Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata



Odpovědět na téma Stránka 102 z 107    Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 107  Další
Autor Zpráva
Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
To je nevýhoda zónového systému proti pásmovému. Výhoda zase je v tom, že se vhodně zpoplatní i ti, kteří cestují tangenciálně. To, že mezi zónami 410 a 510 to momentálně nejde, je jiná věc, ale třeba to časem bude jinak...


Offline
609
24 čer 2005 20:56
Anonymní píše:
Jenže pokud je těch přímých levných spojení více než jedno, nechápu, proč nutit využívat zrovna jedno. Kordis by na tom neprodělal, protože by se cestující rozmělnili do více tratí. V případě Radostic, Prštic, Silůvek mě nepřipadá preferování busu přes Modřice jako nejpřímnější spojení.


Rozhodně si myslím, že by bylo vhodné zavést např. zóny 410 a 510 jako jednu, protože napříč se jimi stejně nedá dostat!!!!


Jenže pokud je těch přímých levných spojení více než jedno, nechápu, proč nutit využívat zrovna jedno. Kordis by na tom neprodělal, protože by se cestující rozmělnili do více tratí. V případě Radostic, Prštic, Silůvek mě nepřipadá preferování busu přes Modřice jako nejpřímnější spojení.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
coz je trochu smyslem IDS, udelat pokud mozno co nejrychlejsi a nejprimejsi spojeni , ktery je vyhodny pro vetsinu. NA vylety sou jizdenky . POkud si nekdo chce jezdit at si priplati . CSAD taky nedavalo zastavky zdarma


Protože mě to nutí využívat jen jednu trať do města a na ostatních autobusy vozí vzduch


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
proc neco zadarmo ? Abusy na vzduch taky nejezdej


Myslím, že by měl Kordis nabízet šalinkarty i pro víc pásem, než kolik si zaplatím - příklad: jedu z Hostěnic do Brna, na lístek za 24 kč můžu jet přes Ochoz i přes Mokrou, avšak u šalinkarty si musím pevně vybrat, kudy budu jezdit. Návrh: člověku co má šalinkartu na zóny 100,101,610, 720 mu zdarma poskytnout i na zónu 210.

Takových příkladů by se našlo víc: např šalinkarta z zóny 100 do zón 220, 427, 420, ...


Bacil píše:
ZIP píše:
Tak jsem se dověděl že celý kraj má být zaintegrován do roku 2010. Po Sokolnicku se pokračuje na jih od Brna (r. 2006 Rajhrad a spol.), cca v roce 2007 Kyjovsko) atd.


Hm, trochu mi ale uniká, proč se nejdřív nedodělá chybějící cípek na severu (Boskovicko) a taky proč se "nedointegruje" Vyškov, který už z jedné strany zaintegrovaný je. Přišlo by mi logičtější "dodělat rozdělané", a až pak se pouštět do "velkého Jihu". Možná jsou tam nějaké prozaické důvody, někdo už tady někde psal, že se to řídí tím, kdy kterým dopravcům vyprší smlouvy na stávající dopravu. Ale systémově mi to přijde divné.


S tím Vyškovem bude ten problém, že z Vyškova do Brna jezdí hrozně moc dopravců. Ti se nevíc perou o kšefty, takže pokud by došlo k integraci a tím se zřejmě zvedlo jízdné (VYDOS 24-28 Kč, BTC 20-24 Kč - to 35 km neodpovídá), tak by to tito odskákali. Lidi by pak jeli třeba s ČSAD Vsetín (teď za 33), který by stál podobně a navíc jede přímo


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Tak jsem se dověděl že celý kraj má být zaintegrován do roku 2010. Po Sokolnicku se pokračuje na jih od Brna (r. 2006 Rajhrad a spol.), cca v roce 2007 Kyjovsko) atd.


