Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 116 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
7107
27 úno 2010 07:40
No, ty jsem do toho radši ani nezahrnoval, přiznám se, že v tom se tolik nevyznám, abych dokázal spočítat poměr těchto poplatků.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Poplatky za využití dopravní cesty vs. povinné ručení?


Offline
7107
27 úno 2010 07:40
Fafnere, porovnej si spotřebu autobusu a vlaku, vzdálenost, kterou mezi Hustopečemi a Šakvicemi ujede bus a vlak, flexibilitu autobusu, který nemusí nikde hodinu čekat, ale udělat další spoj někam jinam atd. Pak ti vyjde, že vlak je rozhodně dražší.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Miky píše:
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

Já právě nevím, jestli si to nepletu právě s Židlochovicema. No jedno z toho mělo být zadrátovaný, ale fakt už nevím, co. Otázkou je, jestli by to pomohlo.


Offline
3342
21 led 2011 14:19
Mauricio píše:
10, 15, 20 a koneckonců i těch 60, byť s lehkými problémy, narveš i do toho autobusu, který to odveze levněji (otázka - kolik bude cenový rozdíl vlaku a autobusu na tak krátké vzdálenosti?
Levněji? Mohu vědět, v čem je autobusová doprava levnější než vlaková?

_________________________________
Definitivně možná.


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Takové plány byly i s tratí Hrušovany - Židlochovice, což?

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Neplánovalo se kdysi zadrátování Hustopeč(e) a vedení Os v řadě 560 až z Brna?
Ano, plánovalo. Dokonce je to v plánu pořád, ale za současného stavu financí to vypadá tak, že na to nejsou (mimo jiné) "dočasně" i peníze. (Nemusím snad připomínat, že v ČR je jednotka dočasnosti = 1 furt)


Offline
9986
15 led 2005 23:41
10, 15, 20 a koneckonců i těch 60, byť s lehkými problémy, narveš i do toho autobusu, který to odveze levněji (otázka - kolik bude cenový rozdíl vlaku a autobusu na tak krátké vzdálenosti?

Já si myslím, že hlavní problém vlaku do Hustopečí je ten, že nejezdí přímo do Brna.
Neplánovalo se kdysi zadrátování Hustopeč(e) a vedení Os v řadě 560 až z Brna?


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Když jsem tam dělal průzkum před dvěma lety v pracovní den, na ranním špičkovém vlaku jelo cca 60 lidí, což znamená téměř všechna sedadla (a opravdu seděli i po třech) obsazená a plné oba představky a uličku. Jinak přes den i dopoledne jezdilo kolem 15 lidí, což považuju za dosti slušné. Letos jsem tam jezdil v sobotu a celý den jezdilo mezi 10 a 20 lidmi na vlak. Nezanedbatelnou část z toho tvořili turisti. Myslím, že taková obsazenost rozhodně není důvodem pro zrušení.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Já si myslím, že hlavní problém vlaku do Hustopečí je ten, že nejezdí přímo do Brna. Přestup v Šakvicích hodně lidí odradí. Na autobus se musí sice přestoupit v Šakvicích taky, ale ten veze další lidi do dědin za Hustopeče, kteří do Hustopečí - s přestupem navíc - vlakem nepojedou. Pokud se nebude jezdit do Hustopečí přímo z Brna a přiměřeně rychle (a přestup na návazné spoje až v Hustopečích), je to bohužel lokálka na odstřel... Prostě podobný případ, jak jsou Pohořelice (i když ty jsou na tom z hlediska vlakové použitelnosti ještě o něco hůř - blbě umístěné nádraží, na rychlou trať do Vranovic daleko, zaběhnuté rychlé bus spoje do Brna).


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Když jsem tam před pár lety dělal průzkum, blahé paměti první tři ranní spoje 0 lidí a těch 10 tam bylo možná tak ve špičce.


Offline
7107
27 úno 2010 07:40
Tím vlakem přijede do Hustopeče průměrně 10 lidí. Nádraží je sice umístěno hned u centra, ale to je autobusové taky. Obsluha více zastávek autobusem tady je trochu mimo mísu, vzhledem k tomu, kde je zastávka Nádražní umístěna, velký nástupní či výstupní potenciál neslibuje. Ale jak už tu psal kolega, držet vlak na to, aby jednou za dvě hodiny ujel 14 km, když to autobus zvládá levněji a rychleji, je zbytečný luxus. A jestli si někdo stěžuje, že se nedostane s kolem do Šakvic, pak je možná na místě otázka, k čemu to kolo vlastně má, když na něm nedokáže ujet 5 kilometrů.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Já nemám rád rušení tratí už z principu. Protože pokud se to bere z ekonomického hlediska, tak každá slepá trať - lokálka je ekonomicky nevýhodná. Myslím, že zrovna na této by celotýdenní provoz zůstat měl. Už jenom kvůli velikosti města a vlaková dostupnost znamená turistická destinace. Pro nás Jihomoravany je jedno, jestli tam dojedeme busem nebo vlakem, ale návštěvníci z jiných krajů republiky většinou sáhnou po vlaku, buď z kapacitních důvodů, nebo prostě proto, že je to jednodušší (netřeba řešit tarif IDSJMK). Pokud turista cestuje přes půl republiky, dojede obvykle po železnici co nejdále to jde.

