Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 99  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 21:38 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 312
Od: 10 bře 2006 08:34
Bydliště: u Gagarina, Armstronga a Remka
Ve článku dávají příklad mezikrajského spojení Vranovice - Praha, že půjde koupit najednou. To zrovna není dobrý příklad, tam se lomené jízdné ztratí. Problém bude, pokud cesty typu Křižanov - Tišnov nebo Kyjov - Uherské Hradiště budou stát dvakrát tolik co srovnatelné vzdálenosti uvnitř kraje. Tj. pokud by měl platit jenom krajský tarif, tak buď z hodně výraznými přesahy (tj. ideálně aspoň po sousední okresní města, tj. TR, ZR, SY, PV, KM/PR, UH), nebo aspoň se zohledněním těch cenových rozdílů.

_________________________________
Moravská národní obec - od roku 1985 Za Moravu!


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 17 bře 2018 19:36 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Krajská jízdenka, nebo nic. Malé kraje malují velkou železniční budoucnost, ale každý jinak


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 bře 2018 18:36 

Příspěvky: 431
Od: 16 led 2015 11:18
V článku se píše o omylu, ale tím bych si nebyl vůbec jistej. V poslední době to vídám poměrně často. Těm lidem se prostě z pohodlnosti nebo že spěchají nechce podchodem.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 bře 2018 08:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Muž vystoupil z osobáku na špatnou stranu, smetl jej nákladní vlak


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 09 bře 2018 07:26 

Příspěvky: 1132
Od: 18 led 2009 10:06
Ani tím ne, pokud vím, tak stejně nemůže být na S4 ani po elektrifikace a zdvoukolejnění Střelice - Zastávka díky úseku Horní Heršpice - hlavas pravidelnej 15 minutovej interval, v návrzích je ještě větší chaos než teď.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 14:03 

Příspěvky: 559
Od: 24 čer 2005 20:56
Karosa B732 píše:
miropiro: Naprosto souhlasím.
Ostatní: Právě proto, v jakém to je stavu říkám, že je treba to řešit. A opakuji, že to je problém nejzasadnejsi. A jestli za to může infrastruktura nebo co je cestujícímu jedno. Ten chce systém a logicnost. A interval v Brně o prázdninách sice tristní je, ale když ti jede vlak 1x za půl hodiny, je to mnohem palcivejsi problém.

Tento problém se vyřeší snad jedině úmrtím spolku Voda z Tetčic.

_________________________________
I cesta může být cíl.
You know nothing, Richie :-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 13:58 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 496
Od: 15 dub 2013 15:57
miropiro: Naprosto souhlasím.
Ostatní: Právě proto, v jakém to je stavu říkám, že je treba to řešit. A opakuji, že to je problém nejzasadnejsi. A jestli za to může infrastruktura nebo co je cestujícímu jedno. Ten chce systém a logicnost. A interval v Brně o prázdninách sice tristní je, ale když ti jede vlak 1x za půl hodiny, je to mnohem palcivejsi problém.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 12:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2195
Od: 05 úno 2007 18:12
Bydliště: Brno, Haškova
Robert píše:
Prelozeno do bezne reci. Lepsi cekat na obyc. rychlik, nez vyuzit volné kapacity v EC. Z BV do BM jezdi max. desitky lidi, ktere by snizeni komfortu cestujicich v EC rozhodne nezpusobily. Mimochodem, prave jsem dojel zcela vyjimecne vlakem do Prahy, od Pardubic byli v mem voze v kupe max. 3 lidi spis min. Vskutku prervany vlak.

No dejme tomu bych se nebál pustit cestující IDS JMK do večerního railjetu 374 z Vídně do Brna (příjezd v 22:36). Když můžou platit IDS lístky v railjetu 372, který navíc zastavuje v Blansku a supluje zrušený rychlík, tak teoreticky by mohl být ten poslední railjet integrovaný. Údajně jej využívá hodně málo lidí.

_________________________________
Mrtvole je naprosto fuk, kdo tu válku nakonec vyhraje! - Yossarian Yossarian

Připravovaný web o severním okolí Brna


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 12:00 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Karosa B732: Takže lepší bude nechat jen vlaky základního taktu, co jedou v X:45 (Zastávka a dál) a X:54 (Silůvky a dál), aby v tom nebyl bordel? Současná infrastruktura pravidelný interval neumožňuje, to je bohužel fakt. Pokud tě to irituje, viz Jakub S.
Pravidelnou konečnou nemáme ani u některých linek MHD (namátkou d-2, d-5) a ohledně pravidelného intervalu je naprosto odstrašující případ společný interval linek d-3 a d-11 o prázdninách.
Jako ano, řešit by se to mohlo a vlaky se i řeší: Přestavba ŽUBu a hlavně elektrifikace a druhá kolej do Zastávky (proč zatím není, by ses měl zeptat tuším že někde v Tetčicích). Jenže je to prostě běh na dlouhou trať.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 11:16 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2631
Od: 29 srp 2009 19:30
Karosa B732: Otevři oči a podívej se kolem sebe. Druhou možností je, že vezmeš krumpáč a půjdeš pokládat tu druhou kolej, případně stavět sloupy okolo trati.