Hm, trochu mi ale uniká, proč se nejdřív nedodělá chybějící cípek na severu (Boskovicko) a taky proč se "nedointegruje" Vyškov, který už z jedné strany zaintegrovaný je. Přišlo by mi logičtější "dodělat rozdělané", a až pak se pouštět do "velkého Jihu". Možná jsou tam nějaké prozaické důvody, někdo už tady někde psal, že se to řídí tím, kdy kterým dopravcům vyprší smlouvy na stávající dopravu. Ale systémově mi to přijde divné.


Tak jsem se dověděl že celý kraj má být zaintegrován do roku 2010. Po Sokolnicku se pokračuje na jih od Brna (r. 2006 Rajhrad a spol.), cca v roce 2007 Kyjovsko) atd.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Souhlas s Bacilem, diametr je výborná myšlenka. Kdo tvrdí že ne nevidí za hranice zón 100 a 101. Při přesunutí nádraží bych řekl že je diametr nezbytný.


Já bych řekl, že kdo nevidí nezbytnost diametru, ten nevidí ani za hranice zóny 100. Protože už v zóně 101 (některých částech této zóny) je jeho potřebnost evidentní.


Souhlas s Bacilem, diametr je výborná myšlenka. Kdo tvrdí že ne nevidí za hranice zón 100 a 101. Při přesunutí nádraží bych řekl že je diametr nezbytný.


SJD není pravda až taková zbytečnost,ale rozhodně se nezaplatí z fondů EU.
Např. ve SROPu na veřejnou dopravu je pro období 2004 - 6 pro jižní Moravu cca 150 mil. Kč. A i když na další období (2007 - 13) tam může být peněz více a i kdyby se kraj rozhodl je celé poslat na SJD, postavil by se z nich tak jeden vestibul.

V Operačním programu Infrastruktura, ze kterého se také dají platit železniční stavby, je pro celou republiku na železnice na roky 2004-6 tuším něco přes miliardu.

No a Fond soudržnosti je pro projekty s celoevropským významem, což SJD rozhodně není.

Tudíž na peníze z EU pro SJD můžeme klidně zapomenout...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
Trať Sokolnice - Hodonín jistě zbytečnost je, ale o severojižním diametru bych to zdaleka netvrdil. Vzhledem k ucpanosti některých dopravních uzlů a směrů (hlavně v určitých obdobích a časech) mi naopak SJ diametr připadá jako dost podstatná věc k řešení.


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Jasně, uznávám že je to nepřesné, nebudu tedy zaměňovat pojmy - program připadající v úvahu je ale opravdu SROP, priorita 2 - rozvoj dopravní infrastruktury, cíl 2.1. rozvoj dopravy v regionech, opatření 2.1.2. rozvoj dopravní obslužnosti v regionech - spadají tam IDS, terminály, obnova voz.parku atd. a žádají o to obce nebo kraje. SROP je plošný program, tedy pro celou EU, teče z něj nejvíce peněz.
Jinak s tím, jestli na něco dají peníze nebo ne - ona je to spíš otázka toho, jak bude napsaný projekt, jak se to prolobbuje a kolik peněz se bude chtít. Že by EU dotovala potřebné věci a méně potřebné ne, o tom si iluze nedělám.
S těmi NUTS, výší podpory atd. mě neberte až tak moc vážně, to se týká jiných programů a možná i jinýách než strukturálních fondů, tady jsem vážně smíchal dohromady věci které spolu nesouvisí. Takže sorry, jestli jsem někoho zmátl :oops:

Pokud to někoho podrobněji zajímá, ať si o tom přečte, může to být opravdu zábava na dlouho.


ds píše:
Nejen různě od fondu, hlavně záleží na tom, do kterého NUTS (sídelní jednotka) má podpora směřovat - podle úrovně regionu (v měřítku %HDP k průměru EU). Maximální výše podpory kolísá od 50 do 80%. EU ale nedá peníze na cokoliv, konkrétně na diametr by připadal v úvahu SROP (sdruž.regionální operační program), opatření rozvoj integrovaných dopravních systémů, ale to že lze získat od 50 do 80% ceny projektu neznamená, že EU nemůže dát méně. A v případě tak drahé stavby, jako je diametr (ale i rekonstrukce nádraží) bych určitě počítal s menší částkou, protože objem peněz ve SROPu je poměrně limitovaný a lze těžko očekávat, že celý balík vysypou v Brně. Bližší info se mi nechce hledat, kdyby to někoho zajímalo, tak http://www.strukturalni-fondy.cz


