Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 112 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Souvisí to tak, že po jižní Moravě to nejezdí (ale o tom proč, už tu řeč byla). No, doufám, že se snad taky někdy dočkáme. Všude se jezdí moderně, jen Vysočina a jižní Morava jsou jaksi 100 let za opicemi.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
A jak to s tím souvisí? Já reaguju na to, že "hezká" jednotka už existuje (a že bylo načase, mimochodem).

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Miky: Nojo, jenže Budějovice ani Olomouc nejsou Brno a přilehlé tratě.


Offline
Uživatelský avatar

55
22 led 2006 17:27
Brno - Bohunice
Ano, tato souprava odjíždí v 19.40 směr Vranovice/Břeclav. Párkrát jsem s ní jel a koukal jsem jak surprised


Offline
Uživatelský avatar

409
27 lis 2007 03:31
Pořád někde jinde
Dneska vypadá stejně všechno stejně, jestli do toho chcete dýzl či pantograf nebo to budete napájet z třetí kolejnice, to je skoro už na úrovni volby barvy stěn na záchodě.

_________________________________
Máte dopravní problém. Řeknete si, aha, postavím další silnici! Teď máte problémy dva.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ano, ano. Tahle souprava na S3 opravdu jezdí, nejsem si jist, jestli denně, ale většinou tuším 20.10 z Brna směr Vranovice (i když, když jsem kouknul na detail, je tam psán odjezd 19.40, tak možná o spoj dřív). Škoda, že je taky motorová, ale každopádně vždycky s ní jezdí vzadu elektrická jednotka.

Co prosím? V čele je sysel, aneb řídící vůz Bfhpvee, což je pouze vagón se stanovištěm strojvedoucího. Následujou dvě Bdmtee a eso, neboli 362, neboli elektrická lokomotiva. (A na tomhle vlaku navíc ještě za mašinou jeden další vagón.)

Což mne přivedlo k jedné možná divné otázce: Jak to, že není problém vyrobit "hezké" motorové jednotky, ale je problém vyrobit "hezké" elektrické jednotky? (Jasně, jak jsem už psal, na krásu to nejezdí...) - to je takový problém tomu přidat pantec a upravit to tak, aby to mohlo odebírat elektriku z drátů?[/quote]
A co Panter, v současné době jezdící v Budějovicích (vícesysstémová verze) a v Olomouci (stejnosměrná verze)?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Ano, ano. Tahle souprava na S3 opravdu jezdí, nejsem si jist, jestli denně, ale většinou tuším 20.10 z Brna směr Vranovice (i když, když jsem kouknul na detail, je tam psán odjezd 19.40, tak možná o spoj dřív). Škoda, že je taky motorová, ale každopádně vždycky s ní jezdí vzadu elektrická jednotka.
Což mne přivedlo k jedné možná divné otázce: Jak to, že není problém vyrobit "hezké" motorové jednotky, ale je problém vyrobit "hezké" elektrické jednotky? (Jasně, jak jsem už psal, na krásu to nejezdí...) - to je takový problém tomu přidat pantec a upravit to tak, aby to mohlo odebírat elektriku z drátů?


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Miky: Omluva, v lokomotivách nejsem kovanej :oops: biggrin


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ne 263, ale 362 (např. tady: http://www.zelpage.cz/razeni/13/vlaky/cd-4643) :wink:

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

3691
28 úno 2006 19:00
Asi dvakrát jsem na S3 zahlédl loko 263 a na druhé straně vlaku byl řidičák.


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Falkon : Ne , pouze je aktualne zadni vuz rizen z predniho. Obdoba trojcete u DPMB kde je mezi 2 motorovy vozy vlozen deformacni clen v podobe vlecnaku.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Ono totiž když chce jet vozíčkář vysokopodlažním vlakem, tak si několik dní předem musím objednat plošinu... Tak to si pak radši sežene někoho kdo ho tam hodí autem nebo si tam autem dojede.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Miropiro: už je to i v jiném vlákně (DP v tisku). :wink:


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Takže když jede strojvedoucí 560 v jednom směru, tak celou cestu "couvá" a ve druhém směru jede dopředu? Jak potom odhaduje vzdálenost nástupiště, aby věděl, kdy už má začít brzdit a zastavit?


