Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 11 z 111    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 111  Další
Autor Zpráva
Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Když cestujícímu stačí doplatková za 16 Kč a řekne ti, že chce jet na konkrétní zastávku, kde to má za 20 Kč, tak je to jeho problém. Dlouho jsem zkoušel dělat osvětu a vyptávat se, zda budou pokračovat dál, ale pak jsem to vzdal, protože někteří nabyli dojmu, že se jich snad ptám na nějaké supertajné osobní věci. Je to marný, je to marný, je to marný.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
No dobře, ale zase už musí člověk přemýšlet, jestli potřebuje doplatkovou, nebo mu stačí úseková, vznikají zbytečná nedorozumění při nákupu jízdenky u řidiče (typicky "potřebuju jenom na dvě zastávky" a přitom neřekne, že následně přejíždí do zóny, na kterou mu platí šalinkarta); cestující by správně měli ukazovat i šalinkartu, protože ta jízdenka je samostatně neprodejná, což nedělají... A vůbec, proč neplatí samostatně? Nebo platí, ale jenom ve vlaku (pokud se to nezrušilo) - proč další složitost? Nebo proč se místo ní prostě nepoužívá nejlevnější 2zónová na 15 minut tak, jak je to v případě doplatku k ukrajinské kartičce (opět: proč další anomálie?)? Proč? Proč? Proč?


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
doplatková jízdenka, která nelze použít samostatně
To je snad logické už z jejího názvu. Když doplácíš, tak k něčemu.


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Přesně tak. Proto to zmiňuju.

MartinV píše:
Xxx: myslím, že každému vyhovuje něco jiného. Mně třeba vyhovuje Poseidon (dřív jsem víc používal univerzálku), řadě dalších lidí zase SMS jízdenky. Takže nesouhlasím s tím, že se v tom nikdo nevyzná. Těžko říct, co myslíš těmi dalšími podobnými blbostmi..

Takže:

Poseidon:
Skenování QR zdržuje odbavení. Za tu dobu, než se to podaří naskenovat, by měl cestující dávno zaplacený přes pokladnu. Ať už hotově, nebo kartou. Rychleji, pohodlněji.

Nevím, jak je to teď, ale když jsem před pár lety Poseidon měl, tak se musel vždycky předem nabíjet kredit třeba za 300. Nedalo se platit přes GPay (nebo tehdy třeba přes Masterpass) až při koupi jízdenky. No a když člověk stál na zastávce, rychle potřeboval nastoupit a zjistil, že nemá kredit, tak byl v p*deli. Protože než tam vyťukal 16místné číslo karty, všelijaké kódy z SMS, potvrdil přes bankovnictví a já nevím co, tak mu všechno ujelo.

Takže za mě nepřehledná, neintuitivní, složitá aplikace k ničemu, která akorát komplikuje život. Jo a o 50 haléřů nižší cenu za jízdenku za výhodu fakt nepovažuju. (Proč je nutné mít v platnosti paralelně několik ceníků?)


Univerzálky:
Kromě toho, že se blbě kontrolují a musí se složitě počítat, kolik si má cestující označit políček atd., tak se zasekávají v označovačích, čímž je vyřadí z provozu. Údržbáři mohou povídat.


SMS jízdenky:
-dlouhé čekání na příjem potvrzovací SMS
-platí pouze v zónách 100 a 101, neplatí ve vlaku (proč?)
-vyšší cena (Proč je nutné mít v platnosti paralelně několik ceníků?)


Pípni a jeď:
-platí pouze v zónách 100 a 101 => zbytečné matení cestujících, kteří například přikládají kartu pro check-out i mimo Brno a hrozně se diví, že jim to nechce vzít; a vůbec je při tom netrápí, že jeli část cesty načerno
-nutnost přikládat kartu při výstupu => zdržování výstupu i nástupu, nutnost pustit se madla při vytahování peněženky
-nemožnost check-outu v případě, že vůz mění v průběhu jízdy s cestujícími spoj (průjezdná konečná (42/70, 68, 72...), nájezd rovnou na nástupní zastávku v případě zpoždění, převlékání linky na trase s cestujícími) => zbytečné matení (a vlastně i okrádání) cestujících

Udělal bych na validátoru tlačítka 15 minut, 60 minut, 90 minut, další jízdenky při rozkliknutí a hotovo. Případně bych tam ještě třeba zakomponoval chytrý výpočet jízdného, aby se třeba při zakoupení více 15minutových jízdenek během hodiny účtovala pouze jedna hodinová nebo aby se při nákupu několika hodinových jízdenek během dne účtovala jenom jedna celodenní. V podstatě tak, jak je to teď. Každopádně bych zrušil check-out.