No, svým textem jste p. t. obecenstvo spíše zmátl, než podal věrohodnou informaci; chyb, nepřesností, špatných údajů a překlepů je tam více než skutečnosti. Ale nic ve zlém, kdo se o problematice financování z EU chce něco dozvědět, ať se na tu stránku jukne, stráví tam krásný dlouhý zimní večer :-D
Co je ovšem nejdůležitější, na severojižní diametr, natož na naprostou zbytečnost ve formě tratě Sokolnice - Hodonín, EU prachy nedá, protože úplní blbci to zase nejsou a u nás je spousta potřebnějších věcí k řešení...


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
Nejen různě od fondu, hlavně záleží na tom, do kterého NUTS (sídelní jednotka) má podpora směřovat - podle úrovně regionu (v měřítku %HDP k průměru EU). Maximální výše podpory kolísá od 50 do 80%. EU ale nedá peníze na cokoliv, konkrétně na diametr by připadal v úvahu SROP (sdruž.regionální operační program), opatření rozvoj integrovaných dopravních systémů, ale to že lze získat od 50 do 80% ceny projektu neznamená, že EU nemůže dát méně. A v případě tak drahé stavby, jako je diametr (ale i rekonstrukce nádraží) bych určitě počítal s menší částkou, protože objem peněz ve SROPu je poměrně limitovaný a lze těžko očekávat, že celý balík vysypou v Brně. Bližší info se mi nechce hledat, kdyby to někoho zajímalo, tak http://www.strukturalni-fondy.cz


No já se v pravidlech poskytování dotací vůbec nepohybuju, ale mám pocit, že je to různé projekt od projektu, fond od fondu. Tedy že není pevně stanoveno max. 50%, ale někdy může dát (teoreticky) i 100%.


Offline
Uživatelský avatar

9268
10 čer 2004 11:19
Unie da max 50% a zbytek musi byt profinancovan mestem/statem.


no kdyby dala EU 70 % a něco fond dopravní infrastruktury třeba se toho někdo někdy dočká. :-(


Offline
Uživatelský avatar

3207
14 čer 2004 18:56
blekfild
ZIP píše:
Z knihovničky sci-fi by se dala pro integrace jihu a Kloboucka a Hodonínska vybudovat vlaková spojka mezi stanicí Sokolnice a Klobouky u Brna. Tím bychom se dostali na trať Zaječí-Čejč-Hodonín a rekonstrukcí a zkapacitnění bychom získali nový páteřní vlakový směr Brno-Sokolnice-Klobouky u Brna-Čejč-Hodonín s návaznností na Holíč na Slovensko.


...celou trať zdvojkolejnit, v Komárově položit pod zem a vést přes Královo Pole, jako severojižní diametr, lehké metropolitní soupravy... a pak zazvonil budík a probudili jsme se :lol:


Z knihovničky sci-fi by se dala pro integrace jihu a Kloboucka a Hodonínska vybudovat vlaková spojka mezi stanicí Sokolnice a Klobouky u Brna. Tím bychom se dostali na trať Zaječí-Čejč-Hodonín a rekonstrukcí a zkapacitnění bychom získali nový páteřní vlakový směr Brno-Sokolnice-Klobouky u Brna-Čejč-Hodonín s návaznností na Holíč na Slovensko.