_________________________________
Brnem hrne šmirgl, trajf a basík. Vo tym ani nedéché.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 10:57 

Příspěvky: 1132
Od: 18 led 2009 10:06
Dokud budeme mít tak málo kapacitní tratě, budou vlaky prostě v té dopravě dělat bordel...

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 10:37 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 496
Od: 15 dub 2013 15:57
Mě absolutně nezajímá, co je čím daný. Ani mě nezajímají nějaký dvě linky. Mě zajímá systém v dopravě. Ani jedna z nich nemá pevný a přehledný takt. Každý vlak konci jinde, I v rámci jedné linky. A naprosto náhodně. To je problém. Ne blbý expresy. Tohle by se mělo řešit. A okamžitě. Protože cestujícího nezajímá milion důvodů proč. Takhle to prostě nemůže dal fungovat.

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 07:00 

Příspěvky: 1132
Od: 18 led 2009 10:06
Karosa B732 píše:
Například vlaky z Brna směr Střelice: odjezd 14:12, 32, 45, 54, 15:06, 31, 45, 54. Navíc každý z těchto vlaku konci jinde. Některé někde nestaví, jiné staví všude a ještě dva z toho jsou Sp. Systém? Stejně tak vlaky směr Slavkov. Absolutně náhodný interval, někdy mezera 18, jindy 40 minut. Absence taktu a přehlednosti. Není to mnohem větší problém, než to, jestli v Ex vlacích platí IDS? A nebo ta vaše Břeclav - Není hrozný, že takový Vranovice s ní mají spojení jen 1x za hodinu a ještě jede vlak pokaždé v jinou minutu? Kdo se v tom má vyznat? To je trochu problém, nemyslíte?

Tak předně pleteš dvě různý linky do sebe (S4 a S41). No a ta náhodnost spojů je daná jednokolejkou na trati linek S4 a R11 v úseku Střelice - Náměšť a nutnosti křižovat vlaky všech třech těchto linek (S4, S41 a R11) - konkrétně R11 v tom teď od prosinec udělala největší bordel, busy navazující na S4 v Zastávce to taky hodně slízly a jezdí mnohý dost náhodně (hlavně 420). Určitě to ještě někdo rád upřesní.

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 08 bře 2018 01:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1108
Od: 11 lis 2008 15:56
Bydliště: Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A bude hůř, protože plán po naprosto zbytečné a nesmyslné elektrifikaci do Hustopečí je takový, že se zruší všechny přímé Os z Brna do Břeclavi a cestovat se bude s přestupem, přičemž, jestli jsem ty plány pochopil správně, přestup má být z Os Břeclav – Šakvice primárně na už teď kapacitně nezvládající Rx/Sp, tedy doprava z Vranovic do Břeclavi bude prakticky znemožněna. Ale hlavně že díra jménem Hustopeče bude mít přímý vlak do Brna. Co na tom, že se kvůli němu rozvrtá současný systém dopravy na trati 250 :roll:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 21:10 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 496
Od: 15 dub 2013 15:57
Například vlaky z Brna směr Střelice: odjezd 14:12, 32, 45, 54, 15:06, 31, 45, 54. Navíc každý z těchto vlaku konci jinde. Některé někde nestaví, jiné staví všude a ještě dva z toho jsou Sp. Systém? Stejně tak vlaky směr Slavkov. Absolutně náhodný interval, někdy mezera 18, jindy 40 minut. Absence taktu a přehlednosti. Není to mnohem větší problém, než to, jestli v Ex vlacích platí IDS? A nebo ta vaše Břeclav - Není hrozný, že takový Vranovice s ní mají spojení jen 1x za hodinu a ještě jede vlak pokaždé v jinou minutu? Kdo se v tom má vyznat? To je trochu problém, nemyslíte?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 18:48 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6014
Od: 15 dub 2008 16:23
Bydliště: Žlutý kopec
Mouka píše:

Příprava na budoucí stanici/zastávku? :mrgreen:
Důležitý je, že všichin ve zdraví přežili.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 14:01 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Karosa B732 píše:
Nechcete se radši zabývat tím, že vlaky do většiny směrů odjíždí naprosto náhodně a bez systému a prakticky není možné se v tom orientovat?


Můžeš uvést příklad?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 13:15 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 496
Od: 15 dub 2013 15:57
To vůbec nikdo netvrdí. Pardubice jsou velice důležité. Zrovnatak jako není pravda, že vlaky Praha-Pardubice jsou plné jen v pondělí ráno. Jsou plné prakticky pořád. A za tím si se svými pravidelnými zkušenostmi prostě stojím. Minimálně já se tady vůbec nebavím o nějaké změně současného stavu. Ať už jakýmkoli směrem. Jen říkám, že integrace dálkových vlaků do příměstských systémů je způsob, jak z nich opět udělat tu socku, známou z dob naštěstí dávno minulých. To je vše. Jinak, kdyz uz jsme u toho zastavovani, myslím si, že minimálně v Kolíně se zastavuje rozhodně zbytečně. Ale o tom nebyla primární debata a ani to není nijak ožehavé téma. Oproti tomu je prasárna nápad na zrušení zastavovani rychlíků v Křižanově. Protože nutit někoho jet od tam až do Brna nesrovnatelně pomalejším osobakem je nechutný. Každej by si měl uvědomit, k čemu jsou ty vlaky určeny. Největší momentální problém regionů není nějaký antisystem integrování dálkových vlaků pro regionální dopravu neurcenych a naprosto nevhodných, ale neexistence taktové dopravy a nízká dopravní obslužnost. Nechcete se radši zabývat tím, že vlaky do většiny směrů odjíždí naprosto náhodně a bez systému a prakticky není možné se v tom orientovat? Nebo tím, že je potřeba leckde navýšit kapacitu nebo vytvořit nová spojení a nikdo nic nedělá?

