Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 16 z 145    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 145  Další
Autor Zpráva
Offline
487
07 úno 2006 10:26
adam_r píše:
Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.


Otázka ani tak není kam smí pendolíno, ale kde na něj mají strojvedoucí partnerských dopravců zácvik. Ono by teoreticky mohlo jat dál za Břaclav. Jen by byl problém kdo by ho tam řídil... Za dané situace se partnerům za hranicí nevyplatí proškolovat tolik lidí, takže ho prostě na "své" síti nechtějí.


Offline
Uživatelský avatar

925
14 čer 2004 18:43
Brno - Bystrc
mnadenicek píše:
Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?

Jeden rok se jezdilo do Vidne, takze nejaka verze schvaleni pro Rakousko probehla (mozna ne plnohodnotna) a asi by se dala obnovit.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
vlakofil píše:
Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.


Kde všude je vlastně naše Pendo schváleno krom nás a na Slovači?


Offline
487
07 úno 2006 10:26
geograf píše:
Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?


Pokud bude covid a zadlužování veřejných financí pokračovat, bude se jen škrtat... :-( Další redukce je za dveřmi.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.


Žel zatím na Brodské je relativně málo verifikovaných úseků (...kde může pendolíno naklápět), takže efekt by nebyl tak zásadní. Navíc by byl velký problém se zajížděním za Břeclav. Kolín bych osobně tak nehaněl. Přece jen na koridoru bude hodně výluk a grafikon i covidem dosti proředěný. Dnes už dávno zastavovaní neznamená +5 a více. Spíše je to nasazení vhodné moderní techniky. Přece jen i ta Avala před lety... řady 350 či 362 nejsou zrovna vhodné stroje na krátké jízdní doby v "horském" prostředí v 21. století.


Offline
24
22 dub 2010 00:09
Přibudou nějaké vlaky, které by zastavovaly v Tišnově?


Offline
72
17 lis 2012 23:31
Tak Pinďour by určitě měl potenciál stáhnout dost, může ale vůbec po těch starých kolejích mezi HavlBrodem a Kolínem jezdit rychleji? Navíc se ho těžko dá na ten rok implementovat do GVD, protože railjety a Metropolitana nenahradí, jedině těch několik původně vnitrostátních expresů mezi Prahou, Brnem a Břeclaví, co dělí ve špičce takt na půlhodinový, jejichž polohy už ale obsadil Jančura.


Offline
487
07 úno 2006 10:26
Domis píše:
Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.


Přípravné práce už jsou započaty. A to nejen odkřovení. Krom novostavby nadjezdu do Holasic (viz stavby z posledních let: Modřice, Zaječí, Pouzdřany, Šakvice, Ladná) jsou tam i další přidružené stavby, které na první pohled nebudou až tak viditelné.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jenom bacha na ty dva páry Hungárky a Railjetu do Německa...
A souhlas s Prstem, Pindalíno by se na Vysočinu hodilo, i když pochybuju, že by stáhlo o moc víc času, ale průjezd Kolínem by byl fajn, aspoň takovejhle "nadvlak" by ho mohl dostat, když tam ostatní staví.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Prznitel češšššššštiny
1971
07 dub 2006 09:03
Zastavení v Kolíně je modrogumní vopruz. Jako by tam jezdilo málo spojů, co míří na sever Moravy. A nenasazení pendolina na vysočinu je těžkej marketingovej propadák.


Offline
428
24 lis 2017 11:40
To není tak strašný. Tu čtvrt hoďku oproti pernerce by podle mě Pendolino a dokončení výhledových rekonstrukcí stáhlo, samo o sobě skoro taky.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
eriksson1505 píše:
Zastavovat v Krpoli by se rozhodně hodilo, pro značnou část Brna by to byla celkem solidní kompenzace...Kolín bych klidně u většiny vlaků vypustil nebo dal na střídačku s Brodem, dnes taky EC staví v Pardubicích a buď v Kolíně nebo Třebové. Kdyby se v takovém případě dostal čas Krpole-Praha aspoň pár minut pod 3 hodiny, považoval bych to za přijatelnou ztrátu. Díky modernizaci D1 jsem se naučil vlak dost využívat (pokud jedu jen do Prahy a ne někam dál) a řekl bych, že takových lidí bude určitě víc. Byla by škoda, kdyby teď, když skončí modernizace ještě k tomu na rok dost výrazně zpomalil vlak a řada lidí si zase navykla na auto...Čím víc by jízdní doba převyšovala 3 hodiny, tím víc nás bude těch co sednou zpět do aut a nebo dokonce do autobusu, který mi je z duše nepohodlný, ale pokud by byl o hodinu rychlejší za stejnou cenu, tak asi není co řešit. Jančura by se toho jistě chytil a busy opět posílil.