Takže tolik k těm blbostem (a našlo by se jich i víc: doplatková jízdenka, která nelze použít samostatně, úseková jízdenka atd., ale pro dnešek stačilo). A položme si otázku. Chceme cestujícím (a řidičům a revizorům) komplikovat život čím dál větší složitostí ceníku? Proč jim to neudělat co nejjednodušší, aby potencionální prvozákazník přišel na zastávku, okamžitě pochopil, jakou potřebuje jízdenku, zaplatil, nastoupil a spokojeně dojel do cíle? Proč je buzerujeme milionem nesystémových nesmyslů?


Offline
2788
01 črc 2006 22:24
Bedřichovice
Kde ovšem neplatí. :mrgreen:


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
Jo, používá. Vždycky v zóně 510.


Offline
2667
23 říj 2012 11:06
na křížení trolejbusu 25 s devítkou
On v dnešní době SMS-jízdenky ještě někdo používá? Bych si myslel, že jde o totální marginálii. Zvlášť, když pro ně musím mít na telefonu odblokované nějaké spešl druhy zpráv...

_________________________________
Jaro, léto, podzim a zima: nejlepší podnební pás.


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Xxx: myslím, že každému vyhovuje něco jiného. Mně třeba vyhovuje Poseidon (dřív jsem víc používal univerzálku), řadě dalších lidí zase SMS jízdenky. Takže nesouhlasím s tím, že se v tom nikdo nevyzná. Těžko říct, co myslíš těmi dalšími podobnými blbostmi..


Offline
Uživatelský avatar

2515
13 črc 2009 13:42
S tím Poseidonem, univerzálkama, SMS jízdenkama a podobnýma blbostma se ještě počítá? Jsou s tím akorát problémy a nikdo se v tom nevyzná.


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
A ještě jeden zajímavý postřeh po podrobnějším prozkoumání a počítání. Poseidon ve většině případů nově vyjde levněji, než univerzálka. A to platí jak pro plné, tak i pro zlevněné A (zlevněné B jsem nezkoumal). Jedna výjimka z tohoto pravidla existuje. Je jí jednoúseková zlevněná A, která s univerzálkou vyjde na 3,75, ale v Poseidonu je za 5,50. Toto mi smysl úplně nedává a říkám si, jestli to není chyba. Jinak ale Poseidon vychází buď nastejno, jako univerzálka, nebo, častěji, levnější. Vlastně, jediné dvě jízdenky, které mají stejnou cenu v Poseidonu a s univerzálkou, jsou dvouúseková a třízónová. Všechny ostatní jízdenky jsou v Poseidonu levnější. Výrazně jednoúseková základní, která se z 15 (tedy více, než v hotovosti, kdy stojí 12) na univerzálce, dostane v Poseidonu na 11, ale to je tím, že ta v podstatě na univerzálce ani neexistuje. Nicméně u normálních zónových se ta sleva stupňuje, od 0,50 (resp. 0,25 zlevněná A) u hodinové, až po 3 (1,50) Kč u všezónové. Spolu s faktem, že na univerzálce zůstává 24 polí, tedy ji pro cesty na 12 a více zón nepůjde využít jako zpáteční, a nově i slevy v Poseidonu na 24 hodinové jízdenky, tu vidím jasný trend, univerzálku sice zachovat, ale udělat Poseidon výhodnější a tím i lákavější. Jen mám obavy, že bez pořádné propagace od Kordisu to asi neklapne, protože ne každý si to bude chtít takto šotoušsky přepočítávat, jako já :lol:

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Jara255: něco takového je v tom JMK materiálu zmíněno.


