Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata




Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2454 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Další
Autor Zpráva
Offline
PříspěvekNapsal: 01 srp 2018 08:45 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Ohledně té rychlosti bez propadů se dá obecně souhlasit. Jenže Omická přeložka nevyšla ekonomicky (její přínos nevyvážil náklady) a druhá přeložka u Ostopovic by vyžadovala posunout trať zhruba o 150 m dovnitř oblouku směrem k obci (a zásah do soukromých pozemků - jsou tam nějaké rodinné domy a přilehlé zahrady) a sama o sobě by umožnila rychlost 120 jen na 7 kilometrech - úspora cca 20s oproti stávajícímu (navrženému) stavu. U této přeložky bych však očekával silný odpor místních, právě kvůli nutnosti citelného zásahu do obce.
Voda z Tetčic: Přijde mi to, že stát není schopen připravit projekty tak, aby byly bez chyb a pak se najde nějaký blbec, co se po tom vozí. Ale může si za to stát sám, kdyby ten projekt byl od začátku v pořádku, tak si tyhle "spolky" neškrtnou.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 31 črc 2018 23:08 

Příspěvky: 444
Od: 07 úno 2006 10:26
michalk píše:
Jak píše bugear, ECTS se stejně řešit (možná) bude. Navíc podle nějakého posledního nařízení EU, nově nejsou poskytovány dotace na projekty na výstavbu národního zabezpečovače (tedy to kódování). Takže buď do 100 km/h, nebo ETCS. Bohužel se však domnívám podle zkušeností z ostatních v současné době realizovaných projektů na železnici, že to zůstane nějakou dočasnou dobu (1 furt) bez ETCS a tedy s vmax 100...
Proti vyšší rychlosti než 120 je hlavně fakt, že směrové vedení trati umožňuje i tu stodvacítku jen na 3 úsecích o délkách zhruba 3+3+5 km, mezi kterými je vždy propad minimálně na 100 km/h. Pokud by měla být využita rychlost vyšší, vedlo by to na množství přeložek. Vzhledem k tomu, že finančně nevyšla ani ta u Omic (která by tvořila souvislý úsek právě té 120 v délce asi 12 km), nedělám si iluze, že jiné další na vyšší rychlosti by vyšly.


Jenže přeložka u Omic vyžaduje tunel. Všechny ostatní by byly výrazně levnější. Nemá cenu se ptát "proč jen 120", ale proč ne alespoň "v celé délce těch 120". V dlouhodobém horizontu by zde v dálkové dopravě měly jezdit jen regionální spěšné vlaky. Rychlíky do Budějic a na Plzeň by do Jihlavy měli jezdit po VRT. Ale zpět do reality, kde vládne teror Tetčické vody a stát se tomu nedokáže dlouhodobě bránit...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 21:54 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
Jak píše bugear, ECTS se stejně řešit (možná) bude. Navíc podle nějakého posledního nařízení EU, nově nejsou poskytovány dotace na projekty na výstavbu národního zabezpečovače (tedy to kódování). Takže buď do 100 km/h, nebo ETCS. Bohužel se však domnívám podle zkušeností z ostatních v současné době realizovaných projektů na železnici, že to zůstane nějakou dočasnou dobu (1 furt) bez ETCS a tedy s vmax 100...
Proti vyšší rychlosti než 120 je hlavně fakt, že směrové vedení trati umožňuje i tu stodvacítku jen na 3 úsecích o délkách zhruba 3+3+5 km, mezi kterými je vždy propad minimálně na 100 km/h. Pokud by měla být využita rychlost vyšší, vedlo by to na množství přeložek. Vzhledem k tomu, že finančně nevyšla ani ta u Omic (která by tvořila souvislý úsek právě té 120 v délce asi 12 km), nedělám si iluze, že jiné další na vyšší rychlosti by vyšly.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 20:12 

