Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 24 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Tady je odkaz na článek.
https://zdopravy.cz/magenta-a-bila-jiho ... via-47250/

Mně se na pohled ty tmavé taky líbily víc, ale tohle za žádnou hrůzu nepovažuju. Navíc ve mně ty tmavé evokovaly RailJety, tohle mi přijde pro jednoznačnou identifikaci krajského vlaku lepší. A zrovna to panorama se mi na tomto návrhu líbí nejvíc.


Offline
Uživatelský avatar

182
27 pro 2011 22:32
Blansko
Viděli jste už vítězný návrh budoucího vzhledu vlaků v kraji?

Sem se musel vytočit jak se to ke mě dostalo. Všechny návrhy luxusní, zejména ty celobarevné - tmavé. Vyhrál samozřejmě ten nejhorší. Už na pohled to nepůsobí vůbec luxusně a působí to jako nějaká splácanina čehosi


Kraj chtěl ušetřit na polepu a na laku, protože nevim jak tohle může někomu připadat jako nejlepší návrh. To je jak to nový logo kraje asi 2 roky zpět, to původni bylo tak hezký a propracovaný, to nový stálo miliony a udělalo by to i děcko zadarmo na počítači za 5 minut v malování.

Bych chtěl vidět človeka co to schvaluje, když vyhrál návrh jak z 90.let. Na těch tmavých návrzích je mimo luxusní vzhled i hezké to panorama Brna znázorněné čárou připomínající EKG, takový jednoduchý a propracovaný zároveň. Je to škoda. Myslím si, že kraj propásl mít šanci mít jedny z nejhezčích a nejmoderněji působících barev na železnici minimálně v evropě.

Když jsem ty návrhy viděl před měsícem, neveděl jsem který by byl lepší. Díval jsem se ale jen na ty tmavé návrhy a nemohl jsem se rozhodnout co by se mi líbilo více. Těm světlým návrhům jsem nedával moc pozornosti protože by mě nenapadlo (i přes to jaký je na radnici bordel) že by to mohlo vyhrát. A ono přeci.

Sakra, a ty fotky co by byly v případě kdyby jezdila ta celo červená nebo modrá varianta :) temný mraky před bouřkou v dálce, slunce, v pozadí řepkové pole. Jojo. Škoda.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Budova ne, pokud někdo mluví o tom, že se má bourat hospoda, pak nemyslí hospodu jako barák, ale hospodu jako soubor staveb, tedy naříkald mnou zmíněné schodiště nebo opěrku.

To, že pozemek pod budovou vlastní SŽDC, nikterak samotné SŽDC neopravňuje dělat si s ním co chce, pokud na něm stojí nemovitost jiného vlastníka (to je ale zcela běžná věc - dost nemovitostí stojí na cizích pozemcích). Já sám jsem navrhoval určitý kompromis, kdy by investor ze svých nákladů vybudoval přístupové schodoště do hospody přímo z peronu a zajistil statické zabezpečení čekárny, neboť u této se po likvidaci opěrné zdi a vytěžením části zeminy pod ní může se můžou objevit statické poruchy.

Kompromis podle SŽDC je, že přišlo oficální vyjádření ve smyslu "pozemek je náš, když stáhnete námitky, budeme dělat, že nic, když je nestáhnete, tady je výpověď z nájmu pozemku." Trochu to naplňuje tuším že §175 Tretního zákoníka.

Ale opakuji - minimálně dvě ze čtyř podaných námitek se týkají výhradně (jen a pouze) procesních vad, nikoliv projektu samotného. A osobně se domnívám, že všechnny 4 námitky jsou totožné.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Protože někdo potřebuje peron na druhé straně.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Já nějak dost dobře nechápu, proč by se ta hospoda měla kvůli perónu bourat, když za silnicí je na něj místa až až...


