Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 94 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
B1: o tom to není. Přece kdyby se chtělo (což je největší problém), tak to bude JMK soutěžit spolu s KV.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Eda píše:
Tak to je úplně mimo :-D Hlavně, že autobusy se soutěží od začátku a funguje to výborně...

Máme v IDS nějaké mezikrajské autobusové linky srovnatelné s osobními vlaky do Letovic nebo Žďáru nad Sázavou?

Nebo by se třeba linka S3 měla soutěžit jen v úseku Břeclav-Níhov a zbytek trasy do Žďáru by si vysoutěžila Vysočina třeba s úplně jiným dopravcem?


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Ale i v IDS je nějaký drážní tarif, a ne každý cestující je z IDS, aby měl jízdenku v rámci krajské... Těch nedořešených věcí je víc, např. už vidím, jak bude jiný dopravce celý žhavý vyčkávat na zpoždění jiného dopravce (to jak to dělají ČD taky není ideální, ale aspoň u posledních spojů jim to víceméně funguje, navíc, pokud si koupím jízdenku na celou trasu a návaznost ujede, je to starost pro ČD). Dokud se nevyřeší aspoň tarif a návaznosti, tak to těžko půjde nějak rozdělovat a soutěžit...

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Fafner: Ano, tím narážíme na další problém k vyřešení, a tím je tarif... Proto zatím si dokážu představit soutěže u nás v JMK, kde by platil tarif IDS, ale na celorepublikové úrovni bych v současnosti nejásal. Dokážu si ale představit, že soutěž může být vypsána blbě, bez řešení např. společného tarifu, nebo dobře, kdy bude vzájemé uznávání jízdenek a slev řešeno.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Já jsem přesvědčen, že ta domněnka je mylná. Třeba pochybuju, že by u jiného dopravce platily průkazy na slevu od ČD... Takže ta změna by se ve výsledku vyplatila všem, co jedou vlakem jednou za rok, ale hodně prodražila těm, co potřebují ten vlak denně nebo pravidelně.

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Nojo, jenže Hašek může soutěžit tak leda osobáky a spěšňáky, rychlíky má pod palcem ministerstvo. Takže na soutěži na R5 by se muselo dohodnout jak ministerstvo, tak kraj, protože na rychlíkové linky v JMK nějakou částku doplácí. Myslíte, že se to někdy stane? Spíš to dopadne tak, že na ministerstvu se budou ohánět, že to my nic, to musí kraje, a naopak... Buďme rádi, že aspoň ti panteři na R5 možná budou, že k nějakému posunu od béček dojde.
Nechci ale tvrdit, že by soutěže neměly být. Tím, že v JMK máme vlastní IDS tarif, bych dokonce tvrdil, že na jejich vypsání bylo včera pozdě. Ale že nejsou, rozhodně není chyba ČD, naopak to ukazuje na jejich schopnosti přesvědčovat politiky. Tady by byla potřeba nadávat, aby se něco změnilo. A na rovinu, jaký by byl rozdíl mezi vlakem ČD a vlakem soukromníka po soutěži na libovolné lince? Domnívám se, že žádný. ČD v soutěži těžko uspějí s prorezlými béčky, snad jedině kdyby jediným kritériem byla cena (ale pak by to možná vyhrálo Cargo s vozy Gags biggrin ).

Eda: díky za odkaz, ona je to koukám žhavá novinka, tak to ještě vyhledávače neměly zaindexované.
Citace:
Už i v tomto odvětví se ukazuje, že soukromá firma je efektivnější než státní moloch.

Zatím o tom úplně přesvědčen nejsem. Jediná soutěž proběhla na linku Olomouc - Opava - Ostrava a (jediný zájemce) Jančura nabídl cenu o bezmála 20 Kč/km více, než za kterou to v současnosti jezdí ČD.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Tak to je úplně mimo :-D Hlavně, že autobusy se soutěží od začátku a funguje to výborně...