To je právě kámen úrazu, sic již letos v létě má být vybudovaný terminál nádr. Sokolnice, ale nikdo neví co k němu bude později jezdit za busy ( kromě těch co se ví od 1.7.05 jde však o tři busy ze strany "návozu" cestujících.
Obce (OÚ) jež se tato integrace týká podaly oficiální dotaz na Kraj i Kordis, co bude právě s celým Klobouckem a těmito busy z Brna. Odpověď nedošla, resp. Kordis odpověděl že to není zatím řešeno a není na to ani výhledový plán, takže se zatím neví. Je možné že od Kloboucky zůstanou busy jedoucí na Zvonařku (páteřní a-busové trasy) a zbytek, ty nejbližší obce od Klobouk budou zavěšeny a-busem k Sokolnicím.
ještě existuje teoretická možnost "zavěšení" a převedení linek na Židlochovicko a na trať S3. Zdvojkolejnění S2 resp. výstavba diametru přichází v úvahu za 30 let - možná.


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Navíc kdepak asi budou končit a-busy od Klobouk? No pravděpodobně v Sokolnicích na nádr? Víte kolik by to znamenalo linek, které se tam budou točit? :-(


Já se taky obávám, že jižní větev S2 nebude v budoucnu kapacitně stačit, a hlavně nebude schopna zajistit rozumné intervaly vzhledem k tomu, že je to jednokolejka. Řešením by možná bylo prokládat vlak autobusovou linkou dejme tomu a-601 s trasou dejme tomu Komárov - Tuřany - Sokolnice - Klobouky. Ale i to je špatné řešení, už proto, že v Komárově v současnosti není jiná možnost než velká "heršpická" smyčka a ta je dost nešikovná. A kdyby ta linka jela dál do centra, zase by nikdo nechtěl jezdit vlakem. Druhá možnost by byla napojit Kloboucko někde na S3, ale to už by asi byla přiliš velká časová ztráta...


Offline
279
29 říj 2004 11:26
Brno-Tuøany, Vítìzná 8
ZIP píše:
Bacil píše:
To, že se integruje po etapách, je zcela v pořádku. Jen mi není jasné, proč se zahajují nové směry, když by se mohly dotáhnout do definitivní podoby ty stávající, tj. hlavně severní půlka kraje. Jak již bylo řečeno, BODOS i vyškovský podnik už v IDS jsou. Co je tak moc složitého na zaintegrování boskovické lokálky mi taky trochu uniká, a taktový provoz na S2 už teď daleko přesahuje hranice kraje. Nejspíš jsou hlavním důvodem ty končící licence, ovšem pak je postup šíření IDS tak trochu chaotický. Tak třeba bych čekal, že když už se řeší Dambořice, vezmou se zároveň i Klobouky u Brna a okolí. Takhle se do dopravy od Sokolnic bude míchat spousta nezaintegrovaných autobusů právě z Kloboucka. Ale samozřejmě, hlavní je, že se IDS pomalu, ale jistě rozvíjí.

P. S. Když jsem psal o Vyškově, myslel jsem město Vyškov a obce mezi Brnem a Vyškovem, rozhodně ne jižní půlku vyškovského okresu, jako je Slavkovsko a Bučovicko.


Slavkovsko a Bučovicko úzce souvisí s Vyškovem nejen provázaností linek ale i stejným dopravcem Vydos bus vyškov (byývalý celý jeden okres).
Klobouky aokol. je problém rozepsaný níže, cestující z klobouk jedou buď pomalým busem linky Klobouky-brno jež obsluhuje všechny obce, nebo rychlým busem Hodonín-Brno který jede přímo.


To, že Slavkovsko a Bučovicko souvisí s Vyškovem, ještě neznamená, že musí být zaintegrovány zároveň. Třeba Tišnov byl zaintegrován v první etapě, ale většina Tišnovska až teď od 1. 1. 2005. A kromě DPmB myslím není v IDS JMK žádný dopravce, který by měl zaintegrované všechny linky a není myslím žádný důvod snažit se "celého dopravce naráz" (a ani by to nešlo).


Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2675 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105 ... 107  Další

Nepřečtené příspěvky | Zobrazit aktivní témata


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  
Právě je 19 dub 2024 19:36
Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Fórum běží na systému phpBB
Pro BMHD.cz vytvořil mceza | © 2011-12 [mceza.com]