Příspěvky: 64
Od: 29 črc 2014 19:57
h8crew píše:
3) netřeba řešit ETCS

To by musela být na 100 km/h. A jelikož ETCS do uzlu v historicky krátké době dorazí (alespoň z pohledu této stavby), nemá asi moc smysl se jím omezovat. Smysl by to dávalo, kdyby se to začalo připravovat s AHr s PN a doplňkovým kódováním, což by ale bylo u zadrátované dvoukolejky dost divné.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 13:02 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Vlak by uhnul, tvrdila opilá žena policistům, kteří ji strhli z kolejí


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 10:50 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
A co rychlíky do Jihlavy?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 10:28 

Příspěvky: 339
Od: 20 čer 2008 14:08
xxx píše:
Proč jenom 120?
Těch důvodů bude víc. Hlavní si dovolím odhadnout:
1) orografie - údolí Bobravy - ve stávající (resp. mírně modifikované) stopě víc prostě nelze dosáhnout, u zast. Omice už tak zůstane rychlostní propad
2) budou převažovat regionální vlaky a vzhledem k frekvenci zastávek je vyšší Vmax naprosto zbytečná
3) netřeba řešit ETCS


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 10:17 

Příspěvky: 1132
Od: 18 led 2009 10:06
To máš jedno, stejně to nikdy nebude, každej rok se to odkládá z toho či onoho důvodu. A samozřejmě i kdyby se někdy začlo, tak to určitě nestihnout za dva roky :)

_________________________________
Děkujeme, že používáte IDS JMK. Šetříte životní prostředí pro své děti.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 09:55 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Proč jenom 120?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 30 črc 2018 08:25 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Rychle vlakem do Zastávky? Příprava má zase zelenou, stavba začne za dva roky


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 črc 2018 22:59 

Příspěvky: 444
Od: 07 úno 2006 10:26
goldfinger píše:
No takový malý rozdíl vidím v tom, ze streka nach Lösch je rekonstrukci, která se dala očekávat, zatímco boskovická spojka je novostavba.
A ni relevance argumentů neni stejná.Na jedné straně pohledy dělníků, na druhé straně možnost zhoršení protipovdňove ochrany.


Asi tak. Možná by bylo dobré pro potěchu stěžujícího si občanstva obnovit Líšeňku opravdu do původního stavu - s parním provozem. :-)


Nahoru
 Profil  
 
Online
PříspěvekNapsal: 13 črc 2018 17:20 

Příspěvky: 61
Od: 27 čer 2017 19:11
Bydliště: Bílovice n/S
Nemovitost klesne na ceně? Ten se ale vyzná :D Naopak nabude na ceně, když bude mít výborné spojení do centra města šalinou. A že mu vadí, že se na něj lidi koukají - to je fakt jak malé dítě...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 13 črc 2018 17:09 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7379
Od: 17 pro 2006 22:32
Bydliště: Brno
sarcastic sarcastic sarcastic To jsou argumenty jak od pětiletých dětí. To ani nemůžou myslet vážně sarcastic

_________________________________
7375 -> 7467 -> 7653 -> 7812 -> 7614 -> 7474 -> 7438 -> 7474 -> 7436 -> 7474 -> 7074 -> 7087


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 20:16 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1356
Od: 07 dub 2006 09:03
No takový malý rozdíl vidím v tom, ze streka nach Lösch je rekonstrukci, která se dala očekávat, zatímco boskovická spojka je novostavba.
A ni relevance argumentů neni stejná.Na jedné straně pohledy dělníků, na druhé straně možnost zhoršení protipovdňove ochrany.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 18:59 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1351
Od: 29 dub 2006 12:26
Bydliště: Sebrowitz
Vario1523 píše:
Dost mi to přípomíná "argumety" toho debilního spolku Líšeň-Holzova nebo jak si ta parta říká.


