Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 113 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Falkon píše:
Mmch, u těch dlouhodobých a smělých plánů na VRT směr Praha, to předpokládám znamená nějakou výstavbu nové železniční tratě - existuje k tomu nějaký materiál, kudy by to mělo vést? (Mám pocit, že kdysi jsem matně četl cosi o plánované mezizastávce Brno-Kohoutovice.)

MartinV píše:
Falkon: pokud by se stavěla nová VRT trať (což v dohledné době 2 století pro nedostatek peněz nebude), potom ty vlaky nebudou stavět v každé zatáčce; možná budou mít po cestě jednu zastávku. Ale rozhodně by tam nefigurovaly Kohoutovice.

Proč? Mně by to nevadilo 8-[ :D

Falkon píše:
ZGHK: Ale na té trati jezdí i klasiky Bdmtee, to znamená, že jednou čas je a podruhé není? Případně by mohly jezdit dvě lokomotivy jedna vpředu, jedna vzadu.

Kdo by to zaplatil? Dva strojvedoucí místo jednoho, vyšší odběr šťávy, dvojnásobná potřeba lokomotiv (tolik by jich ani nebylo)...

Falkon píše:
Stejně tak třeba nechápu, proč "nám" na trati 250 snížili počet vagónů na 4 a ve vložených 15minutových spojích dokonce na 2, když dřív jezdilo ve špičce i 6×Bdmtee.

4 vozy jezdí proto, že na 5 vozů už by musela být dvoučlenná vlaková četa (vlakvedoucí a průvodčí). A to se drahám v dnešní šetřivé době platit nechce. Kromě toho dřív jezdilo těch 6 vozů po hodině, zatímco dneska jezdí kratší soupravy, ale zato 4x častěji.

Falkon píše:
Úplným vrcholem je ale samozřejmě provoz lokálek a regionov pod drátama. Na co je ta trať potom elektrifikovaná, když si tu zvesela frčej motoráky. Kdyby aspoň jezdila žehla...

Jenže žehla není nízkopodlažní a moderní a nevypadá tak hezky (vzhledem si cestující koupíš až moc snadno). Kromě toho si opět někdo spočítal, kolik toho sežere žehla a kolik sežere malej motorák. Tady se bohužel projevuje zoufalej nedostatek malých elektrických jednotek na našich kolejích.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
ZGHK: Ale na té trati jezdí i klasiky Bdmtee, to znamená, že jednou čas je a podruhé není? Případně by mohly jezdit dvě lokomotivy jedna vpředu, jedna vzadu.
Stejně tak třeba nechápu, proč "nám" na trati 250 snížili počet vagónů na 4 a ve vložených 15minutových spojích dokonce na 2, když dřív jezdilo ve špičce i 6×Bdmtee. Přinejmenším ráno do Brna a odpoledne z Brna by se v tom 30minutovém taktu na Vranovice slušně uživili i 5-vozové soupravy. Třeba i s tím, že by se na zpáteční cestě vyloučila přeprava z posledního vagónu (i na to jsem se drah ptal, tam mi sdělili, že mám napsat na krajský úřad a odatmtud mi neodpověděli; ach, ta byrokracie). Úplným vrcholem je ale samozřejmě provoz lokálek a regionov pod drátama. Na co je ta trať potom elektrifikovaná, když si tu zvesela frčej motoráky. Kdyby aspoň jezdila žehla...


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Falkon píše:

Mimochodem otázka ještě na všechny mě napadla. Pokud to náhodou někdo víte. Zajímalo by mě, proč na trase Tišnov-Vranovice byly zrušeny jednotky 560 a převedeny čistě na trať na Třebovou? Já vím, že je to tak už několik let, ten dotaz mě napadl už dávno, ale zatím, koho jsem se ptal (i kordisu a na ČD) mi nebyli schopní odpovědět - možná můj dotaz prostě někde zapadl. D


Co se mi tak doneslo, tak je to kvůli tomu, že na 260 není čas a prostor na objíždění.