V Idosu už jsou u většiny vlaků nahraná data s platností od 6. dubna (kromě 172/173 a 256/257). Bude se zastavovat v Kr. Poli a pak až v Kolíně (všechny IC, EC, rj).
Dojde i ke změnám u rychlíků Svitava a Vysočina. V Havlíčkově Brodě bude pravděpodobně docházet k předjíždění rychlíku EC/rj.
Jízdní doba Kr. Pole - Praha 2:44/2:48.


Offline
Uživatelský avatar

1082
22 pro 2008 22:51
PoŠuKov, 2. část
Falkon: Ta budoucí výhybna není až tak budoucí, ale bude už letos. Začne se cca v květnu a v srpnu by mělo být hotovo.
A ani není moc co popisovat, dvě jednoduché kolejové spojky jižně od nástupišť zastávky. Dlouho to bude trvat proto, že součástí stavby je výměna mostu směrem na Holasice.


Offline
307
21 dub 2009 20:30
Leccos může být tady. Do prvního řádku zadat třeba Rajhrad


Offline
586
25 říj 2019 10:12
Falkon: Historická ortofota by nepomohla? https://ags.cuzk.cz/archiv/?start=lms


Offline
Uživatelský avatar

353
03 črc 2007 20:00
IDS JMK, zóna 535
Nemáte někdo náhodou nějakou fotku z Rajhradu před redukcí tamního kolejiště? Zkoušel jsem to pohledat přes strejca googla, ale vyplivuje mi to jen samý aktuální fotky. Plus by se mi i hodilo info o tom, kdy k redukci kolejiště došlo; vím, že to bylo někdy na přelomi milénia, ale už nevím, kdy přesně a buďto neumím pořádně hledat, nebo google fakt nic neví… (koukal jsem i na wikičlánek o rajhradské železniční stanici a veskrze žádné kloudné info, krom zmínky, že 29.3.2000 byla stanice změněna na zastávku).
Mimochodem, kdyby bylo i nějaký podrobnější info ohledně připravované výhybny, která se tam má v budoucnu postavit, taky bych nepohrdnul. O tom jsem teda nějaké letmé zmínky na netu našel, ale doopravdy taky nic konkrétního, i když chápu, že je zatím vše pouze v plánu.
Díkec


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?


Je to v tom článku, jízdní doba se prodlouží o 21 - 24 minut.


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Cracatit píše:
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

Před pár lety jela trasou přes Vysočinu Avala a nabrala asi 40 minut. Vynechání PHA hl.n. je tedy docela velká časová úspora.

_________________________________
I cesta může být cíl.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka a Robert: Jasně, už jsem si to přečetl i na Zdopravy, ty odklony Railjetů nach Berlin, jen by mě zajímalo, kolik se ušetří touhle jízdou. Co vím, tak tyhle přímé vlaky mají v současném stavu stání na hlavním nějakých 20 minut cca. Průjezd Vysočinou přidá oproti normálu půl hodiny, nebo víc?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Cracatit píše:
Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

Ono se tím ušetří docela dost času, když pojede rovnou do Libně.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Cracatit: Je tam zmíněných těch výluk víc, Brno - Blansko je tam též.
Vlaky 172/173 a 256/257 vynechají Prahu hlavní, zastaví v Praze jen v Holešovicích. Při jízdě přes Vysočinu bude prodloužená jízdní doba, tak se to tím srovná.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Jinak děkuju za přepis, takhle jako holý text se to čte dobře. :smile:

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Mouka: To je text k té velké výluce od září, ne k Blansku. Jo a co to je za blbost, že Railjet do Berlína staví jen v Holešovicích, to jako nepojede na hlavní vůbec? Není to nějakej nesmysl?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6603
21 pro 2005 17:01
Citace:
Stavební práce související s modernizací prvního tranzitního koridoru letos výrazně ovlivní cestování vlaky Českých drah. Například expresy linky Ex3 budou vedeny oklikou přes Vysočinu, vybrané vlaky kategorie EC a railjet mířící z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží, ale jen v Holešovicích. Doba jízdy se pak u všech dotčených vlaků linky Ex3 výlukami prodlouží o 21 minut, respektive v opačném směru o 24 minut. Dotčená bude většina vlaků v dálkové i regionální dopravě.