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
ten pán je podle mně hlavní brzda otevření železnice na Jižní Moravě.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
V nějaké ČT diskuzi (možná hydepark) argumentoval Hašek tím, že máme IDS a bylo by tudíž složité soutěžit linky. Už mu nedošlo, že existence systému je spíš argument pro soutěžení linek.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Eda mi mluví z duše.
Co mi enormně vadí na železnici, je žvanění hejtmana a dalších o tom, že se co nevidět budou soutěžit i S a R linky a pak se v novinách přečtu, že linku BM-> OL (tudíž naši r-5) dostaly Dráhy na patnáct let. Kvůli tomu, aby se jim vyplatilo tam nasadit nové vagony. Pak jedu v neděli večer z Podivína a stojím v uličce u WC (nechtějte vědět, jak voněl) neskutečně narvaného vagonu Bd. Radši už ani nevzpomínám na Jančurovy propagační jízdy po JM asi pět let zpátky... ](*,)

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
151
07 říj 2009 23:14
Mohl byste mi někdo vysvětlit, jak vysoká je zákonná studentská sleva? ČD uvádí slevu 40%, Jančura píše 25% (ke které "dodává" dalších 20%). Myslel jsem, že je to nějak regulované. Předem díky za odpověď.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
michale, například zde:
http://byznys.ihned.cz/zpravodajstvi-ce ... im-jancura

Jinak: To není jen o vyházení managerů. To je to poslední. Je to o celkovém řízení firmy. RegioJet napříkllad asi bude tvrdší v různých jednáních na outsourcované služby, než ČD. U těch se spíš dá předpokládat nějaký korupční potenciál, protože se rozdává ze státního. Už i v tomto odvětví se ukazuje, že soukromá firma je efektivnější než státní moloch.


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
ReZ: Nerad bych bral iluze, ale za české jízdné bez dotací jezdit asi opravdu moc nejde, rozhodně ne všude. Pokud vyjdu z údajů, co někdy před pár lety vymámil z MD Jančura, tak linka Praha - Ostrava - st. hranice SR byla dotována 7 korunami na km, jízdenka tehdy stála zhruba 350 Kč. Tady by to za tuto cenu zhruba šlo, i s podle mého názoru slušným ziskem (Ta dotace v podstatě pokrývala zbytek trasy na hranice zhruba v ceně 45 Kč/km, což by byla podprůměrná dotace na vlak dálkové dopravy). Jenže to by nemohl přijít Jančura (nebo kdokoli jiný), a podstřelit cenu této jízdenky o zhruba 100 Kč. Za tuto cenu pak prodělávají logicky všichni, protože lidí zas tolik nepřibylo.
Jaké rovné podmínky máš konkrétně na mysli? Jediná možnost, jak by se dalo ušetřit (na dotacích), by byla vypsat výběrová řízení, ale nikoho jiného na takto vysoutěžené tratě nepustit. Pokud chce někdo jezdit, ať se přihlásí do soutěže a může vyhrát. S vyházením "managementu" by sis taky moc nepomohl. Pokud by se ti povedlo vyhodit z Českých drah 100 lidí, kteří mají superhrubou mzdu 100.000 Kč měsíčně (osobně pochybuji, že jich tam bude řádově víc), můžeš snížit cenu (či dotace) o zhruba 1,7% - to lze spočítat z osobokm, které jsou zveřejněny. Jako jo, ušetřilo by se, ale ne nějak výrazně. Navíc, 90% tržeb z jízdného je vybíráno na 10% tratích. Netvrdím, že ČD jsou 100% efektivní, to určitě ne, jen to, že vyházet všechny "manažery" nepovede k výraznému snížení dotací, natož odbourání, a to ani v dálkové dopravě.
Osobně si myslím, že by to někde šlo, ale určitě ne na více než 5 relacích v ČR (Pha-Ova, asi i Pha-Brno, možná s mnoha otazníky Pha-Plzeň, Pha-ČB a Brno-Ova), ale muselo by se zajistit, že po soutěži nepřijde někdo, kdo vyzobe první cestující ve špičce za lehce nadnákladovou, nedejbože dokonce podnákladovou, cenu kalkulovanou pro obsazení 100% jeho soupravy.