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Domis: Mmch, ještě k tomu Tyto slepé odbočky tratí trasou Os do Brna bez přestupu jsou praktické pouze ve špičce, kde by se dalo uvažovat s vedením každého druhého vlaku (tedy s int. 30min) ve stanici Židlochovice…
Já myslím, že vzhledem ke stávající poloze nádraží v Židlochovicích (i kdyby se nakonec trať prodloužila až k současnému autobusovému) a vzhledem k jednokolejnosti (a pravděpodobné nemožnosti zdvoukolejnění, ač tím si jist nejsem) je opravdu lepší bus linka 505.
A k té 505 se chci vyjádřit ještě trochu podrobněji. V té studii bylo mj. psáno, že v případě, že bude tedy takt 30 min. v relaci Židlochovice-Hrušovany-Rajhrad-Modřice-Brno, zkrátila by se základní trasa a-505 na relaci Židlochovice-Rajhrad. V tom případě by mi ta linka ale přišla už úplně zbytečná. Význam by tak měla snad jedině v případě, že by vedla od Hustopečí přes Židlochovice expres, protože vlakové spojení Hustopeče-Židlochovice by bylo nevýhodné (s přestupy a prodlevami) a trasa Židlochovice-Rajhrad by se přece dala absolvovat i vlakem, že? (Samozřejmě ne tak rychle, možná ani ne tak "luxusně" (i když je otázkou, co je větší pohodlí - vlak může mít větší kapacitu, ale v busech od Borsu - tím nechci dělat reklamu - se cítím líp než ve vlaku).

Mimochodem otázka ještě na všechny mě napadla. Pokud to náhodou někdo víte. Zajímalo by mě, proč na trase Tišnov-Vranovice byly zrušeny jednotky 560 a převedeny čistě na trať na Třebovou? Já vím, že je to tak už několik let, ten dotaz mě napadl už dávno, ale zatím, koho jsem se ptal (i kordisu a na ČD) mi nebyli schopní odpovědět - možná můj dotaz prostě někde zapadl. Docela mi ty vlaky chybí. Sice docela skřápou při brzdění, ale maj širší sedadla a lepší okna, takže v létě tam člověk tak nezdechá, jak v Bdmtee. Dík za odpovědi.


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Pokud vím, tak zastávku VRT v Kohoutovicích jsem viděl pouze v jediném dokumentu a to byl dokument Koalice nádraží v centru. To je to jejich strašně levné nádraží. Mimojiné se tam počítá s tunelem pro VRT a tunelem pro SJKD. Ale možno je to převzato z nějakých oficiálních dokumentů. Na jejich stránkách jsem to již nenašel, nicméně na stránkách jejich spřátelené organizce je třeba toto:
http://nadrazibrno.ecn.cz/fotky/reseni/ ... ha-400.jpg

Myslím, že Kohoutovice jsou prostě z důvodu vysoké ceny utopie, nicméně bych se třeba nebránil i jiné zastávce VRT v Brně. V Německu taky mají třeba ještě jednu zastávku, jsou to samozřejmě větší města, nicméně argumentovat, než se to rozjede, tak to bude brzdit je blbost, protože po městě ten vlak asi 250 km/hod nepojede. Samozřejmě by ta zastávka neměla sloužit pro svoz lidí z Brna (ala Kohoutovice), ale třeba kvůli vhodnějšímu přestupu na další vlaky nebo regionální autobusy, je třeba si uvědomit, že na tyto vlaky se budou lidé sjíždět z celého okolí, protože i tak se to časově vyplatí. Je to na zvážení.


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
MartinV: Tak já předpokládám, že po té VRT by nejezdily JENOM VR vlaky, ne?


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Falkon: Co se týče Hustopečí/Židlochovic, a ukončení Os tam, to je věc, kterou taky moc nechápu. Já ale věřím, že i po vybudování obou projektů hodinový takt Os do Břeclavi zůstane, už jen kvůli lidem dojíždějícím právě do Břeclavi. Tyto slepé odbočky tratí trasou Os do Brna bez přestupu jsou praktické pouze ve špičce, kde by se dalo uvažovat s vedením každého druhého vlaku (tedy s int. 30min) ve stanici Židlochovice. a každého čtvrtého vlaku (int. 60min) v Hustopečích. (po 15 min: Břeclav - Židlochovice - Hustopeče - Židlochovice) + R5 s přestupem v Šakvicích na lokálku. Co se sedlem a víkendy je otázka. A právě z tohoto důvodu by bylo nejlepší žádný z těchto projektů vůbec nestavět.

A ke sloučení S2+S4, to je logický krok po přestavbě nádraží a elektrizaci tratě do Zastávky. Jelikož se na obou tratích počítá se špičkovým intervalem 15 minut(v úseku Zastávka - Doubravice n/S.), je logické je sloučit, aby nádražím projížděly a zbytečně nezavazely. Na současné S2 do Chrlic 15minutový interval zavést nelze a při odsunuté variantě nádraží by navíc tratě na sebe nenavazovaly. Nově tak vznikne městská kapacitní vlaková linka Židenice - hl.n. - zast. Vídeňská - Starý Lískovec.