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Modernizaci trati mezi Brnem a Zastávkou železničáři o rok odložili

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Ne, na 560 jezdí jeden strojvedoucí. U 560 řídíš přední i zadní vůz z předního stanoviště.

Že by na trati 250 nejezdili vozíčkáři vlakem právě proto, že se do něj nemají jak dostat?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Miky: Je jednodušší to objet. V podstatě jsem to naznačoval už ve dvou příspěvcích. A to tím, že na té trati ty soupravy 242 + n × Bdmtee jezdí, takže na konečné (ať už ve Skalici nebo v Letovicích) se souprava otočit prostě musí. A když se to stíhá v jednom čase, nechápu, proč by se to nedalo stíhat v tom druhém. (Já při tom nikdy nebyl, v tý oblasti nebydlím, takže pokud tam třeba jednou za hodinu projíždí zrovna nějaké ECčko nebo co, to já nevím; JŘ zas tak dopodrobna nestuduju. Dost velký úchyl jsem, ale abych si pamatoval, v kolik hodin je kde který vlak, to opravdu ne.)
A mmch, když jede jednotka 560, to taky jezdí dva strojvedoucí?
Kromě toho, argumentujete tu někteří rychlejším obratem cestujících. Já na trati 250 v úseku KrPole - hlavas - Vranovice pendluju každý den (škola, příbuzenstvo, a tak). Je fakt, že matky s kočárky se v těch soupravách vyskytují a i celkem často, ale v životě jsem na tom úseku neviděl nastupovat vozíčkáře (jasně, co není, může být, to není to, o čem chci mluvit, jen podotýkám, že když už vozíčkáři na této trati, tak snad jedině z Břeclavi nebo z Rakouska, protože výhradně nastupují do EC...). Ale pánové, jaký vlastně rychlejší obrat? Ať už je vůz nízkopodlažní nebo ne, vždycky se musí prvně počkat, než cestující z vlaku vystoupí a pak než noví nastoupí. A i kdyby to díky nízkopodlažnosti bylo třeba o několik vteřin rychlejší, přinejmenším na hl. n. vlak stejně musí čekat do času svého pravidelného odjezdu a v mezilehlých stanicích, ať už je to na jakékoliv trati a ve kterékoliv zastávce, musí souprava umožnit cestujícícm důstojné vystoupení a nastoupení, a lidé se sníženou mobilitou se i z regionovy štrachají jak šneci (osobní zkušenost). Ale OK, říkáte rychlejší obrat cestujících, můžete to podložit nějakými statisticky průkaznými daty? Napadlo někdy někoho změřit čas přestupu (ať už u vlaků nebo třeba u šalin) mezi klasickým (vysokopodlažním) vozidlem a vozidlem částečně či plně nízkopodlažním? Pokud ano, v jakých řádech se pohybuje případná úspora času výměny cestujících? (Já soudím, že to budou nanejvýš desetiny vteřin.)


Offline
Uživatelský avatar

9266
10 čer 2004 11:19
Miky : ale pri uzavirani smlouvy CD s JMK se uvadelo ze CD INVESTUJI do obnovy vozovyho parku a ne ze na to vycucnou fondy EU.. Mit smlouvu na 10 let bez vyberovyho a jeste pocitat s tim ze nekdo zadotuje vozidla je moc krasny. To se klidne mohl prihlasit i pepa z Horni dolni a prohlasit, ze to bude jezdit,kdyz mu na to daji penize z fondu. Na CD mely byt uz davno uvaleny podobny pozadavky na stari a kvalitu vozidel jako na abusovy dopravce. Kdyz uz ne celkovy stari, tak alespon po PORADNE rekonstrukci a urcity procento NP spoju.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
No ale proč mít vlastně nízkopodlažní vozy?
Rychlejší obrat všech cestujících.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
Falkon píše:
Miky: No ale proč mít vlastně nízkopodlažní vozy? Dřív nebyly a taky to lidem nevadilo; navíc Bdmtee taky není nízkopodlažní a stejně s tím lidi cestují. ..