A teď něco k lokálkám obecně. V JMK jsou lokálky rušeny poměrně často, řekl bych, že nejvíce ze všech krajů republiky vzhledem k jejich počtu (nepočítám Chornicko - šílenou dopravní koncepci OREDA v Pardubickém kraji). Na vině není špatné trasování tratí (snad s výjimkou trati Čejč - Ždánice), ale především fugující a propracovaný IDS JMK. Dalším faktorem je velmi dobrá silniční doprava (protože rovina -> přímé silnice) a částečně také demografie jihomoravských obcí, která neumožňuje bez většího zásahu vedení obce jejím středem. To, co je v mnoha jiných krajích užitečná lokálka, protože vede do velkého města - zajištěné spojení, pravidelný interval (1-2h), je pro Kordis a dnešní potřeby Jihomoravanů prostě "málo", ikdyž jinde jsou za to rádi. Autobusová linka může být přímější a levnější. Tím samozřejmě nemyslím, že by pracovníci Kordisu byli "ti špatní", naopak si jejich práce velmi vážím.

Každá lokálka se dá zrušit a nahradit častější a pohodlnější busovou linkou, ale JMK a Kordis by se měly více snažit využít stávající tratě, případně o stavbu tratí nových tratí, a to Vranovice - Hrušovany nad Jevišovkou, případně můj šílený šotosen Sokolnice - Klobouky (pokračování přes Čejč do Hodonína) :mrgreen:


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Tam je to na zrušení celý už dlouhodobě.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Nehledě na to, že o víkendu se jezdí převážně po 2 hodinách, což při jízdní době 10 minut v jednom směru znamená velké prostoje.
Pravdou však je, že s kolem a kočárkem je v autobuse trošku problém. I když kočárky se tam nějak vlezou (i když třeba ne tolik jako na plošinu do motoráku) a cyklista holt pojede těch pát kilometrů na kole.


Offline
Uživatelský avatar

2965
04 pro 2008 10:07
tam, kde mám postýlku...
a jaký názor na to má zdejší šotoušstvo? Nahradit vlak busem nebo nee?
Já osbně nemám moc rád rušení tratí, ale pokud to vezmu ekonomicky, a jestli to tak je že bus je levnější než vlak a obslouží víc zastávek, tak proč ne.

_________________________________
Veškeré problémy vznikají vždy v prostoru mezi židlí a klávesnicí.


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Břeclavský deník: Lokálka Šakvice - Hustopeče o víkendu skončí


Offline
Uživatelský avatar

107
29 říj 2006 21:13
Brno-Řečkovice
Jestli myslíš před nádražím, tak výstavba kanalizační stoky s předpokladem prací až do poloviny listopadu příštího roku. Sjezd z rychlostní silnice má být umožněn po silnici blíž mostu (obousměrný provoz), stejně tak sem má být přesunuta zastávka autobusů s tím, že otáčet se budou pod mostem. (Tolik ze zpravodaje městské části.)


Offline
Uživatelský avatar

6604
21 pro 2005 17:01
Nevíte, co se staví v Řečkovicích na nádraží?


Offline
Uživatelský avatar

618
14 úno 2005 15:12
Bystrc
pepola: Jo, zastavuje jen na znamení nebo požádání. (tady na straně A5)


Offline
Uživatelský avatar

3694
28 úno 2006 19:00
Ono to sem tak úplně nepatří.
Ale nevíte někdo, co znamená v knižním JŘ před odjezdem X? (Že by "Na znamení"?) Ve vysvětlivkách on-line JŘ jsem to nenašel...
Děkuji předem!


Offline
100
12 dub 2009 18:15
Dneska se mi k rukám dostalo toto: http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/0 ... za-salinu/
...vcelku dosti zajímavé a hlavně netradiční :-)


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Dnes v Událostech v regionu na ČT kromě reportáže o šalinění (v hlavní roli hádejte kdo) taky reportáž o tom, že elektrifikace trati Brno - Znojmo je v nedohlednu.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

2553
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Onderka chce po potížích s jízdenkami přejmenovat nádraží v Chrlicích

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
V čem zvláštní? Co třeba rychlíky mezi Hradcem Králové a Týništěm nad Orlicí? Nebo koneckonců ty naše slavné regiokrámy na S1 a S3.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 18:44
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]