Dalším argumentem je pak výstavba SJKD, kde se právě počítá s tratí směr Chrlice, proto není vhodné ani jakkoliv možné ji spojovat s tratí směr Blansko.
Při výhledovém dokončení SJKD severním směrem by se spojily tratě směr Kuřim a Chrlice jako hlavní průjezd Brnem a následně by vyvstala otázka, zda Os od Blanska budou pokračovat nadále do Zastávky nebo raději směrem na Břeclav.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Falkon: pokud by se stavěla nová VRT trať (což v dohledné době 2 století pro nedostatek peněz nebude), potom ty vlaky nebudou stavět v každé zatáčce; možná budou mít po cestě jednu zastávku. Ale rozhodně by tam nefigurovaly Kohoutovice. To by pak totiž ta VRT trať byla celkem k ničemu, bo by se ty vlaky ani nerozjely a už by musely zastavovat.


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Mimochodem, když se ještě zpětně vrátím k těm odkazům, co sem házel Domis:
Chápu to správně, že po elektrifikaci tratí do Židlochovic a Hustopečí už vlaky (kategorie Os) z Brna přímo do Břeclavi vůbec jezdit nebudou? A co stanice za Šakvicemi (Zaječí, Rakvice, Podivín a Ladná)? To tam budou jakou zastavovat Sp, R, Ex a EC? O tom dost pochybuju.
A proč chtějí spojovat větve S2 a S4? Existuje snad nějaká podložená studie, že lidi ze směru od Letovic/Skalice v Brrně hromadně přestupují na vlaky na Třebíč a/nebo naopak?
Naopak se mi líbí (jestli jsem to pochopil správně) myšlenka S7 a znovuobnovení Os z Křenovic h.n. až do Vyškova, přestože z tohoto důvodu (aspoň to tedy předpokládám) byla vytvořena linka 107 - otázkou je, nakolik je toto "pohodlí" zastavování víc v centru jednotlivých obcí vykoupeno na úkor ekologičnosti provozu. Ať už autobusy splňují jakékoliv euronormy, exhalace vypouštějí stále, dokud se nebude jezdit na destilku a trať na Vyškov je přece elektrifikovaná.
Mmch, u těch dlouhodobých a smělých plánů na VRT směr Praha, to předpokládám znamená nějakou výstavbu nové železniční tratě - existuje k tomu nějaký materiál, kudy by to mělo vést? (Mám pocit, že kdysi jsem matně četl cosi o plánované mezizastávce Brno-Kohoutovice.)
Předem díky všem zasvěceným za jakékoliv odpovědi (mmch, pokud jsou některé otázky přímo zodpovězeny v té studii přiznávám se rovnou, že jsem ji nečetl tak dopodrobna).


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Aktuálně bude zase výluka na S/R4 a organizace náhradní dopravy do Omic tak, že se v Troubsku na Nové přestupuje na 403. Ovšem nikde se nepíše, jestli po dobu výluky jsou uznávány jízdenky z vlaku i ve 403 do Omic? A zajímalo by mě, jaká chorá hlava vymyslela, že po dobu výluky z Omic směr zastávka a dále máme smůlu, ač i tím směrem se z Omic jezdí (byť samozřejmě většina jede do Brna)... Autobusy od Brna, které jedou alespoň přes křižovatku pro jistožtu nezastavují, abychom náhodou nemohli dojít alespoň tam... A to jsem se divil, jak i důchodci si jsou schopní udělat výlet na autobus na křižovatku :mrgreen:

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Domis: Dík za odkazy, zrovinka je studuju a už jsem našel několik chyb biggrin Třeba v textu "a", str. 26, tab. 13 máme krásný Hodnonín i Moravské Brnánice. ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6348
11 říj 2005 14:03
Brno - Kohoutovice
Pozor, Boskovická spojka by byla ohromně užitečná. Dneska drtivá většina lidí, co vystupuje ve Skalici z vlaku od Brna, jde na autobus nebo motorák do Boskovic, takže by tím odpadl přestup pro podstatnou část cestujících. A pokud jedou autobusem někam jinam, jednoduše místo Skalice přestoupí v Boskovicích.

_________________________________
Představte si to ticho, kdyby lidé říkali jen to, co vědí!
Karel Čapek


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Na webu kraje v sekci Koncepce rozvoje dopravy se objevila Studie Aglomeračního projektu brněnské příměstské železniční dopravy 2020. Jsou to 2 soubory PDF na konci stránky : Infrastruktura a technologie a Dopravní model (přímé odkazy).

