú úroveň ČR a LU. |
Autor: | Karosa B732 [ 01 pro 2023 16:58 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Jako inspiraci velkoryse vlhkého řešení vlhkého snu velmi podobného charakteru z hlediska situování železnice i přístupu k ní doporučuji mrknout se pro zajímavost na řešení před několika lety nově otevřené zastávky Pfaffenthal-Kirchberg v Lucemburku. Moc dobře bych si to v Obřanech dovedl představit :) |
Autor: | tr [ 01 pro 2023 13:29 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Označení za „vlhký sen“ není na místě. O potřebě zastávky se ví dlouho. Bylo na to vypracováno už několik projektů. Poslední zamrznul na velkých nákladech, které vyvolaly nové přísnější normy. V daném místě jsou problematické směrové a prostorové poměry. Prostě česky: oblouk o relativně malém poloměru na dvoukolejné trati, vysoký násep a to vše v husté zástavbě. Dnes prakticky nelze postavit nové nástupiště ve vnějším oblouku (aby strojvedoucí neviděl na konec vlaku). Projektant to vyřešil dvěma nástupišti o jedné nástupní hraně – jedním ostrovním s podchodem. To ovšem vyžaduje přeložit oblouk, rozšířit násep, nový most, dlouhé přístupové cesty… a každá nová stavba vyžaduje bezbariérovost, přísnější hlukové limity = nové protihlukovky… Takže ve výsledku extrémně vysoké náklady. Samozřejmě, řešitelné to teoreticky je. Je to otázka nákladů a priorit. Třeba jednou vyroste sídliště na stráni mezi Obřanama a Lesnou. Zastávka by šla postavit na konci Hlaváčové. Nebo u vjezdových návěstidel do Maloměřic – na náspu před mostem u tramvajové smyčky, přístup ulicí Krasovou. Tam je ale problém dělení napájecích úseků a i s místem. |
Autor: | ds [ 01 pro 2023 12:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
přesně tak, zrovna v Obřanech, případně v Majlontě vlaková zastávka chybí, vlak jezdí kolem každou chvíli a dost by zkrátil jízdní dobu nejen do centra, ale i směr Lesná a Královo Pole. |
Autor: | MartinV [ 01 pro 2023 11:25 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Na druhou stranu taková lokální zastávka by mohla dopravu místním obyvatelům nemálo ulehčit. K tomu by myslím železnice měla sloužit; čert vem, jestli byl sen vlhký nebo ne. |
Autor: | Mouka [ 30 lis 2023 13:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
To byl spíše vlhký sen paní Liptákové (bývalá starostka Maloměřic a Obřan). |
Autor: | Alanis [ 30 lis 2023 11:03 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Na youtube Správy železnic vyšlo video k rekonstrukci železniční stanice Brno-Královo Pole a úseku Kuřim - Maloměřice. Překvapilo mě, že chybí jakákoliv zmínka o zastávce v Obřanech, měl jsem za to, že se s ní tak nějak počítá. |
Autor: | tr [ 02 lis 2023 22:28 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
vlakofil píše: Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí? Ano, ale až cca za rok. 843 napřed musí nahradit v jejich dosavadních dislokacích (na východě Čech) sériové RegioFoxy. 854 je sice jedna z řad na odpis, ale taky to nepůjde tak rychle… Akutně ohrožené jsou hlavně 460, 150.2, 151 a 371. Jediná 371.2 už zdá se dojezdila. |
Autor: | vlakofil [ 02 lis 2023 17:31 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Někde se psalo, že na jižní Moravu se od nového GVD mají vrátit 843, zbytek převezme Arriva a 854 se mají začít postupně vyřazovat. Ten příchod 843 platí? ETCS se má zřejmě dávat už jen k 954 určených k 842, viz https://www.zeleznicni-magazin.cz/mesic ... s-obu-etcs |
Autor: | Vario1523 [ 02 lis 2023 13:06 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Pravděpodobně ETCS. |
Autor: | urbonaut [ 02 lis 2023 12:16 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Co znamená zkušební provoz do 31.12.24 na řídicích vozech 954? |
Autor: | mnadenicek [ 02 čer 2023 12:41 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
Tohle nevyužití rychlosti si myslím, že bývá častý jev. Mě osobně/profesně štve případ jedné nejmenované trati u Krnova, projektované také na 120 km/h (v použitelné délce), dokonce vč. zabezpečovače, ale nejmenovaný kraj tam schválil šukafony (po novu Regiomouse a ano, s provedenou rekonstrukcí) na dalších spoustu et. Když navíc kolikrát vidím, jak nové jednotky schopné tou rychlosti jet jsou pro změnu nasazeny někde, kde dostanou možnost se priotáhnout nad 60-ku "za odměnu", je mně z toho zle. Rozumím důvodům, ale nechápu je:) Zkrátka a dobře něco je špatně. Je mně jasné, že jízdní doby to nevytrhne nějakým brutálním způsobem, ale stejně je to škoda a je to na hlavu.. |
Autor: | bugear [ 30 kvě 2023 22:44 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
tr píše: Navíc je ještě k tomu podstatné zmínit, že traťová rychlost 120 na modernizovaných úsecích Boří les – Mikulov, které snad budou pokračovat dál, je vázána na ETCS (proč se tam nesměl instalovat národní zabezpečovač je na samostatnou debatu…). Boří les-Valtice je naopak jeden z mála úseků, kam se podařilo nasadit kódující AHr ještě před tím, než to bylo zatrhnuto. U Valtice-Mikulov už se opravdu čeká na ETCS. |
Autor: | tr [ 30 kvě 2023 22:12 ] |
Předmět příspěvku: | Re: Železnice v IDS |
PvvS píše: Ze zdroje JPP se mo doneslo, že prý čtyřvozovky mají docela problém se schválením a přebírkou. A že to nevypadá s nima moc dobře. Může to někdo potvrdit, nebo vyvrátit ? Problémy sice jsou, jako u každého nového vozidla (čtyřvozovky se odlišují od RegioPanterů o dost výrazněji než krátké), ale není (prý…) to tak horké. Pokud je mi známo, tak TBZ opakovala jen jedna. Do Bratislavy na Východné se vozí na odstavení než je u nás přebere kraj do majetku. Tady jich tolik není kde odstavit a uprostřed ranžíru v Blavě se to i lépe hlídá… V Králově Poli jsou zaskládané dvě koleje v celé délce. Další jsou v Maloměřicích. Termíny sice asi moc rezervu nemají... To ale stejně nemění nic na tom, že „růžový den D, hodina H“… se blíží. PS: A je asi dost jasné proč to tu nikdo ze zasvěcených nemůže podrobněji komentovat. |
Stránka 1 z 145 | Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |