Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 108  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 08 úno 2019 11:06 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
tr píše:
Budoucnost dnešního depa (zejména jeho horní části) je dlouhodobě nejistá. Ale v brněnském uzlu cokoliv těžko plánovati...


To se jako Herpšice mají zrušit? Majlont má na ty motoráky kapacitu?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 úno 2019 00:12 

Příspěvky: 448
Od: 07 úno 2006 10:26
Mouka píše:
Je vůbec v Heršpicích místo pro takovou halu?
Jinak Herpšice jsou depo pro motorové vozy (a k nim přípojné a řídící).


Místa je tam spousta a původní projekt zde s halou pro údržbu jednotek dokonce počítal... vedle myčky (z pohledu peronů za myčkou). Jenže pak se transformovala železnice, myčku dostavělo SŽDC... Dnes je vše jinak. V Heršpicích je obrovský prázdný prostor nedostavěného nového odstavného nádraží a stávající provozy lépe nekomentovat. Budoucnost dnešního depa (zejména jeho horní části) je dlouhodobě nejistá. Ale v brněnském uzlu cokoliv těžko plánovati...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019 11:03 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
Smlouva o veřejných službách v přepravě cestujících veřejnou drážní osobní dopravou k zajištění dopravní obslužnosti vlaky celostátní dopravy na lince R8 Brno – Ostrava – Bohumín


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 úno 2019 10:43 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
Je vůbec v Heršpicích místo pro takovou halu?
Jinak Herpšice jsou depo pro motorové vozy (a k nim přípojné a řídící).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 23:50 

Příspěvky: 448
Od: 07 úno 2006 10:26
Cracatit píše:
Má to nějaký důvod, že bude hala v Majlontu a ne v Heršpicích?


Má to mnoho důvodů. Už jen třeba kdo je investorem celé akce, komu kde patří pozemky... Relevantní otázka je spíše proč příprava této stavby trvala tak dlouho.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 21:59 

Příspěvky: 1030
Od: 23 říj 2012 11:06
Bydliště: na křížení trolejbusu 25 s devítkou
Má to nějaký důvod, že bude hala v Majlontu a ne v Heršpicích?

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 18:40 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1460
Od: 19 led 2014 12:31
Bydliště: Brno - Maloměřice a OBŘANY
České dráhy začnou v Maloměřicích stavět opravárenskou halu za téměř čtvrt miliardy korun
https://www.brnenskadrbna.cz/zpravy/spolecnost/13189-ceske-drahy-zacnou-v-malomericich-stavet-opravarenskou-halu-za-temer-ctvrt-miliardy-korun.html


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 17:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Zdá se mi to, nebo poměrně výrazně osekali S33?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 úno 2019 12:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
V úterý 19. února 2019 je pozván do pořadu Apetýt v Českém rozhlasu Brno jako host Ing. Jiří Kotrman, který bude hovořit o historii železniční dopravy na jižní Moravě. Pořad je živě vysílán od 11:00 do 12:00 hodin.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 23:00 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1158
Od: 17 črc 2010 21:41
Bydliště: Krno
Skoro bych to tipoval, že autor článku tam měl pouze "v Trnité" a hyperaktivní korektor tam přidal "ulici", aniž by se nad tím zamyslel a došlo mu, že byla myšlena čtvrť Trnitá. Pokud teda Deník vůbec má nějaké korektory, o čemž by se dalo pochybovat. :-)

_________________________________
Ano, jsem to já, Fantomas...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 16:20 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1195
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Marně přemýšlím, kde v Trnité ulici jezdí vlaky. Ach ti novináři. Předpokládám že to asi bylo na Dolním, ale i kdybych to bral podle ulic, tak to se už nachází na ulici Rosická, nikoliv Trnitá. Takže toto zase jednou nedává smysl.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 12:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
V Trnité ulici v Brně hořel vlak. Škoda je dvacet tisíc korun


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 23 led 2019 10:56 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6080
Od: 21 pro 2005 17:01
Železničáři zastavili demolici stavědel na hlavním nádraží v Brně. Historické věže chtějí památkáři zachránit


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2019 12:53 

Příspěvky: 149
Od: 07 říj 2009 23:14
prototyp401: toto je daň moderní doby, kdy se kupují téměř výhradně jednotky. Ano, v zahraničí to funguje, protože jich je dost a dají se skládat různé kombinace. Ale u nás, jak už to tak s "novinkami ze západu" bývá, to nefunguje právě proto, že se koupí jednotek tak tak (navíc spolehlivost výrobků Škoda Transportation netřeba komentovat), a tak už není čím posilovat. Teda, občas se najde i opačný extrém. Třeba třívozový panter z linky R19 jezdí pouze ráno z ČT do Prahy a odpoledne zpět. Tedy za 24 hodin má výkon cca 4 hodiny. Ekonomika provozu jak blázen. Ale na vině je ministerstvo, které odmítá "své" vozy posílat na jiné linky, byť by to bylo časově možné (viz pobyt panterů v Brně necelé 2 hodiny).

Jinak ty rezervace jsou sice hezká věc, ale pokud se ke svému místu ani nedostanete, tak si můžete trhnout nohou (případ právě těch EC, anebo rj v tomtéž čase na Prahu).

bugear/xxx: Bd NEMAJÍ blokování a s centrálním zavíráním je to složité. Úplně přesně řečeno, některé vozy mají na straně uličky modré mezikruží s centr.zavíráním. Většinou se tím dá zavřít souprava, ale vůz samotný se tím nezavře. U části vozů to ale stejně nefunguje.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2019 00:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
bugear píše:
Můžeš. Za 3 € k ne zrovna nejlevnější mezinárodce. Za takové rady ti cestující fakt poděkuji.

Aha, to jsem nevěděl, že je to v zahraničí zpoplatněno. V tom případě se omlouvám za ne příliš užitečnou radu.

bugear píše:
Bd centrální zavírání stále mají, nemají jen blokování.

No to teda nevím. Proč je teda otočný spínač u dveří zaslepený? Leda, že by šel do vozu vyslat signál z jiného vozu... Jenže, když jsem s tím jel, tak průvodčí stál mezi dveřmi, druhý průvodčí na opačném konci soupravy použil centrální zavírání a průvodčí stojící ve dveřích Bd nebyl přiskřípnut. Takže teda nevím, nevím... Seš si tím jistý?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 led 2019 00:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 732
Od: 27 úno 2015 21:19
Bydliště: Zlín / Brno, Stránice
Tak právě pokud platím hodně za jízdenku, tak 3 € už jsou mi teda fuk. Jestli je někomu za těžko si připlatit třeba 5-10 % hodnoty jízdenky za násobně větší pohodlí, tak to je pak těžké.
Jízdenka a místenka jsou dvě různé věci. Kdykoliv, kdy nemám místenku, tak prostě počítám s tím, že nemusím sedět.

Pak je tu ta druhá stránka - poddimenzovaná kapacita. Ta prostě v určité časy a dny je. Ne každý může jet jindy. A ta se dlouhodobě neřeší a všichni zodpovědní se tváří, jak se dělají průzkumy a vše se sleduje, ale výsledky toho všeho se někde ztrácí... Páteční odpolední R13 jsem se pokoušel řešit několikrát. Jenže to v podstatě řešení nemá, protože se nakoupilo málo panterů (ty co jsou, musí jezdit kvůli podmínkám financování, není je s čím dalším spojit, výměna aspoň jednoho spoje za klasiku je neprůchozí, nákup dalších taky nic). A že by se třeba někam mezi dva nejvytíženější spoje vložila posilová klasika v půlce intervalu, tak to je asi moc sci-fi. Obecně je snaha dostat lidi do vlaků třeba zlepšením kvality vozů, což je třeba případ R13, ale při tom se snížila celková kapacita. Super... takže více lidí na méně míst.
Sláva, že aspoň v neděli večer na nejvytíženějším spoji jezdí panter 5+3. I tak jezdí plný, ale aspoň téměř všichni sedí.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 23:51 

Příspěvky: 72
Od: 29 črc 2014 19:57
xxx píše:
Mimochodem v e-shopu si můžeš zakliknout rezervaci, abys do té Bratislavy nemusel stát.

Můžeš. Za 3 € k ne zrovna nejlevnější mezinárodce. Za takové rady ti cestující fakt poděkuji.
xxx píše:
Mimochodem Bd, vzniklá z B, centrální zavírání z výroby měla

Bd centrální zavírání stále mají, nemají jen blokování.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 19:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
nydros píše:
xxx: pravda, jedná se o Ex3 a R9. Slepě jsem to opsal, pardon. Nic to ale nemění na tom, že páteční zaplněnost třeba vlaků EC 279 (odj. 14:24) a R 811 (odj.13:36) se vůbec nedá srovnat. Zatímco do EC se lidi tlačí, aby se tam dostali, v R je dostatek míst k sezení a u dveří stojí obyčejně 5 lidí. Takže o přecpaném R bych V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nemluvil. Navíc v Šakvicích se to uvolní. Věřím tomu, že ráno do Brna je situace horší. Ale pořád žádná krize. Vůbec nevím, co s tím všichni mají. Žádný dobytčák (narozdíl od toho EC) to není. A aktuálně nelze řešit časovou polohu těchto dvou linek, když Ex3 je vázaná na zahraničí a R13 zase na přípoje v nácestných stanicích.

V pátek odpoledne je narvané úplně všechno, takže to takhle nemůžeš brát. Je mi milejší, že nějaké EC je mezi dvěma stanicemi plné po uličku, než účelové přelévání cestujících do pomalejších spojů pomocí nějakých superakčních jízdenek, rychlíkových či expresních příplatků nebo dokonce neuznávání určitých jízdenek v některých kategoriích vlaků, což je právě tento případ. Takové řešení považuji za omezující a protizákaznické.

Mimochodem v e-shopu si můžeš zakliknout rezervaci, abys do té Bratislavy nemusel stát.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 19:39 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1195
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Zrovna ráno dost pomáhá, že R 816 jede v klasice a dost posílený. Ale Sp 1770 umí být občas dost plný, hlavně pokud jede pětivozový panter místo dvou třívozových. A totéž v bleděmodrém platí i pro R 811. Pravda, poslední dobou se to už neděje tak často, ale když se to přece jenom stane, je to rozhodně poznat. Z odpoledních vlaků je jednoznačně nejhorší R 813. To je dlouhodobý problém, který nikdo nechce řešit, dost možná proto, že ani neví jak to v současné situaci řešit.

xxx píše:
Stejně tak R19 nejezdí přes Tišnov. To samé doporučuji Penovi.

No tak jsem se překlepl a udělal z R9 R19. Ty jsi asi pan neomylný, co? Ostatně, ta ministerská čísla linek jsou stále poměrně nová a po hříchu přiznávám, že se je stále učím. Tak se mnou mějte trpělivost, když občas něco popletu. Nikdo z nás není neomylný.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 18:44 

Příspěvky: 149
Od: 07 říj 2009 23:14
xxx: pravda, jedná se o Ex3 a R9. Slepě jsem to opsal, pardon. Nic to ale nemění na tom, že páteční zaplněnost třeba vlaků EC 279 (odj. 14:24) a R 811 (odj.13:36) se vůbec nedá srovnat. Zatímco do EC se lidi tlačí, aby se tam dostali, v R je dostatek míst k sezení a u dveří stojí obyčejně 5 lidí. Takže o přecpaném R bych V ŽÁDNÉM PŘÍPADĚ nemluvil. Navíc v Šakvicích se to uvolní. Věřím tomu, že ráno do Brna je situace horší. Ale pořád žádná krize. Vůbec nevím, co s tím všichni mají. Žádný dobytčák (narozdíl od toho EC) to není. A aktuálně nelze řešit časovou polohu těchto dvou linek, když Ex3 je vázaná na zahraničí a R13 zase na přípoje v nácestných stanicích.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 15:11 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1629
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
nydros píše:
Upozornil bych rád na to, že Ex1 Brno - Břeclav jezdí v pátky, kdy jezdí Slováci domů, nacpaná k prasknutí. Takže představa, že už do tak zcela zaplněných uliček přijdou desítky lidí jedoucí na IDS do Břeclavi, je zcela mimo mísu. Samozřejmě jsou pak časy, kdy je tam míst spousta.
peno: Jinak stran Tišnovů.. těch IDS cestujících jezdí ve vlaku R19 tak 20-30 obyčejně. Samozřejmě nikdo nečeká dvě hodiny na rychlík, ale zvláště ráno není problém si naplánovat začátek pracovní doby tak, aby jezdil rychlíkem, a tedy o 7 minut rychleji. Mimo to, že obsazenost R a Os je někde úplně jinde. A odpoledne je zase fajn, že se těch 20-30 míst uvolní v dosti zaplněném Os odjíždějícím 3 minuty po něm z HLN (před výlukou). Podle toho počtu cestujících by se také měla odvíjet kompenzace - proto se také dělají/dělaly průzkumy pro Kordis. Ale kdyby někdo byl schopen zjistit konkrétnější čísla (pokud to vůbec jde), tak by to bylo jistě zajímavé srovnání s jinými R linkami IDS.

Zatímco R13 ve stejnou dobu jede do Břeclavi poloprázdná, že? To zrovna. Jak jsem již řekl, dá se to řešit vhodnou časovou polohou spojů těchto dvou linek.

Měl by sis aspoň trochu nastudovat trasy vlakových linek. Ex1 přes Brno ani Břeclav nejezdí. Stejně tak R19 nejezdí přes Tišnov. To samé doporučuji Penovi.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 10 led 2019 10:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2252
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
K tématu zaintegrování RegioJetu do IDS JMK již vznikl článek na Zdopravy.cz.

Zajímavé je i toto:

„Po vzájemné dohodě jsme proto upravili rozhraní naší mobilní aplikace pro prodej jízdenek IDS JMK POSEIDON a umožnili prodej jízdenek IDS JMK přímo prostřednictvím e-shopu RegioJetu pro trasy Brno hl. n. – Brno – Židenice a pro trasu Boskovice – Skalice nad Svitavou. Druhá z tras byla zavedena kvůli návaznostem vlaků S21 od Boskovic na vlaky RegioJet ve směru do Prahy a z Prahy. Cestující obě jízdenky obdrží současně na jednom jízdním dokladu,“ dodal Havlík.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 led 2019 22:30 

Příspěvky: 432
Od: 16 led 2015 11:18
peno píše:
A ano, neintegrování R19 myslím smrtelně vážně. Z Tišnova do Brna jezdí osobáky, které nejsou zas o tolik pomalejší, než ty rychlíky, ve špičkách co čtvrt hodiny, mimo šičky co půl hodiny. Neumím si představit, že by někdo zcela vážně a záměrně kvůli pár ušetřeným minutám jízdní doby čekal na rychlík jedoucí jednou za dvě hodiny. To mi přijde prostě absurdní. A proto říkám, že integrace R19 jsou jen vyhozené peníze a trvám si na tom.

To selektivní odintegrovávání některých vlaků z jedné kategorie by akorát zkomplikovalo systém. Kraj by možná ušetřil, ale ty vypadlé peníze by pak drahám muselo dorovnat ministerstvo. Popřípadě zmatení cestující na pokutách. sarcastic Co čtu v plánu dopravní obslužnosti, tak rychlíky objednává ministerstvo a kraj se kvůli zaintegrování určitou měrou podílí na kompenzacích. Každopádně ať to platí kraj nebo ministerstvo, primárním zdrojem je státní rozpočet, kterému může být jedno, jestli tu sumu určenou na rychlík Praha - Havlíčkův Brod - Brno pošle celou na ministerstvo, nebo něco na ministerstvo a zbytek na kraj.

Konkrétně se tam píše:
Plán dopravní obslužnosti píše:
Objednatelem dálkové dopravy je Ministerstvo dopravy ČR, které hradí kompenzaci spojenou s provozem těchto vlaků. Rychlíkům je přiřazen příslušný podíl výnosů z IDS JMK.

Takže jestli to dobře chápu, tak kdyby rychlíkem z/do Tišnova nejel nikdo, pak taky kraj nic neplatí a je to stejné, jako by nebyl zaintegrovaný.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 led 2019 22:19 

Příspěvky: 149
Od: 07 říj 2009 23:14
Upozornil bych rád na to, že Ex1 Brno - Břeclav jezdí v pátky, kdy jezdí Slováci domů, nacpaná k prasknutí. Takže představa, že už do tak zcela zaplněných uliček přijdou desítky lidí jedoucí na IDS do Břeclavi, je zcela mimo mísu. Samozřejmě jsou pak časy, kdy je tam míst spousta.
peno: Jinak stran Tišnovů.. těch IDS cestujících jezdí ve vlaku R19 tak 20-30 obyčejně. Samozřejmě nikdo nečeká dvě hodiny na rychlík, ale zvláště ráno není problém si naplánovat začátek pracovní doby tak, aby jezdil rychlíkem, a tedy o 7 minut rychleji. Mimo to, že obsazenost R a Os je někde úplně jinde. A odpoledne je zase fajn, že se těch 20-30 míst uvolní v dosti zaplněném Os odjíždějícím 3 minuty po něm z HLN (před výlukou). Podle toho počtu cestujících by se také měla odvíjet kompenzace - proto se také dělají/dělaly průzkumy pro Kordis. Ale kdyby někdo byl schopen zjistit konkrétnější čísla (pokud to vůbec jde), tak by to bylo jistě zajímavé srovnání s jinými R linkami IDS.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 led 2019 18:36 

Příspěvky: 4402
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
xxx píše:
Změnou legislativy.

Jojo, hoďme jim pod nohy další klacky.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2688 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 108  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
cron
Právě je 17 čer 2019 22:42
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]