Offline
Uživatelský avatar

420
10 bře 2006 08:34
u Gagarina, Armstronga a Remka
Kácení už víceméně proběhlo (aspoň mezi Bohunicemi a Ostopovicemi), ono obecně je potřeba stihnout ho do začátku vegetačního období (tj. cca. do 31.3.).
Ohledně VRT - podle Územně technické studie Benešov - Brno z roku 2015 by se zastávky v Troubsku VRT (těsně) týkat nemělo. Od té doby sice proběhlo v koncepci VRT dost změn (hlavně na Vysočině), ovšem jižní varianta napojení do Brna se asi neměnila zásadně. Zajímavá je ovšem dvoukilometrová přeložka současné trati kolem Ostopovic s jinou polohou zastávky. https://imgur.com/5KVq2e9

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Ještě nějaká ta fakta:

Výběr projektanta na Dokumentaci pro stavební povolení
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_1789.html
vyhrál jak jinak než SUDOP - ale OK, to je samo o sobě právně v pořádku, může to být "náhoda" i náhoda

Výběr firmy na kácení
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6370.html
Kácení již údajně probíhá.

Výběr technického dozoru investora
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_6757.html
Nabídky byly podané 16.3.2020 – je vyhodnoceno, uzavírá se smlouva.

Výběr dodavatele stavby 1. etapy
https://zakazky.szdc.cz/contract_display_5910.html
Vyhlášeno už 11.10.2019 a nabídky byly podány 20.12.2019 - stále se „vyhodnocují“ (nebo vyhodnocují)

Výběr provozovatele NAD
Ukončeno, vybráno, rozjíždí se 1.6.

Dotace
... (odkaz jsem někde založil a teď ho nemám - každopádně stavba musí bezpodmínečně začít během příštího měsíce)


To jen tak pro zajímavost. Ale nemusím snad zdůrazňovat, do jaké situace se vlastní vinou DÚ dostal - kdy zrušením SP a obnovou stavebního řízení hrozí jistá časová prodleva, a s tím souvisí např. vrácení dotací, možná penále z uzavřených smluv, nutnost nových VŘ... Tohle je trochu větší hra, než udělat chybu při povolení stavby chaty soukromého vlastníka někde na vesnici.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Pokud pán nechce perón pod hospodou, tak to měl řešit především v územním řízení.
Jednání s projektantem a investorem celé akce trvá již řadu let - ještě v době, kdy ÚR nebylo pravomocné. Projekt, který byl prezentován majitelům hospody, nejspíše neodpovídá - a odpovídat asi ani nemůže - tomu, co bylo předloženo přílohou k žádosti o vydání SP, které navíc bylo vydané za situace, kdy nebyla dohodnuta řešení stavebních zásahů na dotyčné nemovitosti - jen pro zajímavost, SUDOP sám navrhl další jednání v této věci na 23.3., a to 17.3. Doporučuji se podívat, kdy bylo vydáno SP. Co si o tom mám myslet?

Ve stavebním řízení už se jedná pouze o detailech a tam už by se nemělo řešit, zda má být perón na jiné straně silnice.
Ve stavebním řízení se pochopitelně může řešit cokoliv, co je předmětem stavebního řízení, tedy například peron. Záleží na SÚ, jak se s tím popere. Neřeší se jen to, co je povoleno územním řízením (neboť k tomu se logicky už SP nevydává) a stavby podléhající zvláštnímu povolení jiného úřadu (vodoprávka, komunikace apod). Rozhoně stavební řízení není jen o detailech (to by mne zajímalo, kde na to všichni pořád chodíte), doporučuju se třeba podívat do 499/2006 Sb., co všechno je obsahem dokumentace pro územní rozhodnutí a co je obsahem dokumentace pro stavební povolení. Detaily... Bože.

A ano, měl být jeho účastníkem a je to velká chyba.
Tento jeden a další tři + 2, co námitky nepodali. To je 6 lidí omylem vynechaných. Plus možná i několik dalších, kteří ani neví, že nějaké řízení bylo, protože jim to pouhým opomenutím nebylo doručeno. Nebuďme včerejší...

Ale jestli byl účastníkem územního řízení, tak o aroganci moci nemůže být řeč.
Ale může. Viz například první odstavec.