Eda: Byl by nějaký zdroj tohoto tvrzení? Jediné, co jsem našel, je článek z července, že Regiojet prohloubil ztrátu.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
6665
26 říj 2005 00:04
Brno-Bohunice
Regiojet je v poslednim ctvrtleti v zisku. Kdyby mel Regiojet tak velky vstupni kapital a zazemi jako CD, vydelaval by jeste mnohem vic. Jde to, ale firma musi byt efektivni, coz CD nejsou.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Aha, a proto soukromí dopravci na největší a nejvytíženější trati s největším provozem mají stamilionové ztráty, protože nemají vyžírky a náměstky. Je to tak?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Ne. to myslím smrtelně vážně. I na železnici a bez státních dotací se dá vydělávat. Ale to nesmíš mít za zády bandu ouředníků na všech různých úřadech co Ti jen hází klacky pod nohy a provozovat dopravu s molochem typu České Dráhy prolezlým spoustou náměstků, vyžírků a nemakačenek.
Možná jsem naivní, ale kdyby se z Drah vyházeli všichni, co nepřispívají k dobrému fungování firmy a byly by spravedlivě nastaveny rovné tržní podmínky, tak by to šlo.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Rez: To má být ironie, generovat zisk? sarcastic


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Nebo Jančuru, ať tomu polostátnímu molochu ČD a SŽDC ukáže, jak se i železným ořem dá úspěšně podnikat a generovat zisk.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

2484
19 dub 2009 12:06
Brno
Upravit trať na úzký rozchod a vypustit tam další hašišáky. biggrin

_________________________________
Můj YOUTUBE kanál, obsahující zajímavá videa a foto-videa z oblasti veřejné dopravy.

Moje fotogalerie s dopravní tématikou.


Offline
Uživatelský avatar

800
15 srp 2012 14:28
Nebo onderkovu lanovku sarcastic

_________________________________
"Všichni se jednoznačně shodli, že Solaris je novou, velmi moderní firmou s kvalitními produkty. A proto budeme mít trolejbusy SOR."


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
Zaasfaltovat, natahat dráty a provozovat šráky - taky drážní vozidla... sarcastic

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Je tam závazek pětiletého provozování drážní dopravy.


Offline
Uživatelský avatar

496
31 led 2011 13:46
Tohle je děsně jednoduchá investice, koupit starou trať, vyrvat vše, co lze zpeněžit, a zbytek nechat ležet ladem. Až to nějaké sdružení obcí bude chtět přestavět na cyklostezku, se ziskem se mu to prodá. (Viz osud staré trati u Přibyslavi blee )

_________________________________
*** I am a signature virus. Please help me spread by copying me into your signature.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
K těm ostatním tratím, ty jsou na tom o poznání líp. Čížkovice - Obrnice jezdily výletní vlaky letos v létě. Do Mochova se v létě taky jezdilo a pojede se tam příští víkend na Mikuláše. Dolní Bousov - Kopidlno je bez provozu od března 2010. Čejč - Uhřice má za sebou snad nějaké nájezdy zlodějů, ale furt je na tom výrazně lépe než Kralovice - Mladotice.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Částka 27 mil. by byla naprosto přemrštěná i v případě, že by trať Kralovice - Mladotice byla sjízdná. Ale ona nejenže není sjízdná, ale v podstatě vůbec neexistuje (jen na papíře). Před nějakými 6 lety jsem tam byl. Jdete lesem a občas někde mezi stromy zakopnete o kolejnici, kterou ještě nikdo nestihl ukrást.

Ono je asi každýmu jasný, že za ty peníze to nikdo nekoupí, nicméně litera zákona hovoří jasně. Před zrušením tratě je nutné ji nabídnout k odprodeji. Provozovat regionální dopravu bez dotací fakticky téměř nelze, tady jsou ještě navíc obrovské vstupní investice.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 11:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]