Přesně podle toho kraj postupuje v objednávání dopravy na železnici. Zajímavé jsou plánky případných nových vlakových zastávek. Za sebe můžu říct, že s většinou akcí se plně ztotožňuji, až tedy na Boskovickou spojku, zde se mi příčí rozdělení páteřního svazku S2 do dvou přestupních uzlů: Skalice a Boskovice. A škoda, že dokument vůbec neřeší dostupnost Znojma např. mnou dříve zmiňovanou Novosedelskou spojkou.
Ještě mě zaujala rekonstrukce tratě Brno- Blažovice, kde se počítá s vedením 2 souběžných tratí, stávající přes Šlapanice směr Veselí nad Moravou a nové zřejmě přímější (se zbytečnou zastávkou letiště) pro směr Vyškov.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
O tom, jak funguje přivolávačka mne poučovat nemusíš, děkuji.

A o písku jsi tu psal a pak jsi to smazal (na ŽP v komentářích to zase svádějí na písek; není to doslovné znění). Nebo jsem měl vidinu, i to je možné.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Vojtik: Když na JOPce spustíš přivolávačku, tak bliká 3 minuty. A pokud máš v posledním oddílu před vjezdem dva vlaky, tak se může stát, že Ti během těch tří minut vjedou do stanice oba dva.
Ona by se ta přivolávačka dala vypnout i dřív, ale když výpravčí nemůže spolehlivě zjistit, kdy vlak projel kolem návěstidla, tak ji nechá blikat. A to už vůbec nemluvím o tom, že má taky jiné povinnosti jako např. sledování vlaku (mohlo jet něco opačným směrem).

O písku jsem naštěstí nic nečetl.


Offline
1161
06 kvě 2007 13:02
ČR
Celá ta dopravní situace mi přijde podivná - osobák na přímé, za ním natlačené EC, které bylo vpuštěno na kolej obsazenou tím osobákem... Dost by mě zajímalo, co z toho nakonec vyleze.

Mouko, ten exot, co na ŽP spekuluje o písku bude asi stejný odborník jako pražský autobusák na K-Reportu, který spekuluje o podložení tlačítka PN párátkem. To vše na monitoru JOP...


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Osobák vjížděl na přivolávačku a EC, které jelo za ním, vjelo na přivolávačku taktéž, jelikož stále svítila.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
http://brno.idnes.cz/vlaky-vyjely-proti-sobe-0wm-/brno-zpravy.aspx?c=A130204_115134_brno-zpravy_mav

Citace:
Příčinu incidentu nyní zjišťují vyšetřovatelé. Podle Drápala chyba asi nebyla na straně strojvůdců. "Strojvedoucí rychlíku měl povolený vjezd do stanice," odmítl Drápal spekulaci o tom, že na návěstidle svítilo "stůj".

"Zjišťujeme, co přesně se stalo a proč oba vlaky byly na stejné koleji, když EC jel rychleji a mohl osobní vlak předjet," doplnil mluvčí Drážní inspekce.

Zdroj: http://brno.idnes.cz/vlaky-vyjely-proti ... zpravy_mav


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
http://www.novinky.cz/krimi/292179-rychlik-eurocity-vjel-na-obsazenou-kolej-od-srazky-delilo-vlaky-50-metru.html

Údajně mělo jít o vjezd na přivolávačku a novináři z toho udělali senzaci.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Příčina dnešního zpoždění některých vlaků na hl. n.:
Deník: V Brně zemřel na železnici muž, vlaky nabraly zpoždění.
Idnes: Vlak přejel v Brně muže, tragédie na dvě hodiny zastavila dopravu.


Offline
Uživatelský avatar

2550
05 úno 2007 18:12
Malečkův rajón
Nádraží v Chrlicích dostane po čtyřech desetiletích do názvu Brno
A primátor si z toho udělá show, to je mu podobný :applause:

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Můj nový web o severním okolí Brna


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Vrahovice jsou taky součást Prostějova a v názvu zastávky to není.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Tento problém tam skutečně byl, ale na popud cestujících z Chrlic ČD změnily podmínky výdeje těchto jízdenek.
Na stavědle už tam v sobotu bylo Brno - Chrlice.
Jinak i v jiných městech jsou podobné problémy. Třeba v Liberci se nachází stanice Vesec u Liberce, což může být trošku matoucí.


Offline
Uživatelský avatar

1363
06 zář 2010 15:29
Brno - Masarykova čtvrť
Hlavne je to cast Brna, to je to same, jak kdyby se v krpoli jmenovala zastavka jenom Kralovo Pole.

BTW cetl jsem kdesi, ze tam je problem i v tom, ze tam nemuzou prodat jizdenku Brno - Praha v te specialni akci za 210 Kc.


Offline
Uživatelský avatar

Administrátor
2482
28 lis 2007 23:00
Brno
Mouka píše:
Od 9.12. by mělo dojít k přejmenování stanice Chrlice na Brno - Chrlice.


Tak je to pořád zóna 101, takže proč ne.

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 12:14
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]