Na druhé straně je otázka, proč se trvá na umístění na straně, kde je daleko méně místa.
To asi úplně neví nikdo. Zatím jsem neslyšel relevantní důvod. Asi nejvíc mě pobavilo, že když budou perony proti sobě, nebudou lidi skákat pod vlak. Nejsem odborník přes chování lidí, ale mám pocit, že to tomu asi moc nepomůže. Ten poslední, co pod ten vlak skočil, skočil pod rychlík, který tam stejně nezastavoval... Údajně přemístění zastávky chce obec a SÚS. Proč, nebylo řečeno.

Ale bez vyjádření protistrany to není fér.
Protistrana si sama vydala SP - to je snad dostatečné vyjádření...? Navíc se musí ze zákona s námitkami vypořádat - tedy se k nim vyjádřit, a to bez ohledu na to, zda jsou nebo nejsou oprávněné.

Pán se ve vyjádření tváří, že je i vlastníkem pozemku (mluví o zásahu do soukromého pozemku). Avšak dle katastru je pouze spolumajitelem nemovitosti, pozemek pod hospodou patří státu.
Ano, pozemek pod hospodou patří SŽDC, které nechce a nikdy nechtělo o prodeji ani slyšet (kupodivu). Nicméně jeden z těch, co podali námitky, je zároveň také (byť v SJM) vlastníkem pozemku parc.č. 375 (hned ten krajní naproti přes ulici) nebo také parc.č. 334 (naproti přes dráhu). Tedy možná jsi četl zrovna jeho námitky (já jsem tu jeho nečetl, tak nevím, co přesně v nich je, nechám se poučit)...?

Pán se vyjadřuje, že SUDOP zvýšením nivelety o 70 cm zvyšuje cenu o miliardu. Jelikož celková cena je 1,7 mld. tak to se asi sotva zakládá na pravdě.
Toto nebylo moc šťastné vyjádření, mělo tam být spíše "miliardu", ale počkejme si. Ona ta celková cena bude třeba ještě někde úplně jinde.

Každopádně je to škoda, že se to zase dostalo do stop stavu, protože se vlastně jedná o blbé umístění jednoho perónu.
Za stop stav si může DÚ sám. A mimo - já v těch námitkách nevidím o peronu ani slovo (ale ano, nepopírám, že je to problém).


Offline
1071
09 lis 2006 18:16
Nejsem expert, ale v rychlosti jsem se podíval na problematiku a vyjádření daného stěžovatele, kdyžtak mne opravte, pokud budu mlet nesmysly:
- Pokud pán nechce perón pod hospodou, tak to měl řešit především v územním řízení. Kterého byl účastníkem (našel jsem jeho jméno v rozhodnutí o umístění stavby). Ve stavebním řízení už se jedná pouze o detailech a tam už by se nemělo řešit, zda má být perón na jiné straně silnice. A ano, měl být jeho účastníkem a je to velká chyba. Ale jestli byl účastníkem územního řízení, tak o aroganci moci nemůže být řeč. Spíše pochybení, protože obecně seznam účastníků stavebního řízení je o dost dost kratší než u územního řízení (tedy nejde jen o účelové vyškrtnutí těchto osob, jak se pán tváří). Na druhé straně je otázka, proč se trvá na umístění na straně, kde je daleko méně místa. Ale bez vyjádření protistrany to není fér.
- Pán se ve vyjádření tváří, že je i vlastníkem pozemku (mluví o zásahu do soukromého pozemku). Avšak dle katastru je pouze spolumajitelem nemovitosti, pozemek pod hospodou patří státu.
- Pán se vyjadřuje, že SUDOP zvýšením nivelety o 70 cm zvyšuje cenu o miliardu. Jelikož celková cena je 1,7 mld. tak to se asi sotva zakládá na pravdě.

Každopádně je to škoda, že se to zase dostalo do stop stavu, protože se vlastně jedná o blbé umístění jednoho perónu.