že by kvůli vozíčkářům a matkám s kočárkama? :-) Nemluvě o tom, že pokud se nepletu, rychlost nástupu do nízkopodlažního vozu je vyšší než do těch šílených klasických vysokopodlažních starých vlaků. (typy nezná, český vlaky jako vozidla mě nikdy moc nepřitahovaly :D)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Miky: No ale proč mít vlastně nízkopodlažní vozy? Dřív nebyly a taky to lidem nevadilo; navíc Bdmtee taky není nízkopodlažní a stejně s tím lidi cestují.

Jednoduše ze stejného důvodu, jako u MHD. I vlakem jezdí vozíčkáři a určitě je jednodušší takového naložit do nízkopodlažního oddílu, než do jakéhokoliv zeleného vagónu. Navíc do Bdmtee ho přes to úžasný madlo ve dveřích ani nenarveš.

A moderní kecy o tom, jak je nízkopodlažnost potřeba - kdyby to bylo myšleno vážně, brázdily by tratě kolem Brna regiopantery, regiojety a podobné jednotky a ne to, co sem cpou teď

Brázdily by. Kdyby se dotace z EU radši v Jihomoravském kraji nepoužily na nákup 29 kusů nejmenovaných drahých vysoce spolehlivých a ke kolejovému svršku šetrných šalin do Brna.

Mmch, "technické" stránce věci (brzdové obložení a podobně) nerozumím (aspoň ne tak dopodrobna, nejsem holt technik), ale jestli je to pravda, mohlo by to být třeba tak, že v konečné stanici by už prostě jedna lokomotiva na příjezd tý soupravy čekala, ta původní by se odpojila, ta čekající by se hned napojila a ta druhá by tam pak čekala místo té první.

...a zas potřebuješ o strojvedoucího a mašinu navíc. Kdo to zaplatí? Není už to jednodušší objet?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Miky: No ale proč mít vlastně nízkopodlažní vozy? Dřív nebyly a taky to lidem nevadilo; navíc Bdmtee taky není nízkopodlažní a stejně s tím lidi cestují. A moderní kecy o tom, jak je nízkopodlažnost potřeba - kdyby to bylo myšleno vážně, brázdily by tratě kolem Brna regiopantery, regiojety a podobné jednotky a ne to, co sem cpou teď (vynechme fakt, že třeba zrovna regiojet nepatří pod ČD). Jinými slovy: neříkám, že kdyby se cestujícím nabídla jiná, nízkopodlažní, alternativa, že by tím nejezdili. Ale když není? Teda ona je, již zmiňovaná regionova, ale proč aspoň někdo nevymyslí nějakou elektrifikovanou verzi (a poku už taková je, proč ji tady v IDS nemáme)? (A mmch, o tom, že regionova je "hezká" bych se přel - to dělá jen ten lak, ale ten se za pár let ošoupe/očadí - však už je to vidět na střechách - a bude to stejné jako zmiňované Btaxy a další).
Mmch, "technické" stránce věci (brzdové obložení a podobně) nerozumím (aspoň ne tak dopodrobna, nejsem holt technik), ale jestli je to pravda, mohlo by to být třeba tak, že v konečné stanici by už prostě jedna lokomotiva na příjezd tý soupravy čekala, ta původní by se odpojila, ta čekající by se hned napojila a ta druhá by tam pak čekala místo té první.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Falkon píše:
Miky: Dva strojvedoucího místo jednoho? Stačí jeden - jen přeleze z jedné lokomotivy do druhé (nějakou dobu v tý konečný stanici ten vlak stát musí, aby vyprázdnil soupravu a znovu nabral lidi na cestu zpátečním směrem a do tý doby by přejít stihnul).