Offline
Uživatelský avatar

340
31 kvě 2016 10:01
Brno
Nesouvisí nové 11 a 12 zónové jízdenky náhodou s rozšiřováním IDS-JMK? Dnes například IDSkou dojedete až do Křižanova nebo Moravských Budějovic.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Peno: Pak můžeme mít jednu jízdenku na každou cestu a nemusíme řešit vzdálenost. Podle mě je to takto po novu spravedlivější. A to píšu s vědomím, že jsem onehdy že Znojma do Nezamyslic jel. :-)


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
Rpbert: Odpovím otázkou, i když se to nesluší: A proč by neměl? Problém ale je, že ten člověk z Nezamyslic stejně může zaplatit více, protože ty tři hodiny, co dnes ta celosíťová platí, reálně, na rozdíl od cestujícího ze Šlapanic, nemusí vždy pro cestu do Znojma stačit. A právě díky tomu ta všezónová nebyla vždy až tak výhodná. Ty čtyři hodiny, co mají platit po novu, už by měly stačit i s rezervou na projetí prakticky celého IDS JMK. A to možná bude hlavní důvod pro zavedené "něčeho mezi" s platností 3,5 hodiny, protože tři hodiny ne vždy stačily a čtyři se už asi někomu na kraji zdálo moc.

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

6894
15 dub 2008 16:23
Žlutý kopec
Takže dřív se argumentovalo u jiné časové platnosti 20korunové jízdenky, že za 15 minut na ni v kraji nikdo nikam moc nedojede, ale teď naopak vyšší přepravní rychlostí. :mrgreen:

Jinak v Poseidonu si asi nikdo tu 10/15minutovou jízdenku kupovat nebude, leda že by chtěl platit více za časově kratší jízdenku.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
A proč by měl cestující ze Šlapanic platit za cestu do Znojma stejnou částku jako cestující z Nezamyslic?


Offline
Uživatelský avatar

1577
11 lis 2008 15:56
Hodonín, zóna 900 IDS JMK
No, mě překvapily jízdenky na 11 a 12 zón. Aneb když zdražení, tak pořádně, protože to by tak hrálo, aby bylo cestování po kraji tak moc výhodné.
A cenu 24 hodinových jízdenek jsem taky trefil přesně. I když toto je ta nejvyšší hranice mého odhadu, ale tady asi proč ne, když nezdražovaly od jejich vzniku. Ale je zajímavé, že nově i na ně (ale na na čistě brněnskou, ať je v tom zase bordel) bude sleva v Poseidonu. Asi konečně budu mít důvod ten Poseidon začít používat biggrin

_________________________________
Zákaz kouření není zádná sranda!

Ares: To nejlepší z Irisbusu ;-)


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Ještě se to zde neobjevilo, tak dávám, předposlední soubor je nový tarif od 1.3.2023. https://jmk.brandcloud.pro/#/document/13513/147266
Zajímavostí je že vznikne jízdenka na 8 jízd po Brně, univerzální zdraží. V Břeclavi si cestující platící hotově u řidiče bude muset koupit jízdenku s platností minimálně 45 minut, tedy jízdenku, která již nebude existovat, ale chápu, šotek

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
439
16 led 2015 11:18
Co není psáno, to není dáno. Mají v tom teda nepořádek.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Není to psané nikde, je to obecné řešení aplikované na všechny výluky. Pouze v případě, že vznikne nějaká výjimka, uvádí se.


Offline
Uživatelský avatar

1621
10 čer 2006 20:45
Brno
Je to psané v informacích o dané výluce

_________________________________
Připravte si prosím jízdenky a průkazy na slevu!


Offline
439
16 led 2015 11:18
A kde je to vůbec psané? Nemůžu to dohledat. Naopak jsem viděl, že řidič prodal jednorázovou podle bezvýlukového stavu.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ne, platí jen to, co při všech výlukách. Předplatní jízdenky platí v nevýlukové podobě, když jedeš na jednorázovou, platíš, co projedeš.


Offline
Uživatelský avatar

3687
08 čer 2005 23:12
Když už jsme u těch výjimek, pro cestu linkou 501 z Brna do Hajan, případně 510 z Modřic do Hajan existuje výjimka pro zónu 427?

V bezvýlukovém stavu totiž lze do Hajan z Brna dojet přes Modřice bez projetí zónou 427, což nyní nejde.


Offline
7090
27 úno 2010 07:40
Ano, povolené alternativní trasy jsou uvedeny v příloze Tarifu.


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2769 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 111  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 28 bře 2024 21:05
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]