Dále je otázka, jak bude v této oblasti vedena VRT (tunel nebo nadjezd), takže kdoví, jestli nepůjde budova časem stejně k zemi.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Co myslíš, když má být mezi kolejema a hospodou peron, kterej se tam samozřejmě nevejde (a SUDOP i přes různá jednání stále tvrdošíjně tvrdí, že se ten peron prostě musí posunout přímo pod hospodu)? To máme opěrnou zeď a "zadní" terasu. Plus rozhledový trojúhelník a stavba chodníku (který mimochodem povede odnikud nikam). To máme zadní schodiště se zábradlím a patřičný roh "boční" terasy + vjezd. V podstatě nic extra, asi by to i šlo oželet, nebýt těch zásadních procesních vad.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Robert: To "ubourání" Vechtrovny je pravda, nebo novinářský kec?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Úžasně debilní titulek: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region ... -internetu


Offline
615
17 říj 2011 09:57
Brno-Bystrc
Unimobuňky mají být jen dočasné řešení během výstavby nové budovy, která na pohled nevypadá úplně zle.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jojo, místo Vážky budou unimobuňky, to je pokrok, přátelé. sarcastic :mrgreen:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

3084
29 srp 2009 19:30
Po ambiciózní vážce máme další vizi, co postavit místo současné nádražní budovy v Králově Poli. Součástí má být i posunutí kuřimského zhlaví ve směru ke Kuřimi a rekonstrukce celé 1. traťové koleje v úseku Maloměřice - Kuřim (navazuje na rekonstrukci 2. traťové koleje mezi lety 2015 a 2016).
https://zdopravy.cz/dalsi-miliardy-do-z ... m-h-46890/

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Offline
1589
18 led 2009 10:06
No ono stejně co jsem slyšel, tak po dokončení realizace se stejně tímto směrem dopravní obslužnost naopak zhorší - kvůli kapacitě hlavasu by S4 údajně stejně jezdila maximálně po 20 minutách se zastavováním R11 a R54 v Zastávce se prý taky nepočítá. Opravte mě, pokud se mýlím.

Takže oproti současnému stavu kdy východ Rosic má 405+406 v intervalu 5+10, západ, střed Rosic a Zastávka mají aspoň tu 405 po 15 minutách). Samozřejmě se počítá s přípojným busem z Tetčic do Rosic a Zastávky, ale ten by logicky stejně jezdil ve stejném intervalu.¨¨

Takže jediné zlepšení pro Rosice by bylo že by se S4 dalo dostat na všechny zastávky v Rosicích (s nebo bez přestupu v Tetčicíchú - samotná zastávka v Rosicích je použitelná zase jenom pro malou část obyvatel, neboť se nachází na jihozápadě na okraji.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
to snad nemá za potřebí nikdo

Což píšu s vědomím, že v dnešní sluníčkářské době s koblihou za zády je možné vše. ANO, opravdu je v tomto státě možné vše. Stát se svým aparátem je nepřítel lidí – byl vždy, bude vždy, ideální stav samozřejmě není, na to je potřeba myslet. Když člověk občas ve slabé chvilce z pohodlnosti podlehne jinému pocitu, přičemž by rád věřil, že to je lepší, vrátí se mu to.

Bojovat proti státu (a ano, ČD, SUDOP, DÚ i SŽ(DC) je stát) je prakticky nemožné, ale než sklopit hlavu a dělat, že nic... Nechat si potírat svá práva a nechat se zmanipulovat SUDOPem a ŠŽ(DC), kteří na osobních jednáních naslibují hory doly a pak "omylem zapomenou" uvést osoby, se kterými týden před tím jednali, jako účastníky řízení? Opravdu? Proč po 11 letech příprav vyšel termín nahlížení do spisu a podání námitek zrovna na období, kdy je vyhlášen nouzový stav prakticky na celém světě (pominu teď skutečnost, zda je vůbec za této situace možné projednání stavebního řízení - například projednání ÚP města Brna bude z tohoto důvodu nejspíše zrušeno)? Do toho spisu nebylo fakticky možné nahlédnout, aniž by člověk neporušil zákon - k tomu mě stát vědomě nutí? Budiž. To je irelevantní a velice osobní názor. Faktem ale je, že všechny 4 námitky jsou už z logiky věci zcela jistě oprávněné, ať už bude rozhodnuto jakkoliv.


Offline
9986
15 led 2005 23:41
Čekal jsem, kdy se to objeví i tady :roll: Kdyby stavební úřad dělal své věci tak, jak má, tak se nemusí čekat 10 (ne-li více) let. Takže jen ve zkratce citace s námitek, které, světe div se, DÚ nějak pozapomněl vyvěsit, byť má zákonnou povinnost, a sám na ně odkazuje ve veřejné vyhlášce, která je k disozici například v níže odkazovaném článku na jakési pofidérním deníku.