Příloha:
Lisen_NIMBY2.PNG


:mrgreen:



michalk píše:
Nepatří to úplně do IDS, ale taková Pravobřežka nebo trať Praha-Beroun je takové degenerace a čekání na Godota zářným případem.

A do IDS v podobném stylu patří třeba Přerovka.


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

_________________________________
you are not stuck in traffic - you are traffic.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 18:51 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
Díky za info. Tak to se opravdu moc nepovedlo. To mi neříkejte, že to nešlo vyřešit lépe.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 12 črc 2018 07:41 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Vadím jim, že tam bude cca 6metrový násep (aby pod ním mohl být podjezd).


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 19:25 

Příspěvky: 946
Od: 09 lis 2006 18:16
A není to spíš mnoho povyku pro nic? O kolik metrů se Rapotině přiblíží trať? Nyní už je to 300 metrů, nově to může být tak 250 m a jen pro severní část obce. Otočka přes Skalici je sice možná, ale není to zbytečné? Minuty navíc, bude to asi dražší...


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 10:26 
Prznitel češšššššštiny
Prznitel češšššššštiny
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1356
Od: 07 dub 2006 09:03
Po přečtení stanoviska mám pochyby o smysluplnosti boskovické spojky. Nestačilo by upgradovat včetně elektrifikace stávající štreku ze Skalice s tím, že tam budou jezdit pantery, kterým úvrať až tak nevadí?


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 11 črc 2018 07:52 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Závazné stanovisko Ministerstva životního prostředí k záměru "Boskovická spojka" s komentářem starosty Lhoty Rapotiny


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 06 črc 2018 08:35 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Větší pohodlí. Dolní nádraží nabídne při výluce cestujícím čekárny i toalety


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 02 črc 2018 08:34 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 5895
Od: 21 pro 2005 17:01
Na Hodonínsku jely proti sobě dva rychlíky. Zastavily 60 metrů od sebe


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 14:22 
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1455
Od: 13 črc 2009 13:42
Bydliště: Brno-Lesná
Já nejsem názoru, že by se měla elektromechanika ještě dalších 10 let nechat sloužit. Jsem názoru, že se měla vyměnit už dávno a nemělo se furt čekat na nové nádraží.

michalk: Aha, tak "jenom" necelých 60 let. Tato technologie je však mnohem starší.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 13:57 

Příspěvky: 524
Od: 17 říj 2011 09:57
Bydliště: Brno-Bystrc
No, já to vím taky jen z doslechu, ale nějaké obrázky a povídání je tady:
https://brno.rozhlas.cz/tento-stroj-hli ... et-6463503
Ono to nádraží bude (minimálně) ještě 10 let sloužit a byl by docela problém, kdyby se to rozsypalo.
Osobně jsem na takové věty docela háklivý, protože to v reálu potom dopadá tak, že infrastruktura postupně degeneruje (přesně podle hesla: Na co to už opravovat, vždyť za chvíli proběhne modernizace, za tu dobu se to nějak vyjezdí), což vede v lepším případě k prodlužování jízdních dob, v horším případě ke snížení kapacity a v extrémním případě až k zastavení provozu. Nepatří to úplně do IDS, ale taková Pravobřežka nebo trať Praha-Beroun je takové degenerace a čekání na Godota zářným případem. Takže já jsem rád, že jsme se v Brně něčemu takovému vyhli.


Nahoru
 Profil  
 
Offline
PříspěvekNapsal: 29 čer 2018 12:54 
Moderátor
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1429
Od: 28 lis 2007 23:00
Bydliště: Brno
michalk píše:
Ano. Doporučuji si uvědomit, kdy reálně nové nádraží bude. Současná zabezpečovačka z dob krále klacka se rozpadá doslova pod rukama.


Chtělo by to nějakou fotodokumentaci. :D

_________________________________
Smyslem života je, aby byl rozum a instinkt v rovnováze.
doktor Reiniš


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2454 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 24 zář 2018 23:02
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]