_________________________________
Je hodně autobusů, jeden je však nejlepší
Karosa


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 11:13 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Já fakt nechápu, proč sem všichni taháte ten úsek Praha - Pardubice. Já vám to rád věřím, že v pondělí ráno je ten vlak narvaný k prasknutí. Ale co tím jako chcete říct? Že chcete zrušit zastavování expresů v Pardubicích, aby ty cestující nebylo už vůbec čím přepravit? Právě proto, že je ten úsek tak vytíženej, tak zde mají cestující takovou nabídku spojů. Použitelné vlaky jsou pro tuto relaci EC, IC, SC, Ex, rj, Rx, RJ, LE. Vy chcete všem těmto vlakům kromě Rx zrušit zastavování v Pardubicích, aby tam zůstaly jenom Rx? Rx v hodinovém intervalu opravdu nepoberou vůbec nic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 07 bře 2018 05:42 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Ve vlaku začalo hořet. Soupravu musela v Bohunicích opustit stovka lidí


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018 17:09 

Příspěvky: 3861
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Nevsiml jsem si, ze by se zde resila spickova obsazenost.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018 17:04 

Příspěvky: 3283
Od: 21 led 2011 14:19
Argumentovat vlakem, který jezdí ve velmi nešpičkové době, je imho trošku mimo.

Tuhle trasu jezdím docela často ve špičce, tj. kolem šesté ranní z Prahy a kolem třetí až šesté odpolední z Brna, tyto vlaky bývají výrazně obsazenější, do té míry, že i do první třídy je dobrý nápad koupit si místenku (i když se většinou místo najde, už jsem párkrát viděl, že si další cestující prostě nesednul).

_________________________________
Definitivně možná.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018 16:56 

Příspěvky: 3861
Od: 27 úno 2010 07:40
Bydliště: Křepice
Prelozeno do bezne reci. Lepsi cekat na obyc. rychlik, nez vyuzit volné kapacity v EC. Z BV do BM jezdi max. desitky lidi, ktere by snizeni komfortu cestujicich v EC rozhodne nezpusobily. Mimochodem, prave jsem dojel zcela vyjimecne vlakem do Prahy, od Pardubic byli v mem voze v kupe max. 3 lidi spis min. Vskutku prervany vlak.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018 16:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
michalk: Moc pěkně napsáno.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 05 bře 2018 09:27 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Doporučoval bych si přečíst dokument MD: https://www.mdcr.cz/getattachment/Dokum ... 1.pdf.aspx
Zde jsou popsány i fuknce jednotlivých linek, konkrétně u linky Ex2 (expresy Praha - Olomouc - Valašsko, ale přeneseně to platí i pro Ex1 do Ostravy):
... Linka zajišťuje rovněž páteřní spojení v ose Praha – Pardubice. ...
A u Ex3 (expresy Praha - Brno - Slovensko/Rakousko):
... zajistit spojení mezi krajskými městy Prahou, Pardubicemi a Brnem a jejich metropolitními oblastmi ...
Naopak u R19 (rychlíky Brno - Pardubice - Praha):
... Hlavním účelem linky je zajistit spojení mezi regionálními a mikroregionálními středisky a jejich spojení s krajskými městy Praha, Pardubice, Brno ...
Z tohoto je myslím jasné, která linka má sloužit k čemu. V tom dokumentu je i popsané, proč se zastavuje v "dírách" typu Třebová a Kolín. Klíčové slovo jsou přípoje.
A ještě pár poznámek:
- Do ušetřeného času vstupuje i interval mezi jednotlivými spoji, takže s údajnými ušetřenými 9 minutami nemohu souhlasit, protože to klidně může být i půl hodiny.
- Pokud by měl být zaveden vlak (výhradně) pro lidi cestující celý den z Maďarska, bude jezdit jednou denně a ne po dvou hodinách. Pokud má jezdit častěji, musí tyto echt dálkové cestující doplnit i jiní - a to právě ti mezi největšími městy po cestě.
- U relace EC Brno - Břeclav platí, že ta má kapacity nadbytek (vlak je dimenzován na Praha - Brno, můžeme se bavit tak maximálně o týdenních špičkách, kdy je to ovšem stejně natřískané i v regionálce), tak proč ji nenabídnout i regionální frekvenci?


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2454 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 99  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2018 23:19
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]