Postupná rekonstrukce prvního koridoru změní trasu řady vlaků Českých drah, jiným prodlouží dobu jízdy a místo dalších vyjedou na řadě míst autobusy. Pracovat se již začalo nebo začne mezi Poříčany a Velimí, Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí, Brnem a Blanskem a v Pardubicích. Největší změny pak kvůli výlukám doznají dálkové vlaky linky Ex3 (Praha – Pardubice – Brno – Břeclav), které budou vedeny z Brna do Prahy a zpět přes Vysočinu. Ostatní sice pojedou přes Pardubice, nicméně prodlouží jízdní dobu o 5 až 25 minut. Změny v jízdním řádu by měly platit od 6. dubna a potrvají nejspíše do poloviny roku 2023.

Výluky tratí se dotknou více než sta kilometrů. Doba zpoždění se bude odvíjet od systému zastavování jednotlivých linek a především možnosti průjezdu úzkými hrdly v místě vyloučení traťové koleje.

Hungaria a Vindobona výjimkami

A zatímco rychlíky do Brna a expresní vlaky na Ostravsko budou vedeny v tradiční trase, byť s výlukovým jízdním řádem, expresní vlaky linky Ex3 pojedou odklonem přes Havlíčkův Brod. Zastaví až na brněnském hlavním nádraží. Kromě toho vlaky EC 172/173 Hungaria z Budapešti do Hamburku a dvojice spojů rj 256/257 Vindobona z Grazu do Berlína nezastaví na pražském hlavním nádraží a z Libně pojedou rovnou do Prahy-Holešovic.

Dálkové dopravě se bude muset přizpůsobit i doprava regionální. Ve Středočeském kraji se kvůli výluce mezi Poříčany a Velimí omezí už z Prahy. „Jistá je změna časových poloh vlaků linek S1 a S7 od začátku dubna, v období letních prázdnin zřejmě dojde k dočasné náhradě osobních vlaků autobusy v úseku Poříčany – Kolín a opačně,“ informoval Jakub Goliáš, ředitel pražského Regionálního obchodního centra (ROC) ČD.

Běžný stav až v zimě

Změny v regionální dopravě nastanou i na Pardubicku. Po změně jízdního řádu (6. dubna) by měl být umožněn provoz osobních vlaků mezi Chocní a Českou Třebovou pouze měsíc, pak ke slovu přijdou autobusy. „Osobní vlaky budou poté jezdit pouze mezi Kolínem a Chocní, a to v mírně pozměněných časech. Tento stav by měl trvat do konce jízdního řádu. Přes zimu se na koleje opět vrátí osobní vlaky, ale po zahájení jarní stavební sezony je bude opět nutno nahradit autobusy,“ upřesnil Tomáš Netolický, ředitel pardubického ROC ČD.
Na jihu Moravy začne nepřetržitá výluka 1. září. Vyloučena bude druhá traťová kolej v úseku Adamov – Blansko. Do té doby brněnské ROC ČD očekává pouze výluky víkendové. Protože od dubna 2021 pojedou expresy jinudy, nebude mít výluka výrazný dopad do provozu. Jen osobní vlaky, které jezdí z Brna směr Blansko ve čtvrthodinovém taktu, skončí už v Adamově. Ostatní pojedou bez omezení.

Po celou stavební sezonu 2022 má být ještě výluka TK v úseku Blansko – Rájec (rekonstrukce mostu v km 182,618). Během úplného zastavení provozu v úseku Brno – Blansko už tato výluka dopravní opatření výrazným způsobem nezhorší.


Moravský ostrov


Autobusy však začnou v úseku Brno-Maloměřice – Blansko jezdit se začátkem platnosti jízdního řádu 2021/2022. „Náhradní doprava bude zavedena za linky S2 a R19. Osobní vlaky pojedou v úseku Blansko – Letovice,“ uvedl Jiří Sysel, ředitel brněnského ROC ČD. Zajímavé bude z pohledu provozu i období od 1. 6. 2022 do 26. 8. 2022, kdy začne výluka v úseku Březová nad S. – Svitavy. V úseku Blansko – Letovice (resp. Březová nad S.) tedy nastane prakticky ostrovní provoz, v nezávislé trakci. Vozidla bude na výkony možno dopravovat pouze přes Velké Opatovice. „Zajištění tohoto provozu je teprve v řešení,“ doplnil Sysel.


Jsou tam určité nepřesnosti, určitě se nebude přestupovat z vlaku na náhradní dopravu v Majlontě. V Majlontě pouze fyzicky začne výluka traťových kolejí.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Taky by se mi to hodilo jako text, kdyby byl někde odkaz na Blansko.

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 3605 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 ... 145  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 18:51
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]