...odvolání.
Rozhodnutí, jímž stavební úřad vydal stavební povolení, shledávám nezákonným, neboť
1) stavební úřad nedostál své povinnosti vymezit řádně okruh stavbou dráhy přímo dotčených účastníků, čímž došlo k poškození práv odvolatele
2) stavební úřad porušil právo na spravedlivý proces, když svým postupem v době mimořádných opatření neumožnil odvolateli realizovat jeho právo na seznámení se s podklady před jeho vydáním,
3) stavební úřad nesprávně právně posoudil naplnění podmínek ustanovení § 184a odst. 3 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řadu, ve zněni pozdějších předpisů (dále jen „stavební zákon“), příslušná část odůvodnění rozhodnutí je stižena nepřezkoumatelností pro nedostatek důvodů.


Pokud toto smete stavební úřad ze stolu, pak nezbývá jiné možnosti, než "správní žaloba" - a pak se do země nekopne dalších 10 let. Příspěvky lidí, kteří o situaci nic neví, nebudu je jmenovat, mne už celkem nebaví. Za poslední tři dny jsem jich viděl už tolik, že už ani nemám chuť nějak na celou situaci reagovat, vede mě k tomu jen určitá morální šotopovinnost.

Modernizace dráhy ano, ale ne takto arogantním, hanebným a protizákonným způsobem, který stavební úřad vědomě předvádí. Nechat si s**t na hlavu státním orgánem a snášet nespravedlnost a bezpráví s potřením vlastních práv, to snad nemá za potřebí nikdo. Problémem je neschopnost stavebního úřadu vykonat svoji práci pořádně, nikoliv naše snaha bránit vlastní práva.

Na závěr jedna citace - král český a císař římský v nejlepším české filmu od nejlepšího českého režiséra pravil vévodovi bavorskému: "Ale děje se tak vždy po cestách pravých, pane vévodo, cizím statkem jsem se neobohacoval nikdy, násilím jsem nezískal ničeho…"

Dále se nebudu vyjadřovat. Bylo již napsáno dost, na odkazu níže se vede vášnivá diskuze a píše tam i jeden z "námitkářů", takže se tam můžete podívat a třeba se i něčeho přiučíte. Myslím, že netřeba pořád všude opakovat již řečené.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Robert píše:
Vzhledem k tomu, oč tam jde, tak doufám, že to dopadne přesně naopak.


??! To jako že se má nechat železnice (veřejná doprava) chátrat ve stávajícím stavu a postupně díky tomu zaniknout... ? V tomto století v motorové trakci? Stavědla, signalisti, zabezpečení po telefonu? Jste alespoň částečně obeznámen s projektovou dokumentací této stavby?


Offline
Uživatelský avatar

Moderátor
6158
11 dub 2010 15:05
Juliánov
Podle veřejně dostupných informací se jedná o čtyři osoby, které měly oprávněný nárok být účastníky stavebního řízení, ale drážní úřad je do seznamu účastníků řízení nezahrnul. Tohle drážní úřad nemůže vyřešit jinak než zrušením nepravomocného SP a zahájením nového stavebního řízení.

_________________________________
Šotouš bez foťáku, je jako tělo bez duše. :-)

"fejsbůk" BMHD.cz


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Vzhledem k tomu, oč tam jde, tak doufám, že to dopadne přesně naopak.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Zatím prý jen čtyři fyzické osoby a navíc až do stavebního povolení, tak snad to stavební úřad smete ze stolu s pořádnou argumentací, už jsme se načekali celkem dost.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Nekonečný příběh: Proti povolení pro trať Brno – Střelice přišla čtyři odvolání


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Deset let čekání končí. Drážní úřad vydal stavební povolení na elektrizaci trati Brno – Střelice


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Já bych se moc nevzrušoval. Kordis je pošle někam na lampárnu a stav se nezmění, max. nějaká minuta sem nebo tam.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 12:48
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]