Takže lokomotiva na konci vlaku pojede studená? To jsou zbytečně tuny navíc, o které to bude žrát víc šťávy, natahovat jízdní doby a kurvit brzdové obložení na zadní mašině. Kromě toho by strojvedoucí asi moc nadšený nebyl, že musí skákat z mašiny na mašinu, i když zrovna toto by u nás asi nikdo neřešil.

Falkon píše:
A mmch ve špičce jezdily (až) 6× Bdmtee ještě před 3 lety, a v té doby už byl interval dávno půlhodinový (ano, střídalo se to: panťák- 4/5× Bdmtee - panťák - 6× Bdmtee - panťák... (ve výsledku sice 6vozová souprava jezdila (jen ve špičce) 1× ze de facto 2 hodiny, ale interval byl 30 minut. Teď je interval (až do Vranovic) stále stejný (30 min), ale soupravy max. 4vagónové. Jinými slovy od Hrušovan dál se nic nezměnilo, přestože lidí je víc právě v tom koncovém úseku, kam už 15min. takt nejezdí.

Ok, půl hodiny už tehdy, zas až tak podrobně jsem JŘ nestudoval. Ovšem stále jde o ten počet lidí ve vlakové četě. Stále je nejdražší lidská práce...

Falkon píše:
Mmch, na krásu vlak přece nejezdí a navíc žehla je lokomotiva, ta být nízkopodlažní nepotřebuje. (A motorák taky tak hezkej není - myslím ten starej červenej, nevím, co je to za typ vozu, snad Btx nebo co).

Na krásu to nejezdí. To běž vysvětlit cestujícím. Lokomotiva samozřejmě nízkopodlažní být nepotřebuje, ale jaksi nemáme vagóny, které by se daly dát za žehlu a nízkopodlažní by byly. Starej červenej motorák sice možná hezkej ve smyslu atraktivity pro cestující není, ale dneska jak na Tišnov, tak na Blansko jezdí "hezká" Regionova. Pouze pokud klesne stav provozních jednotek pod turnusovou potřebu, vyjíždí lachtan (714) se třema bafíkama (Btax, dřív 010).

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1868
05 lis 2005 19:50
(A motorák taky tak hezkej není - myslím ten starej červenej, nevím, co je to za typ vozu, snad Btx nebo co).

810??


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Miky: Dva strojvedoucího místo jednoho? Stačí jeden - jen přeleze z jedné lokomotivy do druhé (nějakou dobu v tý konečný stanici ten vlak stát musí, aby vyprázdnil soupravu a znovu nabral lidi na cestu zpátečním směrem a do tý doby by přejít stihnul). Mimoto to stále neřeešíí, že Bdmtee na tý trati stejně jezdí, takže přepřahat lokomotivu z jedné strany soupravy na druhou se prostě evidentně stíhá, jinak by to tam nejezdilo vůbec.
A mmch ve špičce jezdily (až) 6× Bdmtee ještě před 3 lety, a v té doby už byl interval dávno půlhodinový (ano, střídalo se to: panťák- 4/5× Bdmtee - panťák - 6× Bdmtee - panťák... (ve výsledku sice 6vozová souprava jezdila (jen ve špičce) 1× ze de facto 2 hodiny, ale interval byl 30 minut. Teď je interval (až do Vranovic) stále stejný (30 min), ale soupravy max. 4vagónové. Jinými slovy od Hrušovan dál se nic nezměnilo, přestože lidí je víc právě v tom koncovém úseku, kam už 15min. takt nejezdí.
Mmch, na krásu vlak přece nejezdí a navíc žehla je lokomotiva, ta být nízkopodlažní nepotřebuje. (A motorák taky tak hezkej není - myslím ten starej červenej, nevím, co je to za typ vozu, snad Btx nebo co).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 29 bře 2024 03:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]